تاریخ انتشار: 1402/03/28 14:00
کد خبر: 4273

بینی کلیپسی یا بینی منگنه ای چیست؟

جراحی زیبایی بینی انواع بدفرمی‌های بینی را اصلاح می‌کند. یکی از بدشکلی‌های بینی که با عمل می‌توان آن را ترمیم کرد بینی منگنه‌‌ای یا کلیپسی است.
بینی کلیپسی یا بینی منگنه ای چیست؟

جراحی زیبایی بینی انواع بدفرمی‌های بینی را اصلاح می‌کند. یکی از بدشکلی‌های بینی که با عمل می‌توان آن را ترمیم کرد بینی منگنه‌‌ای یا کلیپسی است. اگر می‌خواهید بدانید بینی کلیپسی چیست، چگونه ایجاد می‌شود و چطور می‌توان آن را ترمیم و اصلاح کرد این مطلب را تا آخر بخوانید.

بینی کلیپسی یا منگنه ای چیست؟

مدل بینی منگنه‌ ای یا کلیپسی (pinched nose ) به حالتی گفته می‌شود که در آن فضای داخلی بینی بیش از انتظار نازک است. یعنی پره‌های بینی در کنار نوک بینی فرو رفته به نظر می‌آید و باعث می‌شود بینی بد شکل و دفرمه شود.

وقتی حین جراحی غضروف بینی بیش از اندازه تراشیده شود دیگر نمی‌تواند فضای داخلی بینی را باز نگه دارد، درنتیجه به داخل فرو می‌رود. در واقع شکل بینی به صورتی می‌شود که انگار یک منگنه یا گیره به بینی فرد زده شده و دقیقا به همین علت این عارضه بینی منگنه‌ای یا کلیپسی نامیده می‌شود.

جراح بینی ترمیمی برای داشتن جراحی موفق و جلب رضایت بیمار باید در حین عمل به تقارن بینی توجه کند . پیش بینی دقیقی از نحوه ایجاد بافت زخم داشته باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3685e2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


درمان جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل