تاریخ انتشار: 1395/10/12 21:03
کد خبر: 238805

محرومیت 6 ماهه به خاطر رنگ کردن موها! +عکس

بوکسور المپیکی کوبا به دلیل زنگ کردن موهایش محروم شده است.
محرومیت 6 ماهه به خاطر رنگ کردن موها! +عکس

لاسارو آلوارس، بوکسور کوبایی که دو مدال برنز بازی‌های المپیک را در ویترین افتخاراتش می‌بیند، با محرومیتی عجیب و 6 ماهه روبه‌رو شده است. دلیل محروم کردن او چیست؟ رنگ کردن موهایش! این محرومیت از سوی فدراسیون بوکس کوبا برای او در نظر گرفته شده است.

آلوارس در گفت‌وگو با کوبادباته گفت: «ابتدا گفته شد این محرومیت به خاطر رعایت نکردن مسائل انضباطی بوده است. ولی این‌طور نیست. این ماجرا به خاطر این پیش آمد که من موهایم را رنگ کرده‌ام. این کاری است که در قوانین داخلی فدراسیون، ممنوع است و اجازه آن صادر نمی‌شود ولی من این کار را به خاطر یک موضوع دینی انجام دادم و نه به خاطر بحث مد و زیبایی.»

این اتفاق در حالی رخ داد که نام آلوارس بعد از فتح یک مدال برنز در بازی‌های المپیک 2016 ریودوژانیرو، در لیست 10 ورزشکار برتر کشور کوبا در سال 2016 قرار گرفته بود ولی حالا در پی این اتفاق نام او از این لیست خارج شده است. خود او در این باره ادامه داد: «یک بحث این است که مرا به خاطر رنگ کردن موهایم محروم کرده‌اند اما این ماجرا هیچ ارتباطی با نتایج و افتخاراتی که تا پیش از این کسب کرده بودم، ندارد.»

94637560

او در ادامه از مسئولان فدراسیون بوکس کوبا خواست اجازه دهند موهایش برای مدتی به همین رنگ باقی بماند ولی مدیر فنی تیم به او گفته چنین چیزی مقدور نیست. چراکه آنها نمی‌توانند بین بازیکنان تیم استثنا قائل شوند. آلوارس در توضیح بیشتر در این رابطه گفت: «من در یک جلسه که با حضور ورزشکاران تیم برگزار شد، توضیح دادم که برای مدت زمان مشخصی موهایم این‌گونه خواهد بود ولی به من اجازه ندادند. تنها کاری که کردند این بود که مرا به مدت 6 ماه محروم کردند.»

در ماه ژانویه سه ماه از این محرومیت 6 ماهه به پایان می‌رسد و در آن زمان است که کمیسیون انضباطی فدراسیون بوکس کوبا تصمیم‌گیری خواهد کرد که آیا این ورزشکار موفق، برای سه ماه دوم نیز محروم خواهد بود یا اینکه این محرومیت به خاطر رفتار خوب و مناسب او، کوتاه‌تر خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2akaov

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



خودداری کاپیتان تیم ایران از مبارزه با بوکسور رژیم‌صهیونیستی
رقابت‌های بین‌المللی بوکس جوانان-باکو