تاریخ انتشار: 1402/03/22 14:00
کد خبر: 4565

اضطراب جنسی چیست؟

اضطراب جنسی و اختلال نعوظ از مشکلات شایع جنسی است و ربطی هم به جنسیت ندارد.
اضطراب جنسی چیست؟

اضطراب جنسی و اختلال نعوظ از مشکلات شایع جنسی است و ربطی هم به جنسیت ندارد. از دلایل مؤثر بر این اختلال می‌­توانیم به توقعات و نگرانی­‌های شخصی از شریک جنسی اشاره کنیم. قرار است رابطه جنسی لذت­‌بخش باشد؛ اما اگر مدام نگران وضعیت پیشروی رابطه باشید لذت بردن برایتان سخت می‌­شود! اگر می­‌خواهید بارقه امید را به زندگی عاشقانه خود بازگردانید، بیاموزید چرا ممکن است اضطراب ایجاد شود و راهکارهای مناسب در این شرایط را یاد بگیرید. در حالت اضطراب رابطه نه­ تنها رضایت‌­بخش نیست، بلکه بسیار سخت و دشوار است! با ما همراه باشید تا راه­‌های مقابله با این اختلال را به شما آموزش دهیم.

علائم اضطراب جنسی

حالت روحی تأثیر زیادی بر توانایی تحریک جنسی دارد. حتی اگر با کسی باشید که می­‌دانید پیش او جذابیت جنسی دارید، باز هم ممکن است نگران این باشید که آیا می‌­توانید همسرتان را راضی کنید یا نه؛ این موضوع می­‌تواند انجام رابطه را برای شما غیرممکن کند. می توانید با متخصص سلامت جنسی گفت و گو کنید .

یکی از اثرات هورمون­ استرس تنگ شدن رگ‌­های خونی است. وقتی خون کمتری به آلت تناسلی برسد تحریک مشکل ­می­‌شود. البته مردها به شکل معمولی مشکلی در هیجان­‌زده­ شدن ندارند؛ فقط ممکن است تحت تأثیر اضطراب جنسی قرار گرفته و نتوانند نعوظ پیدا کنند (آلت تناسلی به شکل عمود درنمی­آید). اضطراب جنسی در زنان به اندازه مردان مشخص نیست اما بر تحریک زنان تأثیر می­گذارد. درواقع از چرب شدن واژن در رابطه جنسی جلوگیری می­‌کند و میل بدنی به معاشقه را از بین می‌­برد.

به طور کلی اضطراب جنسی بر نحوه عملکرد شما در رختخواب تأثیر دارد و باعث می­‌شود نتوانید به نحواحسن رابطه برقرار کنید. همچنین به حدی شما را مضطرب می‎‌­کند که یا نمی­‌توانید سکس داشته باشید یا فعالیت جنسی شما بیش از حد افزایش می­‌یابد. اضطراب در رابطه جنسی می­‌تواند موارد زیر را هم ایجاد کند:

  • انزال زودرس
  • ناتوانی در ارگاسم
  • عدم علاقه به رابطه جنسی

همچنین تحقیقات حاکی از آن است که افراد دگرجنسگرا که اضطراب رابطه جنسی را تجربه می­کنند به داشتن تجارب جنسی با پارتنرهای مختلف ترغیب می­شوند.

علت استرس هنگام رابطه جنسی

رابطه جنسی فراتر از یک پاسخ فیزیکی است. به عبارتی نوعی رابطه است که با احساسات شما ارتباط دارد. وقتی ذهن شما بیش از حد متمرکز بر رابطه جنسی باشد، بدن شما نمی­تواند تحریک و هیجان­‌زده شود. بسیاری از نگرانی­‌های مختلف منجر به بروز این مشکل می­‌شود؛ نمونه­‌ای از این موارد عبارت است از:

  • ترس و افکار منفی در مورد ناتوانی در ارضاکردن شریک جنسی
  • تصور بد از شکل بدن، مثل نگرانی در مورد وزن بدن
  • اختلاف و مشکل در رابطه
  • نگرانی از اندازه آلت تناسلی مرد
  • نگرانی در مورد زودانزالی یا طولانی شدن مدت زمان رسیدن به ارگاسم
  • اضطراب ناشی از عدم امکان ارگاسم یا لذت بردن از تجربه جنسی
  • تماشای کلیپ‌­های پورن اینترنتی
  • درگیری روانی ناشی از مسائل مالی، خانوادگی و استرس در کار

این موارد بدن شما را به سمت ترشح هورمون‌­های اپی­نفرین و نوراپی­نفرین سوق داده که تأثیر استرس بر روابط جنسی را تشدید می­‌کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qw593

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ابهامات و تصورات درست یا غلط آقایان در مورد رابطه جنسی