تاریخ انتشار: 1403/04/27 11:56
کد خبر: 1280058

ترافیک در قلب دفاع استقلال؛ یک مدافع باید برود

استقلال در قلب خط دفاعی خود بازیکنان زیادی دارد و باید یک نفر را در لیست خروج قرار دهد.
ترافیک در قلب دفاع استقلال؛ یک مدافع باید برود

به گزارش فرتاک ورزشی

  استقلال فصل گذشته عملکرد درخشانی در کارهای دفاعی داشت و توانست عنوان بهترین خط دفاعی فصل را تصاحب کند. جواد نکونام در طول فصل بارها در خصوص کمبود بازیکن صحبت کرد ولی از شرایط دفاعی تیمش رضایت داشت و به‌خصوص در نیم‌فصل دوم در قلب خط دفاعی با مشکل مواجه نشد. استقلال فصل قبل در چند مقطع با مصدومیت مدافعان خود مواجه بود ولی نفرات جایگزین عملکرد خوبی داشتند و حتی در بحث گلزنی هم موثر عمل کردند. مدافعان میانی استقلال فصل قبل 10 بار هم برای تیم‌شان گل زدند تا در کارهای هجومی هم تواتایی خودشان را نشان دهند.

جذب سامان فلاح و ترافیک در خط دفاعی استقلال

در شرایطی که استقلال مشکل چندانی در خط دفاعی خود نداشت، به سراغ سامان فلاح رفت و مدافع ملی‌پوش گل‌گهر سیرجان هم در یک‌قدمی پیوستن به این تیم است. با حضور احتمالی فلاح، اکنون استقلال 6 گزینه برای دفاع میانی خود دارد و با ترافیک در این قسمت از زمین مواجه است. رافائل سیلوا، آرمین سهرابیان، محمدحسین مرادمند، ایمان سلیمی و سامان فلاح 5 مدافع استقلال هستند و روزبه چشمی هم توانایی بازی در این پست را دارد و در اکثر بازی‌های فصل قبل در خط دفاعی به میدان رفته است. استقلال فصل گذشته با 3 مدافع مرکزی بازی می‌کرد ولی مشخص نیست نکونام برای فصل بعد هم سیستم تیمش را حفظ کند یا به سراغ دفاع خطی برود.

جدایی یک مدافع قطعی است

باتوجه به تعداد زیاد مدافعان میانی در ترکیب استقلال، جواد نکونام باید قطعا یک مدافع را در لیست خروجی قرار دهد. با توجه به اینکه روزبه چشمی و آرمین سهرابیان قراردادشان را به‌تازگی تمدید کرده‌اند، حضور این 2 نفر در فصل آینده قطعی است و از بین رافائل سیلوا، ایمان سلیمی و محمدحسین مرادمند یک نفر باید جدا شود.

سیلوا و سلیمی برای فصل بعد با استقلال قرارداد دارند و بحثی درباره حضورشان در لیست مازاد مطرح نشده ولی مرادمند هنوز برای ادامه همکاری با آبی‌پوشان به توافق نرسیده است. به نظر می‌رسد استقلال با جذب احتمالی فلاح، تا حد زیادی قید مرادمند را زده و همین موضوع باعث شده این مدافع با تیم‌های دیگر وارد مذاکره شود تا فصل آینده در تیمی به جز استقلال بازی کند. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/jmbzwk

آخرین اخبار