تاریخ انتشار: 1395/06/02 11:45
کد خبر: 266015

نحوه برگزاری لیگ برتر بسکتبال مشخص شد / 4 سهمیه ملی و 2 بازیکن خارجی

شرایط برگزاری فصل آینده لیگ برتر بسکتبال نهایی شد

به گزارش سرویس توپ و تور فرتاک ورزشی،در حالی که فدراسیون بسکتبال از جلسه حساس سازمان لیگ برتر هیچ خبری منتشر نکرد، مسوولان باشگاه‌ها در کنار یکدیگر جمع شدند تا برای فصل آینده مسابقات صحبت کنند. در این جلسه که دیرک باوئرمان سرمربی تیم ملی، حامد حدادی کاپیتان تیم ملی و امیرمحمد گنجی مدیرعامل باشگاه مهرام هم حضور داشتند برخی موارد درباره فصل آینده لیگ برتر بسکتبال مشخص شد.

طبق تصمیم گیری‌های انجام شده تیم ها در مرحله اول لیگ رفت و برگشت با هم مسابقه می‌دهند و جایگاهشان مشخص می‌شود. مرحله دوم لیگ در دو گروه برگزار می‌شود و تیم‌ها به صورت رفت و برگشت باهم مصاف می‌کنند. تیم‌های اول، سوم، پنجم، هفتم و نهم در گروه اول و تیم‌های دوم، چهارم، ششم، هشتم و دهم در گروه دوم به میدان می‌روند.

بعد از برگزاری مسابقات در این مرحله دو تیم آخر هر گروه از لیگ حذف می‌شوند و چهار تیم اول هر گروه به مرحله پلی‌آف صعود می‌کنند که به صورت ضربدری باهم پیکار خواهند کرد و تیم‌ها برنده به نیمه‌نهایی صعود خواهند کرد.

طبق نظر حاضران در جلسه هر تیم می‌تواند چهار بازیکن از سهمیه ملی بگیرد و هر تیم نیز می‌تواند دو بازیکن خارجی جذب کند که از ابتدا می‌توانند در میدان باشند. باشگاه‌ها باید حداکثر تا پایان دور رفت از مرحله نخست هر دو بازیکن خارجی خود را جذب کنند؛ اما تا قبل از مرحله نیمه نهایی امکان تعویض بازیکنان خارجی را دارند. هر باشگاهی هم که بخواهد بازیکن خارجی‌اش را تغییر دهد باید هزار دلار به حساب فدراسیون واریز کند.

هنوز تعداد بازی‌های مرحله‌ نیمه‌نهایی و نهایی لیگ مشخص نشده‌است.

امیرمحمد گنجی مدیرعامل باشگاه مهرام که در جلسه حضور داشت اعلام کرده این باشگاه که امروز درباره حضور در لیگ برتر تصمیم گیری خواهد کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2og7go

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


قهرمانی بسکتبال آمریکا با اختلاف 30 امتیازی