تاریخ انتشار: 1402/03/23 13:00
کد خبر: 4515

علت خارش بینی بعد از جراحی بینی

گر به‌تازگی تحت عمل جراحی زیبایی بینی قرار گرفته‌اید، باید در نظر بگیرید که یکی از عوارض جانبی‌ای که احتمالاً در طول بهبودی انتظارش را نخواهید داشت، احساس خارش است.
علت خارش بینی بعد از جراحی بینی

اگرچه احساس خارش داخل بینی بعد از عمل بینی معمولاً گذرا است و از بین می‌رود، اما این امکان وجود دارد که در روز‌های بعدی تشدید شود.

در حالی‌که تجربه‌ی احساس خارش بینی بعد از عمل زیر گچ کاملاً طبیعی است، بسیاری از افرادی که این حس را تجربه می‌کنند در جستجوی راهی برای کاهش خارش هستند. در این مقاله به بررسی علت خارش بینی بعد از جراحی بینی و روش‌های بهبود آن می‌پردازیم.

علت خارش بینی بعد از عمل چیست؟

به‌نظر می‌رسد مهم‌ترین علت خارش بینی بعد از عمل واکنش‌های آلرژیک به چسب بینی است. البته این موضوع زمانی صادق است که خارش در قسمت بیرونی بینی باشد. علل دیگری نیز ممکن است موجب خارش بینی بعد از جراحی بینی شود که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تعریق پوست
  • ایجاد جوش در ناحیه‌ی بینی

اگر خارش در داخل بینی حس شود، معمولاً طی دو هفته برطرف می‌شود و به‌دلیل فرآیند بهبود بینی است. از طرفی ممکن است خارش به‌دلیل بخیه‌ها باشد.

برای دریافت نوبت از دکتر جراحی بینی یا متخصص گوش و حلق و بینی کافی است با پذیرش ۲۴ تماس بگیرید یا اپلیکیشن آن را دانلود کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2olkq2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 مهمترین نکات درمورد مشکل تنفس بعد از جراحی بینی

مرگ مبهم پریسا ژیمناست قهرمان+ عکس
روایت خانواده و متخصص بیهوشی دختر ورزشکاری که در عمل جراحی زیبایی جان باخت