تاریخ انتشار: 1396/05/09 23:37
کد خبر: 192005

اشتباه استراتژیک منصوریان که او را گرفتار کرد

اشتباه استراتژیک منصوریان که او را گرفتار کرد

بامداد یکشنبه یکی از معدود مسابقات دوستانه بارسلونا و رئال مادرید در تاریخ فوتبال اسپانیا برگزار شد که این بازی در نهایت با نتیجه سه بر دو به سود آبی‌واناری‌پوشان پایان یافت. این ال‌کلاسیکوی دوستانه، در میامی آمریکا برگزار می‌شد و به این ترتیب بارسا که آخرین بازی رسمی دو تیم را به سود خودش به پایان برده بود، این رقابت دوستانه را هم با پیروزی پشت سر گذاشت. در این میان شاید یکی از کلیدی‌ترین نکات بازی مربوط به غیبت کریس رونالدو در ترکیب کهکشانی‌ها می‌شد. ستاره اول مادرید به این دلیل که هنوز تعطلات تابستانی‌اش تمام نشده و از سوی کادر فنی مرخصی دارد، در این بازی حاضر نبود و شاید همین مساله به رقم خوردن یک پیروزی دیگر به سود بارسا کمک کرد.

حالا به ایران برمی‌گردیم؛ جایی که هفته اول مسابقات لیگ هفدهم تحت‌الشعاع درگیری عجیب علیرضا منصوریان با فدراسیون فوتبال قرار گرفت. سرمربی استقلال پس از شکست برابر نفت آبادان به واسطه محرومیت سه بازیکن جوان تیمش به تندی از دبیرکل فدراسیون انتقاد کرد و حرف‌هایی زد که شاید یک پرونده انضباطی جدید علیه او و باشگاه استقلال باز کند. در این میان سوال اساسی این است که اصلا چرا این سه نفر (مجید حسینی، نورافکن و قائدی) محروم شده بودند؟ پاسخ این است که چون منصوریان اجازه حضور آنها در مسابقات قهرمانی زیر 23سال آسیا را نداد. سوال بعدی این است که چرا سرمربی استقلال مانع از این اتفاق شد؟ جواب این است که چون او فکر می‌کرد قرار است یک داربی دوستانه در آمریکا برگزار شود و صلاح نیست تیمش در این بازی حیثیتی، سه تن از بازیکنانش را در اختیار نداشته باشد. حالا کاری نداریم که داربی برگزار نشد و تیم امید هم بدون این سه نفر خیلی زود از مسابقات قهرمانی زیر 23سال کنار رفت. نکته مهم به تفاوت طرز تفکر یکی مثل منصوریان با زین‌الدین زیدان برمی‌گردد. آن سوی دنیا زیدان برای رویارویی با بارسا حتی به مرخصی فوق ستاره پرتغالی‌اش دست نزد و دستور بازگشت زودهنگام رونالدو از تعطیلات را صادر نکرد، این طرف اما منصوریان برای شهرآوردی که نه به بار بود و نه به دار، سه بازیکن جوان تیمش را از کمک به تیم ملی و کسب تجربه بیشتر محروم کرد و حالا هم دارد تبعاتش را تحمل می‌کند.

شاید این همه حساسیت منصوریان روی داربی تهران و نتیجه آن (حتی اگر قرار باشد بازی به طور دوستانه برگزار شود) به خاطر این است که خودش خوب می‌داند یکی از مهمترین دلایل ابقای او روی نیمکت آبی‌ها، پیروزی در داربی برگشت فصل قبل بود. در غیر این صورت شاید امروز اثری از علیمنصور در استقلال وجود نداشت. بنابراین او حاضر است هر نوع هزینه‌ای بدهد تا فقط به پرسپولیس نبازد؛ حتی اگر شده بازیکنان گمنامی مثل مجید حسینی و مهدی قائدی را برای برگزاری داربی دوستانه احتمالی به تیم ملی ندهد!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2agepv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



خط دفاعی استقلال و تنها 25درصد خواسته های منصوریان

آقای غفوری این بود انگیزه های فراوانت؟