تاریخ انتشار: 1396/02/16 00:19
کد خبر: 212666

ماجرای معرفت هوادار ایرانی/ خوب تماشا کردی آقای طارمی؟

ماجرای معرفت هوادار ایرانی/ خوب تماشا کردی آقای طارمی؟
در مرحله رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید توانست داربی این شهر را با قاطعیت از اتلتیکو ببرد و در آستانه حضور در بازی پایانی قرار بگیرد. رئال این بازی را سه بر صفر برد و هر سه گل کهکشانی‌ها را هم کریس رونالدو به ثمر رساند. یکی از جالب‌ترین حواشی این بازی اما جایی بود که ستاره پرتغالی پس از به ثمر رساندن گل اول به سمت هواداران رفت و با ایما و اشاره از آنها خواست از این به بعد به جای کشیدن سوت‌های اعتراضی، فقط برایش کف بزنند و او را تشویق کنند! توجه داشته باشید لطفا؛ داریم در مورد ماشین گلزنی رئال صحبت می‌کنیم، بازیکنی که در این چند سال صدها بار برای مادرید گل زده و انواع و اقسام موفقیت‌ها را برای این تیم به ارمغان آورده است. همین رونالدو اما آنقدر در سانتیاگو برنابئو تحت فشار است که گاه و بیگاه از کم‌لطفی هواداران گله می‌کند. رونالدو بارها در مصاحبه‌هایش به این موضوع پرداخته و چند مرتبه‌ای هم زیر لب غرولند کرده که انتشار تصاویر مربوط به این رفتار او جنجال‌های زیادی راه انداخته است. او اخیرا سعی کرده در جریان شادی‌های گلش از مردم بخواهد کمی جانب انصاف را رعایت کنند. به این ترتیب شماره هفت بعد از گشودن دروازه بایرن‌مونیخ به سمت سکوهای معترض «هیس» نشان داد. این بار اما او در واکنشی ملایم‌تر و مهربانانه‌تر از مردم خواست به جای انتقاد، به وی روحیه بدهند.
 

حالا شما این شرایط را با فوتبال ایران مقایسه کنید. اینجا در و تخته به هم می‌خورند و بازیکن یک گل شانسی در داربی تهران می‌زند، بعد 10سال نانش را می‌خورد. هوادار فوتبال در ایران آنقدر نجیب و کم‌توقع است که تقریبا هیچ‌وقت افت فنی و عملکرد بد بازیکنان را به روی آنها نمی‌آورد و همیشه سعی در مماشات دارد. با این حال هنوز این آقایان ستاره هستند که طلبکارند. چیپ می‌زنند و وقتی خراب می‌شود «هیس» نشان می‌دهند، اعتصاب می‌کنند و وقتی صدای مردم در می‌آید بیانیه مشترک منتشر می‌کنند. واقعا این همه بستانکاری از مردم به خاطر چیست؟ کجای دنیا می‌توانید چنین هوادارانی پیدا کنید که با کمترین تحفه راضی و خوشحال شوند و با دو تا گل و برد، مفت و مجانی «اسطوره» بسازند؟ جالب است که اگر هم اعتراضی در فوتبال ایران انجام می‌شود، عمدتا به رفتارهای ناهنجار، بی‌معرفتی‌ها و شکم‌سیری‌هاست. اگر جای رونالدو بودید و سالی 50گل می‌زدید تا بیشتر از قبل «هو» شوید، چه می‌کردید؟

 

بگذارید این نکته را هم بگوییم و برویم؛ کریس رونالدو ماشین گلزنی است. نه موفقیت‌ها سیرش می‌کنند و نه اعتراض‌ها انگیزه‌اش را کاهش می‌دهند. او مثل ریگ گل‌های مهم می‌زند و هیچ طلبی هم از کسی ندارد، اما یکی مثل مهدی طارمی هنوز به سبک شادی گل بعد از داربی برگشت پارسال خوشحالی می‌کند و ماجرای آن برد «4بر2» را به رخ دوست و دشمن می‌کشد. رونالدو دنیا را گرفته و متوقف نمی‌شود، این دوست عزیز هنوز ول‌کن یک برد ساده در داربی نیست!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rvpob

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اختلاف لیدرها و 4 بازیکن پرسپولیس شدت گرفت