تاریخ انتشار: 1402/04/07 15:22
کد خبر: 3638

نکونام و خط هافبکی که می‌پسندد؛ 3 نفر می‌آیند، 2 نفر می‌روند؟

سرمربی استقلال امیدوار است تا پیش از شروع تمرینات پیش‌فصل، قرارداد چند بازیکن جدید به امضا برسد.
نکونام و خط هافبکی که می‌پسندد؛ 3 نفر می‌آیند، 2 نفر می‌روند؟

جواد نکونام بعد از آنکه در مراسم معارفه‌اش شرکت کرد و قرارداد خود در قامت سرمربی استقلال را به امضا رساند، تمرکز خود را روی بستن فهرست تیمش برای حضور در لیگ بیست‌وسوم گذاشته و در روزهای گذشته با حضور در کمپ ناصر حجازی، شخصاً از نزدیک پیگیر فرآیند جذب بازیکن جدید بوده است. نکونام که در این زمینه از مدیریت باشگاه استقلال اختیار تام دریافت کرده، به دنبال تقویت تیمش در پست‌های مختلف است و یکی از دغدغه‌های او، تقویت خط میانی استقلال است.

آبی‌ها در فصول گذشته همواره از فقدان یک هافبک بازی‌ساز در ترکیب خود رنج می‌بردند و حتی درخشش آرش رضاوند در فصل گذشته هم باعث نشد تا این جای خالی در ترکیب آبی‌ها پر شود. در شرایطی که در نقل‌وانتقالات زمستانی، بحث جذب ریکاردو آلوز مطرح بود اما این هافبک پرتغالی در تراکتور باقی ماند و قراردادش را تمدید کرد. به جز جذب هافبک بازی‌ساز، نکونام که خود در دوران بازی هافبک موفقی در عرصه باشگاهی و ملی بود، از سیمای خط هافبک تیمش رضایت ندارد و همین مسئله باعث شده تا او به دنبال تغییر و تحولات گسترده باشد.

استقلالی‌ها قرار بود از امروز تمرینات خود را آغاز کنند اما با تعویق یک‌روزه، تمرینات پیش‌فصل آبی‌پوشان پایتخت با هدایت جواد نکونام از فردا (پنجشنبه) آغاز خواهد شد و نکونام به دنبال آن است تا بتواند پیش از شروع تمرینات پیش‌فصل، با چند بازیکن به توافق برسد و قرارداد آن‌ها توسط مسئولان باشگاه امضا شود تا آبی‌ها بتوانند با حداکثر نفرات ممکن، تمرینات آماده‌سازی خود را دنبال کنند.

ریگی جانشین نیک‌نفس می‌شود؟

جواد نکونام تمایل ویژه‌ای به حفظ روزبه چشمی در فهرست تیمش دارد و در این زمینه با توجه به قرارداد چشمی با آبی‌ها، او مشکلی برای همراهی استقلال در فصل جدید ندارد. با توجه به شرایط سنی امید حامدی‌فر، نکونام مشکلی با ادامه حضور این هافبک جوان در فهرست تیمش ندارد اما شرایط برای حضور زبیر نیک‌نفس در استقلال نامشخص است و گفته می‌شود که جواد نکونام به دنبال آن است تا برای نیک‌نفس، جانشین مناسبی را انتخاب کند و در این زمینه رایزنی‌ها در حال انجام است.

مسعود ریگی، گزینه مورد علاقه جواد نکونام برای حضور در خط هافبک استقلال است. ریگی فصل پرنوسانی را در سپاهان اصفهان گذراند و بعد از پایان قراردادش با طلایی‌پوشان برای ادامه همکاری به توافق نرسید و همین مسئله باعث شده تا او طی روزهای گذشته با مسئولان باشگاه استقلال وارد مذاکره شود و از روز گذشته مذاکرات با ریگی وارد مرحله پیشرفته شد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، او بار دیگر آبی‌پوش خواهد شد و در لیگ بیست‌وسوم در جمع شاگردان جواد نکونام خواهد بود.

پدیده جوان در تور آبی‌ها؟

یاسین سلمانی از جمله بازیکنان شاخص حاضر در بازار تابستانه است. کاپیتان تیم امید ایران که فصل نسبتاً موفقی را پشت سر گذاشت اما نتوانست خود را به ژوزه مورایس اثبات کند و عدم تمایل سرمربی پرتغالی به حفظ این ستاره جوان باعث شد تا در بازار تابستانه همه نگاه‌ها به تصمیم سلمانی باشد. ستاره 21 ساله فوتبال ایران در روزهای گذشته در رادار تیم‌های استقلال و پرسپولیس قرار گرفته اما گفته می‌شود که در این زمینه استقلالی‌ها توانسته‌اند مذاکرات مثبتی با سلمانی انجام بدهند.

سلمانی که اولویت خود را لژیونر شدن قرار داده، فعلاً پیشنهاد موردنظرش در این زمینه را دریافت نکرده و همین مسئله باعث شده تا او با استقلالی‌ها مذاکره کند. در این زمینه گفته می‌شود که جواد نکونام هم شخصاً با یاسین سلمانی مذاکره داشته و نکونام قصد دارد تا با جذب این هافبک جوان، نام مهدی مهدی‌پور را در فهرست مازاد خود قرار بدهد؛ آن‌هم در شرایطی که مهدی‌پور فصل موفقی را در استقلال پشت سر نگذاشت اما هنوز یک فصل دیگر با آبی‌ها قرارداد دارد که با توجه به توافقات انجام شده با سلمانی و جذب احتمالی او، مهدی‌پور باید تیم جدیدش را به‌زودی و بعد از دریافت رضایت‌نامه‌اش از باشگاه استقلال انتخاب کند. 

در انتظار رونمایی از بازی‌ساز اروپایی

جواد نکونام در زمینه هافبک بازی‌ساز شرایط فنی چندین بازیکن مختلف را مورد بررسی قرار داده است. در شرایطی که یاسین سلمانی هم در نقش بازی‌ساز عملکرد قابل‌قبولی داشته اما نکونام به دنبال آن است تا بتواند یک هافبک تخصصی را در این زمینه جذب کند. در راستای جذب هافبک بازی‌ساز، آبی‌ها در روزهای گذشته مذاکره با هم گزینه داخلی و هم گزینه خارجی را در دستور کار قرار داده‌اند که گفته می‌شود برنامه نکونام، همکاری با یکی از دو شاگرد سابق خود در فولاد خوزستان است.

احسان پهلوان و روبرتو تورس مورالس گزینه‌های جواد نکونام برای حضور در پست هافبک بازی‌ساز در تیم استقلال هستند. در این زمینه گفته می‌شود که جذب تورس بر پهلوان برای نکونام ارجحیت دارد و اگر فرآیند انتقال هافبک اسپانیایی به استقلال نهایی نشود، آبی‌ها به سراغ جذب احسان پهلوان خواهند رفت. در روزهای گذشته جواد نکونام مذاکراتی را با تورس انجام داده که گفته می‌شود هافبک اسپانیایی از سرمربی استقلال زمان خواسته تا به پیشنهاد مطرح شده پاسخ بدهد و این احتمال وجود دارد که دوباره هافبک‌های سابق اوساسونا در استقلال با یکدیگر همکاری داشته باشند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nxlg4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



قایدی- استقلال، یک وصال تقریبا غیرممکن!