تاریخ انتشار: 1402/01/27 07:00
کد خبر: 7726

رابطه مریضی های خونی با میل جنسی

بیماری های خونی که میل جنسی را به خطر می اندازند.
رابطه مریضی های خونی با میل جنسی

اختلال در نعوظ عمدتاً بیماری عروقی است، ازاین روی هر مرضی که سبب اختلال در عروق بدن شود، می تواند منجر به اختلال نعوظ شدید در مردان شود. درادامه مهم‌ترین بیماری‌هایی که مردان را مستعد ابتلا به اختلال در نعوظ می کنند، به اختصار توضیح خواهیم داد.

دیـابـت
مرض قند یا دیابت یکی از شایعترین عوامل ایجاد کننده اختلال نعوظ در مردان است. دیابت با اثرات سوء روی عروق، اعصاب و بافت آلت تناسلی سبب اختلال در نعوظ می‌گردد. دیابت با اثرات سوئی که روی عروق دارد، عروق قلب را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و سبب نارسائی عروق قلب می‌شود.

برای 10 درصد مردانی که به علت اختلال در نعوظ به پزشک مراجعه می‌کنند، در بررسی‌ها مشخص می‌شود که از قبل مبتلا به دیابت بوده اند ولی نمی دانسته‌اند. 28 درصد مردان 59-20 ساله که مبتلا به دیابت نوع یک هستند، مبتلا به ناتوانی جنسی خواهند بود. هر سال که از ابتلای به بیماری دیابت می‌گذرد، 4.5 درصد احتمال ابتلا به ناتوانی جنسی افزایش می‌یابد. برای مثال در مردی که سابقه 10 ساله ابتلا به دیابت دارد، خطر بروز ناتوانی جنسی 45 درصد است.

افزایش چربـی خون
امروزه مشخص شده است که ناتوانی جنسی می‌تواند به دلیل چربی خون بالا در فرد باشد. در مردانی که مبتلا به ناتوانی جنسی هستند، میزان بیماری‌های عروقی قلب بیشتر از مردان طبیعی است. افزایش چربی خون سبب مسدود شدن عروق و کاهش میزان جریان خون عضو مربوطه می شود.

افزایـش فشـارخـون
در مردانی که مبتلا به پر فشاری خون هستند، میزان ناتوانی جنسی بیشتر از افراد طبیعی است. بعضی از داروهایی که برای فشارخون مصرف می‌شوند، خودشان می توانند سبب اختلال جنسی شوند، ولی خود فشارخون هم به‌صورت مستقل مرد را مستعد ابتلای به اختلال نعوظ می‌کند. میزان شیوع ناتوانی جنسی کامل در مردان مبتلا به پرفشاری خون که بعضی از انواع داروهای ضد فشارخون را مصرف می‌کنند، 3 برابر مردان با فشارخون طبیعی است.

برخی از داروهای ضد فشارخون برعملکرد جنسی اثرات سوءدارند ، ولی افراد مبتلا به فشارخون که دارو مصرف می‌کنند، به هیچ وجه نباید دارو را سرخود قطع کنند، بلکه باید این داروها را با مشورت پزشک معالج در صورت امکان با داروهای دیگری جایگزین نمایند زیرا اولویت، فشارخون طبیعی است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27pae2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


منهای ورزش| آشنایی با انواع ایمپلنت آلت تناسلی

منهای ورزش| راه‌های برگرداندن میل جنسی در روابط طولانی
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی