تاریخ انتشار: 1396/02/25 12:37
کد خبر: 210674

شاه مهره فصل قبل استقلال و کارنامه پربارتر از شهباززاده

با اتمام لیگ شانزدهم حالا سجاد شهباززاده بازیکن آزاد شده و می‌تواند آزادانه به یک تیم جدید بپیوندد.
شاه مهره فصل قبل استقلال و کارنامه پربارتر از شهباززاده

حالا محرومیت استقلال هم تمام شده و مانعی برای آبی‌پوش شدن دوباره سجاد وجود ندارد اما سوال این است که آیا در حضور کاوه رضایی، واقعا استقلال نیازی به شهباززاده دارد؟

چرا کاوه رضایی بهتر است؟

ابتدای لیگ شانزدهم استقلال پس از جدایی سجاد شهباززاده، کاوه رضایی را جذب کرد؛ مهاجم پیشین ذوب‌آهن که به کم گل زدن مشهور است. از قضا کاوه در استقلال هم حداقل در مسابقات لیگ خیلی کم گل زد. او در 28بازی برای استقلال فقط 7گل به ثمر رساند که برای فوروارد فیکس دومین تیم تهاجمی لیگ برتر آمار مطلوبی نیست. با این وجود جالب است بدانید سجاد شهباززاده هم در آخرین فصل حضورش در استقلال درست همین آمار را از نظر گلزنی به جا گذاشته بود. سجاد هم در لیگ پانزدهم تنها 7گل زد و پس از آن به اصرار شدید مسئولان باشگاه برای تمدید قراردادش پاسخ مثبت نداد. اگرچه شرایط از نظر گلزنی برای این دو مهاجم دقیقا یکسان است اما از حیث طراحی حملات و اثرگذاری در فاز هجومی به نظر می‌رسد کاوه رضایی شرایط بهتری داشته باشد. شهباززاده در لیگ پانزدهم 5پاس گل برای همبازیانش ارسال کرد، در حالی که کاوه رضایی در لیگ شانزدهم آمار 8پاس گل را به نام خودش به ثبت رساند و بهترین پاسور لیگ لقب گرفت! غیر از این در نوع حملات استقلال هم نقش بازیسازی کاوه رضایی بسیار بیشتر به چشم می‌آید. او مهاجم زهردارتر و باهوش‌تری نشان داده که در لیگ قهرمانان آسیا هم با زدن 4گل ارزش‌هایش را نشان داده است. هنگام مقایسه این دو نفر یک نکته دیگر را هم نباید از قلم انداخت. سجاد شهباززاده در استقلال قلعه‌نویی و مظلومی بازی می‌کرد که بیشتر مالک توپ بود اما استقلال منصوریان کمتر توپ دارد و کمتر حمله می‌کند. بنابراین به نظر می‌رسد ارزش دستاوردهای کاوه رضایی بیشتر از شهباززاده باشد.

آمادگی: از نظر آمادگی فعلی هم قاعدتا کاوه رضایی باید برای استقلالی‌ها گزینه مطلوب‌تری باشد. سجاد شهباززاده بعد از یک نیم‌فصل سکونشینی در ترکیه، زمستان سال گذشته به نفت تهران پیوست و درست تا آخرین دقیقه از آخرین بازی رسمی نفت برای این تیم گل نزد. اگرچه او به هر حال زننده گل قهرمانی نفت لقب گرفته اما آمارش در نیم‌فصل بازی برای این تیم واقعا چنگی به دل نمی‌زند. کاوه رضایی اما امروز در اوج آمادگی است و فصل نسبتا موفقی را هم در استقلال پشت سر گذاشته. بنابراین اگر قرار به انتخاب فقط یک نفر از بین این دو بازیکن باشد، احتمالا کاوه را باید گزینه مناسب‌تری دانست.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27mznd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کاوه رضایی جا پای طارمی، شهباززاده و رضائیان می‌گذارد!
اختصاصی| خوشبختی یا نابودی در اروپا؛