تاریخ انتشار: 1402/05/04 23:00
کد خبر: 2015

چرا عفونت ادراری در بارداری بیشتر اتفاق می‌افتد؟

بیشترین زمانی که احتمال ابتلا به عفونت ادراری برای خانم‌ها وجود دارد، زمان بارداری آن‌هاست.
چرا عفونت ادراری در بارداری بیشتر اتفاق می‌افتد؟

بیشترین زمانی که احتمال ابتلا به عفونت ادراری برای خانم‌ها وجود دارد، زمان بارداری آن‌هاست. شناخت عواملی که باعث بروز عفونت ادراری در بارداری می‌شود می‌تواند تا حدی به خانم‌های باردار کمک کند تا از بروز این بیماری جلوگیری کنند.

یکی از مهمترین علت‌های عفونت ادراری در بارداری، تغییر شکل جسمی مادر در آن دوران است. هرچه جنین بزرگتر شود و فضای بیشتری از رحم مادر را اشغال کند، به مجاری ادراری و مثانه فشار بیشتری وارد می‌کند.

همین دلیل هم می‌تواند باعث کندتر شدن سرعت تخلیه ادرار یا حتی انسداد یا گرفتگی مجاری و لوله‌های ادراری و همچنین عفونت ادراری شدید در بارداری بشود.

 درصورتی که چنین اتفاقی در بدن مادر بیفتد و ادرار به موقع تخلیه نشود و مدت زمان بیشتری در بدت باقی بماند، باکتری‌های مضر درون ادرار فرصت بیشتری برای تکثیر و نفوذ به سایر اندام‌ها و ایجاد عفونت‌ها و بیماری‌ها دارند. حتی می‌تواند در نهایت به عفونت کلیه در بارداری نیز منجر شود.

همچنین با بالا رفتن میزان هورمون پروژسترون خون مادر، باعث کاهش قاضیت انقباضی ماهیچه‌ها و عضلات ناحیه تناسلی و در نهایت گشادتر شدن حالب می‌شود.

دلایل مختلفی وجود دارند که می‌توانند باعث عفونت مثانه در بارداری بشوند و به همین دلیل هم تقریبا تمامی پزشک‌ها در همان ابتدا حتی بدون داشتن هیچ‌گونه علائمی هم به صورت تخصصی‌تر معاینات مربوط به این بیماری را انجام داده و آزمایش‌های مربوطه را درخواست می‌کنند.

تشخیص این نوع عفونت‌ها تنها با معاینات ساده امکان پذیر نیست برای همین هم باید حتما به یک دکتر عفونت مجاری ادراری مراجعه کنید تا بتواند تفسیر آزمایش عفونت ادراری در بارداری را برای شما انجام دهد.

  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oqdo4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چطور از زخم در ناحیه تناسلی جلوگیری کنیم؟