تاریخ انتشار: 1402/04/26 13:00
کد خبر: 2560

عواملی که باعث ریزه خواری می‌شوند

به منظور رفع ریزه خواری، تنها کافی است عواملی را که منجر به آن می‌شوند بشناسیم.
عواملی که باعث ریزه خواری می‌شوند

به منظور رفع ریزه خواری، تنها کافی است عواملی را که منجر به آن می‌شوند بشناسیم. این عوامل در بعضی موارد به سبک زندگی تبدیل شده‌اند که نه تنها روی این عادت اثر مستقیم می‌گذارند، بلکه حتی اگر موجب ریزه خواری افراد نشوند، به خودی خود عوارض بسیار زیادی خواهند داشت.

بعضی از این عوامل را زیر معرفی کردیم:

  • حوصله نداشتن و احساس خستگی

برخی افراد ریزه خواری را به چشم تفریح می‌بینند. به همین علت زمانی که از سر کار بر می‌گردند و احساس خستگی و بی‌حوصلگی می‌کنند، مستقیما به سراغ یخچال یا کمد تنقلات می‌روند.

از آن‌جایی که خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها در کمترین زمان ممکن می‌توانند حس شادی را در ذهن به وجود آورند و جای تفریحات سالمی را از قبیل بازی‌های فکری، سرگرمی، ورزش و فعالیت‌های مفید دیگر را بگیرند، انتخاب اول تمام افرادی هستند که احساس خستگی و بی‌حوصلگی می‌کنند تا بتوانند به انرژی آنی اما موقتی دست یابند.

  • کمبود مواد مغذی

بدن برای ادامه حیات سالم، نیاز به یک سری مواد مغذی دارد. گاهی بنا به دلایلی از قبیل رژیم‌های سخت و بی‌ارزش، بدن دچار کمبود مواد مغذی از جمله ویتامین‌ها می‌شود. این کمبودها تغییر عملکرد بدن را به دنبال دارد و باعث می‌شود فرد هر از گاهی دچار ضعف شود.

به جای این که ضعف، کم‌خونی، میل به غذاهای شیرین، شور و موارد دیگر را با ریزه خواری پاسخ دهید، باید چکاپ کامل شوید تا از مشکل اصلی اطلاع پیدا کنید.

  • کم‌خوابی

داشتن یک خواب منظم و باکیفیت باعث می‌شود تا سیستم بدن به‌خوبی عمل کند و برعکس. زمانی که فردی بنا به دلایل مختلف در طول روز خواب کافی و باکیفیتی را تجربه نکند، کسل و بی‌حوصله می‌شود.

با توجه به این‌که کسالت، خستگی و بی‌حوصلگی شخص را به سمت دریافت انرژی آنی ولی موقت می‌کشاند، او را به خوردن شکلات، شیرینی، تنقلاتی مانند چیپس، پفک، میوه و غذاهای باقیمانده ترغیب خواهد کرد.

  • فاصله بین وعده‌های غذایی اصلی

زمانی که فرد در ساعت مشخصی وعده‌های غذایی اصلی را نخورد، انرژی مورد نیاز برای انجام کارهای روزانه را به دست نمی‌آورد و برای همین به سراغ ریزه خواری می‌رود. شاید فرد در ابتدا متوجه این قضیه نشود اما چیزی طول نمی‌کشد که عوارض آن خود را نشان می‌دهند.

  • هیجانی شدن

احساسات هیجانی که شامل استرس، ناراحتی، عصبانیت و خوشحالی است، در هر شخصی به شکلی بروز پیدا می‌کند. برخی از افراد اشتهای خود را از دست می‌دهند، عده‌ای دیگر پرخوری می‌کنند و سایرین ممکن است به ریزه خواری روی آورند.

چون افراد در هنگام مواجهه با احساسات هیجانی، سریع تصمیم می‌گیرند و دنبال آسان‌ترین راهی هستند تا به خود مسلط شوند. پس به سراغ خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مورد علاقه خود می‌روند.

  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lrpk2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


راه حل واسه اونایی که هیچ چیز خوشحالشون نمیکنه