تاریخ انتشار: 1396/08/14 12:44
اختصاصی| باخت‌های خطیبی فنی است؛
کد خبر: 175101

یازده هفته و فقط دو پیروزی برای ماشین سازی/ ایراد کار مشخص شد!

رسول خطیبی در ادامه روند سینوسی‌وار تیمش، این بار مقابل ملوان شکست خورد.
یازده هفته و فقط دو پیروزی برای ماشین سازی/ ایراد کار مشخص شد!

 ماشین سازی این فصل اصلا شبیه به دو فصل قبل نیست و اگر معجزه هم شود، این ماشین سازی لیگ برتری نخواهد شد. نتایج سینوسی‌وار تیم خطیبی صدای هواداران را در آورده است. به جرات باید گفت که باخت‌های سبزها، فنی است نه غیر فنی.

اینکه رسول خطیبی به تعداد زیادی از بازیکنان بومی و جوان میدان می‌دهد و به دلیل احترام به داور، چسب به دهانش می‌زند تا اهانت به کسی نکند را باید ستود و از وی قدر دانی کرد، اما چه خوب است که نگاهی مختصر و البته گذرا به بحث فنی تیم خطیبی نیز بپردازیم تا با دادن سر نخ به این مربی جوان و کاربلد، راهکاری مناسب برای تیم خود اتخاذ کند.

بالانس خوب اما زیاده روی درخصوص برخی بازیکنان

خطیبی بالانس خوبی در تیمش به وجود آورده است و با استفاده از بازیکنان باتجربه و جوان، تیم خوبی از نظر سن و سال دارد اما نکته منفی آنجاست که وی از بازیکنان سن بالایی استفاده می‌کند که به بازیکن سوخته تشبیه می‌شوند. علی جراح کار، مهدی قریشی و چند تن از بازیکنان دیگر ماشین سازی گرچه سن و سال بیشتری نسبت به سایر بازیکنان دارند، اما بازیکنانی هستند که بازی را برای تیم خطیبی در می‌آورند و قطعا خطیبی باید نسبت به چینش بازیکنان اصلی خود در پست‌های دیگر، تجدید نظر کند.

عدم ثبات در درون دروازه

ماشین سازان در این فصل بسیار در درون دروازه خود بی‌ثبات عمل کرده‌اند. اگر بخواهیم به تیمی که دو فصل قبل به لیگ برتر صعود کرد نگاهی بیاندازیم، درخواهیم یافت که مهدی اسلامی (دروازه بان کنونی بادران) آن فصل گلر ثابت ماشین سازی بود و با ثبت کلین‌شیت‌ها و واکنش‌های فراوان نقش بسزایی در صعود سبزها داشت اما چنین ثباتی را در این فصل شاهد نیستیم. خطیبی هر هفته برای انتخاب گلر اول خود دچار چالش می‌شود و ثبات در این امر، می‌تواند علاوه بر هماهنگی مدافع با گلر، آسوده‌خاطری بازیکنان را نیز همراه داشته باشد.

کمبود بازیکن در فاز هجومی

قبل از آنکه نقل و انتقالات تابستانه تمام شود، بارها و بارها تذکر داده شد که ماشین سازی در فاز هجومی بازیکن قابلی ندارد و اگر حامد پاکدل و مهرداد بایرامی مصدوم و یا محروم شوند، جایگزین مناسبی روی نیمکت سبزها نیست. خطیبی بر همین اساس فرزاد زامهران را از لیگ برتر و شروین بزرگ را نیز از داماش به تیم خود آورد اما همچنان آمار گلزنی سبزقباها روی نوار منفی است. کاری به سیستم چینش بازیکنان ماشین سازی در زمین نداریم اما آمار نشان داده که زوج بایرامی و دلیر در خط حمله هیچ‌گاه پاسخگو نبوده است و اگر خطیبی زوج پاکدل و بایرامی را در نوک پیکان حمله خود استفاده کند و حسین قره داغی را در جناح راست و فرزاد زامهران را در جناح چپ قرار دهد و یک بازیکن طراح نیز پشت آنها بگذارد، قطعا نتیجه بهتری خواهد گرفت.

بدشناسی و مصدومیت‌هایی که ول کن خطیبی نیست

ماشین سازان این فصل بسیار بدشانس بوده‌اند و مصدومیت‌های فراوانی نیز گریبان تیم خطیبی را گرفته است. در تازه‌ترین بدشانسی‌هایی که برای تیم خطیبی پیش آمده، مصدومیت علی دیندار مدافع جوان این تیم است که تا نیم فصل نمی‌تواند سبزها را همراهی کند. خطیبی در دربی تبریز و جدال با شهرداری تبریز، بیش از 8 بازیکن خود را در اختیار نداشت و گرچه در آن بازی به پیروزی رسید، اما باید اذعان داشت که اگر مصدومان تیم برسند، قطعا تیم باکیفیت‌تری را شاهد خواهیم بود.

جدای از این مباحث فنی، شرایط کار کردن خطیبی در تبریز نیز بسیار سخت است. خطیبی گرچه در شهرش بسیار محبوب است و از اعتبار فراوانی برخوردار است، اما برخی‌ها در تبریز مقابل تیم ماشین سازی ایستاده‌اند و در امورات این باشگاه سنگ‌اندازی می‌کنند و اگر اتحاد و همدلی در تمامی ارگان باشگاه به وجود آید، قطعا تیم گردن‌کلفتی را شاهد خواهیم بود.

نویسنده: حسین پنبه‌کار


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36xlpy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مرام و معرفت در اوج عصبانت در یک قاب (عکس)
اختصاصی| مرحبا به رسول خطیبی؛

رسول خطیبی: از اول فصل تیم کاملی نداشتم/ مسئولیت باخت را به گردن میگیرم
بابت شکست امروز از هواداران و مجموعه باشگاه عذرخواهی میکنم؛