تاریخ انتشار: 1396/04/13 10:23
کد خبر: 198735

نکته قابل توجه ای که طارمی باید به آن توجه کند

روحیه برخی بازیکنان مدعی فوتبال ایران برای انتخاب بهتر در فوتبال اروپا نکته ارزشمندی است اما پیش از شکل گیری چنین تفکری آنها باید با برخی واقعیت ها کنار بیایند.
نکته قابل توجه ای که طارمی باید به آن توجه کند
در روزهای گذشته مهدی طارمی تلاش کرد به عنوان یکی از لژیونرهای فوتبال ایران کار خود را در فوتبال اروپا آغاز کند. بر خلاف برخی بازیکنان پیشنهاد از کشورهایی نظیر یونان و بلژیک برای او جذاب نبود و طارمی حتی به حضور در لیگ هلند نیز قانع نبود.
مهدی طارمی تمایل داشت راهی تیمی در بوندسلیگا شود. ایده آل او حضور در لیگ آلمان بود جایی که فوتبالیست های ایرانی سوابق خوبی در آن دارند اما این رزومه دوست داشتنی مربوط به مقطعی حدود یک دهه پیش است و پس از آن روز به روز حضور ایرانی ها در فوتبال اروپا کم رنگ شد تا جایی که زمانی در بوندسلیگا تعداد قابل توجهی بازیکن داشتیم اما حالا حضور در آلمان برایمان رویا شده است.
مهدی طارمی باید با واقعیت فعلی کنار بیاید. زمانی بایرن مونیخ در مقعطعی چند ساله اقدام به جذب سه بازیکن ایرانی کرده بود اما حالا یک باشگاه درجه سه بوندسلیگا هم تمایل به خرید بازیکنان ایرانی نشان نمی دهد. در بهترین حالت یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران احسان حاج صفی در این چند سال به فوتبال آلمان راه پیدا کرد آن هم بوندسلیگا 2 و نه بوندسلیگا.
برای به دست آوردن موقعیت سابق همچنان باید صبر کنیم. نسل جدیدی از بازیکنان مستعد در فوتبال ایران رو شدند اما این نسل باید در عرصه های بزرگ تر خودی نشان دهد تا بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. مانند حضور موفق در جام جهانی پیش رو. موفقیت در روسیه می تواند دوباره فوتبال ایران را در کشورهای مطرح فوتبال اروپا صاحب لژیونر کند اما هنوز زمان آن فرا نرسیده است. حقیقتی که مهدی طارمی و دیگر بازیکنان خوب فوتبال ایران باید بپذیرند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kby6v

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تعجب پرسپولیسی ها از کری خوانی های طوفانی گادوین منشا