تاریخ انتشار: 1396/04/17 11:47
کد خبر: 197735

سخنان جنجال خداد عزیزی درباره کی روش/کجای قرآن خدا گفته ذلت را بپذیرید

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران گفت: من همان اوایل گفتم کاری نکنیم که کی‌روش به جایی برسد که آبدارچی فدراسیون را هم عوض کند و امیدواربودم که این اتفاق با عوض شدن علیرضا اسدی از دبیرکلی فدراسیون رخ ندهد اما متاسفانه این اتفاق افتاد و بعد از این حال و روز بدتری را تجربه خواهیم کرد.

به گزارش فرتاک ورزشی ،خداداد عزیزی در واکنش به دعوای جدید کی‌روش با علیرضا اسدی دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «از قدیم گفته‌اند خودم کردم که لعنت برخودم باد. این وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال است که باید مشخص کند چرا سرمربی تیم ملی هر چند وقت یک‌بار یقه یک نفر را می‌گیرد و با یکی از فوتبالی‌های این مملکت الم‌شنگه جدیدی را به پا می‌کند.»

وی ادامه داد: «علیرضا اسدی مدرک دکترا دارد و من در سال 84 در باشگاه راه‌‌آهن افتخار همکاری با او را داشتم. اسدی خودش فوتبالیست بوده و چون آدم غیرفوتبالی نیست که کی روش از او خوشش نمی‌آید. شاید همین فوتبالی بودن او و حضورش در فدراسیون فوتبال عجیب بود چون در بدنه فدراسیون اکثر آدم‌های غیرفوتبالی حضور دارند و برای همین است که در خیلی مسائل فوتبالی به مشکل می‌خوریم. اصلا همین فوتبال‌شناس بودن علیرضا اسدی و اینکه می‌داند چگونه کارها را فوتبالی جلو بیرد باعث شده به کی‌روش زور بیاید و چندین بار به اسدی حمله کرد تا عامل برکناری‌‌اش شود.»

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال افزود: «من فکر می‌کنم نوبت بقیه اعضای فدراسیون هم می‌رسد که کی‌روش با آنها درگیر شود و بعد هم به دنبال راهی می‌رود که آنان از فدراسیون بروند، وگرنه به سرمربی تیم ملی چه مربوط است که درباره دبیر کل یا دیگر اعضای فدراسیون فوتبال اظهارنظر کند. اینکه اسدی گفته بود کی‌روش کارمند ماست و حق ندارد علیه ما حرف بزند چون از ما حقوق می‌گیرد کاملا درست است.»

او خاطرنشان کرد: «اینکه کی‌روش در دو دوره متوالی تیم ملی ایران را به جام‌جهانی برده جای تشکر دارد و ما از او ممنون هستیم ولی ماجرای دخالت‌های این مربی پرتغالی درباره مسائلی که به او ارتباطی ندارد، درست نیست. در کدام شرکت یا اداره یک کارمند ولو از نوع عالی‌رتبه‌اش به خودش اجازه می‌دهد به رئیس و روسا توهین کند آن هم در حالی که از آنها حقوق می‌گیرد. به‌نظرم آن‌قدر کی‌روش درگیری ایجاد کرده که کمتر کسی حوصله دارد ماجرای دعواهای کی‌روش را بخواند. صحبت کردن از درگیری‌های کی‌روش چرت‌وپرت است و مردم هم حال‌شان به‌هم می‌خورد از اینکه درباره دعواهای کی‌روش حرف بزنند.»

عزیزی با اشاره به اینکه بهترین مربیان جهان هم اجازه ندارند علیه مافوق خود صحبت کنند، تصریح کرد: «کی‌روش باید در چارچوب خاص خود و در حوزه اختیارات فنی که دارد، حرف بزند. به کی‌روش ربطی ندارد چه کسانی فدراسیون فوتبال را ارائه می‌کنند آن هم در شرایطی که امکانات موردنظرش فراهم می‌شود و پولش را هم می‌گیرد. مورینیو، زیدان، آنچلوتی، فرگوسن، اصلا خود گواردیولا. بهترین مربی جهان هم که باشید نباید اجازه داشته باشید علیه کسی که بالاتر از توست حرفی بزنید ولی در فدارسیون فوتبال ایران حد و حدودها از بین رفته است. من همان اوایل گفتم کاری نکنیم که کی‌روش به جایی برسد که آبدارچی فدراسیون را هم عوض کند و امیدواربودم که این اتفاق با عوض شدن علیرضا اسدی از دبیرکلی فدراسیون رخ ندهد اما متاسفانه این اتفاق افتاد و بعد از این حال و روز بدتری را تجربه خواهیم کرد. بالاخره وقتی روز اول جلوی اولین درخواست غیرموجه کی‌روش را نگرفتیم او هم فهمید که فضا برای تاختن بیشتر او مهیاست. حالا احتمال دارد کی‌روش تا برکناری تاج و ساکت هم از ریاست فدراسیون فوتبال هم پیش برود.»

او درباره برکناری اسدی از دبیرکلی فدراسیون گفت: «تبریک می‌گویم به تاج و اظهار تاسف می‌کنم برای فوتبال ایران که تنها فرد فوتبالی هیات رئیسه فدراسیون هم برکنار شد. یک سوال از مهدی تاج دارم. یک ایراد از اسدی بگیرد تا من و دیگر فوتبالی‌های ایران قانع شویم که برکناری اسدی کار درستی بوده است. اسدی که بچه مسلمان بود. خیلی هم معتقد و پایبند به موازین اسلامی بود. من رابطه خوبی با تاج دارم ولی اشتباه را هر کسی انجام بدهد، کارش اشتاه بوده است.»

سرمربی سابق سیاه‌جامگان بیان کرد: « متاسفم ما آدم‌های ترسویی را در فدراسیون فوتبال داریم که دارند مدیریت می‌کنند.اگر ترسو نبودند که نمی گذاشتند کی‌روش توی سرمان بزند. فردا روز تاج هم از کی‌روش تو سری می‌خورد. توی سر ساکت هم می‌زند. آخر شما که دین‌دار هستید کجای قرآن خدا گفته ذلت را بپذیرید. از چی می‌ترسید؟ شما که عقبه سیاسی هم دارید و بدون پشتوانه نیستید. زمانی داریوش مصطفوی که سیاسی نبود و به گفته شما طاغوتی هم بود در سمت ریاست فدراسیون فوتبال حرف حق را می‌زد و نمی‌ترسید. کی‌روش که به اندازه 40 سال حضور مربیان ایران از جام جهانی 78 پول گرفته باید تیم ملی را به جام جهانی ببرد. اگر قرار است این همه پول بگیرد و جام جهانی نرود که کریم شیره‌ای را سرمربی تیم ملی می‌کردیم. متاسفم برای فدراسیون فوتبال که با ادامه این روند همه اعضای آن می‌روند تا کی‌روش با آنهایی که دوست دارد بماند و در فدراسیون به عشق‌وحال بپردازد.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kbxgd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



جنگ با برانکو سیاه بازی است!کی روش هدف بزرگتری دارد