تاریخ انتشار: 1395/11/26 15:09
کد خبر: 229241

گزارش ویژه؛ بازگشت هیجان لیگ قهرمانان اروپا

از سه شنبه شب، مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا شروع می شود و ۴ تیم به مصاف هم خواهند رفت.
گزارش ویژه؛ بازگشت هیجان لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش فرتاک ورزشی، پاریسن ژرمن با قرار گرفتن در رده دوم گروه A، بعد از آرسنال به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد و با قرعه سخت بارسلونا مواجه شد. در عین حال، بوروسیا دورتموند صدرنشین گروه خود شد و حالا باید به مصاف تیم بنفیکا برود که صدرنشین لیگ پرتغال است.

اینجا Opta به بررسی چندین آمار قابل توجه و جالب در مورد دیدار های رفت مرحله یک هشتم نهایی پرداخته است:

بنفیکا و بوروسیا دورتموند:

۶- دورتموند یکی از ۶ تیمی است که در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا تاکنون متحمل شکست نشده است (۴ پیروزی و ۲ تساوی). آنها در ابتدای این فصل دو بازی خود مقابل دیگر تیم شهر لیسبون، یعنی اسپورتینگ را با پیروزی به پایان رساندند (۲-۱ در پرتغال و ۱-۰ در خانه).

۶- با اینحال، دورتموند ۶ بازی از ۸ مسابقه اخیر خود در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا را واگذار کرده است (۲ پیروزی).

۱- در عین حال، بنفیکا تنها یکی از ۷ بازی خانگی اخیر خود در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا را واگذار کرده (۳ پیروزی، ۳ تساوی) و آن هم به بازی سال ۲۰۱۲ مقابل چلسی برمی گردد.

۲۱- دورتموند در مرحله گروهی این فصل از رقابت ها ۲۱ گل به ثمر رسانده که یک رکورد محسوب می شود، در حالیکه بنفیکا هم ۱۰ گل دریافت کرده و در میان تیم هایی که به مرحله حذفی صعود کرده اند، بیشترین گل خورده است.

۴- پیر امریک اوبامیانگ در هر ۴ مسابقه این فصل از لیگ قهرمانان که از ابتدا به میدان رفته، موفق به گلزنی شده است (۴ گل)، در حالیکه مارکو رویس، هم تیمی او در ۱۱ بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان ۱۰ گل به ثمر رسانده و ۴ پاس گل داده است.

پاریسن ژرمن و بارسلونا:

۳- بارسلونا سه بازی اخیر خود مقابل پاریسن ژرمن را با پیروزی پشت سر گذاشته است (۸ گل زده، ۲ گل خورده).

۰- پاریسن ژرمن هرگز مقابل بارسلونا موفق به بسته نگه داشتن دروازه اش نشده است (۹ بازی در تمامی رقابت ها).

۱- پاریسن ژرمن تنها یکی از ۴۲ بازی خانگی اخیر خود در رقابت های اروپایی را واگذار کرده است (۲۶ برد و ۱۵ مساوی)، که آنها هم در آوریل سال ۲۰۱۵ و در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان مقابل بارسلونا رقم خورد.

۹- بارسلونا در ۹ فصل اخیر همواره موفق به صعود از مرحله یک هشتم نهایی شده است، که طولانی ترین روند حاضر در این رقابت هاست.

۳۵۰- ادینسون کاوانی در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان ۶ گل به ثمر رسانده، که با بهترین رکورد گلزنی خود در این بازی ها برابری می کند (۶ گل در فصل ۲۰۱۴/۱۵). با اینحال، او طی ۳۵۰ دقیقه بازی مقابل بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی نشده است.

آرسنال با وجود صدرنشینی در گروه A، با قرعه آسانی مواجه نشد و روز چهارشنبه در ورزشگاه آلیانز آرنا باید به مصاف تیم بایرن مونیخ برود. در عین حال، رئال مادرید، مدافع عنوان قهرمانی که در گروه F دوم شد، در دیدار رفت این مرحله میزبان تیم ناپولی خواهد بود.

آرسنال و بایرن مونیخ:

۴- در پنج فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا، آرسنال و بایرن مونیخ برای چهارمین بار به مصاف هم خواهند رفت (مرحله یک هشتم نهایی فصل ۲۰۱۲/۱۳، مرحله یک هشتم نهایی ۲۰۱۳/۱۴، مرحله گروهی فصل ۲۰۱۵/۱۶ و مرحله یک هشتم نهایی فصل ۲۰۱۶/۱۷).

۳- بایرن مونیخ در سه جدال اخیر خود مقابل آرسنال در مراحل حذفی، موفق به حذف این تیم شده که همگی در همین مرحله یک هشتم نهایی بوده است. (فصل های ۲۰۰۴/۰۵، ۲۰۱۲/۱۳ و ۲۰۱۳/۱۴)

۱۵- بایرن مونیخ ۱۵ بازی خانگی اخیر خود در لیگ قهرمانان را با پیروزی پشت سر گذاشته (۵۳ گل زده و ۸ گل خورده)، که طولانی ترین روند پیروزی در تاریخ رقابت هاست. رئال مادرید آخرین تیمی است که آنها را در آلیانز آرنا شکست داده و این به آوریل سال ۲۰۱۴ برمی گردد (۴-۰).

۵- آرسنال در هر ۵ فصل اخیر رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی شکست خورده است.

۳- اولیویر ژیرو در سه بازی از ۴ بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن مونیخ موفق به گلزنی شده است، که شامل دو بازی از سه بازی خارج از خانه مقابل تیم آلمانی هم می شود.

رئال مادرید و ناپولی:

۷- رئال مادرید از ۸ مصاف رفت و برگشت اخیر خود مقابل تیم های ایتالیایی در رقابت های اروپایی، ۷ بار حذف شده است و تنها استثنا در این میان به پیروزی و صعود فصل گذشته مقابل رم در مرحله یک هشتم نهایی برمی گردد.

۰- ناپولی برای اولین بار در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان صدرنشین گروه خود شد؛ آنها در سال های ۲۰۱۱/۱۲ و ۲۰۱۳/۱۴ دوم شده بودند. با اینحال، آنها هرگز فراتر از مرحله یک هشتم نهایی نرفته اند.

۳۳- رئال مادرید هرگز در ۳۳ بازی خانگی اخیر خود در لیگ قهرمانان در گلزنی ناکام نمانده است، که طولانی ترین روند در تاریخ رقابت ها به شمار می رود. بارسلونا آخرین تیمی است که سانتیاگو برنابئو را با کلین شیت ترک کرد و این به پیروزی ۲-۰ آنها در آوریل ۲۰۱۱ برمی گردد.

۱- ناپولی در عین حال، در ۱۰ بازی خارج از خانه خود در لیگ قهرمانان اروپا تنها یک بار کلین شیت کرده است، که به تنها سفر آنها به اسپانیا در دسامبر سال ۲۰۱۱ و دیدار مقابل ویارئال بر می گردد (۲-۰).

۴۳۳- کریستیانو رونالدو در ۴۳۳ دقیقه اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی نشده است، که طولانی ترین روند ناکامی در گلزنی او با پیراهن رئال مادرید است. با اینحال، او در ۳۸ بازی مراحل حذفی به همراه تیم اسپانیایی ۳۴ گل به ثمر رسانده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qrnvj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گوتسه، غایب دیدار بنفیکا - دورتموند