تاریخ انتشار: 1403/04/14 20:42
مرحبه یک چهارم نهایی یورو2024
کد خبر: 1279307

آلمان- اسپانیا؛ جدال جذاب دو مدعی کسب عنوان قهرمانی یورو ۲۰۲۴

دیدار آلمان و اسپانیا در مرحله یک چهارم نهایی یورو2024 یک فینال زودرس است.
آلمان- اسپانیا؛ جدال جذاب دو  مدعی کسب عنوان قهرمانی یورو ۲۰۲۴

امین یزدانی؛  کمتر عاشق فوتبالی را در جهان پیدا می کنید که دیدار چشم نواز، زیبا،جذاب و دیدنی آلمان و اسپانیا در مرحله یک چهارم نهایی یورو2024 را از دست بدهد.

این دیدار یک فینال زودرس است که حتی می‌تواند قهرمان را تاحدودی زیاد مشخص کند، هرچند در فوتبال کنونی اروپا هرگونه گمانی زنی قابل پذیراست.

تیم بدون نوسان ،یکدست، منظم و جوان دلافونته مجددا سبک جذاب و باطراوت دوران آراگونس و دل بوسکه را در اذهان زنده کرد.

مدل جذاب و مبتنی بر پرسینگ پرشدت ۳-۳-۴ اسپانیا همه را تاکنون به وجد آورده، تیمی هماهنگ و منسجم که بازیکنانش از درک  متقابل فوق العاده و شعور بالای بازیکنانش در تک تک دقایق بازی برخوردار است.

مرکز ثقل این تیم دوست داشتنی، مهره‌ای بدون جایگزین به نام رودری است که تیم  اسپانیا حول محور او می‌چرخد. رودری تنها بازیکن مدرن پست شش جهان فوتبال است که می‌تواند هر چهار مرحله ساخت بازی را به خوبی در زمین پیاده  و اجرا کند.

در زمان مصدومیتش بود که من سیتی با افت وحشتناکی درابتدای فصل گذشته روبرو شده بود.

یامال و ویلیامز دو وینگر تکنیکی و بسیار سرعتی اسپانیا هستند که در حین پا به توپ شدن ،مدام تغییر مسیر می‌دهد و راحتی یک درمقابل یک را از سر راه برمی‌دارند تا بدین شکل، هم فضا برای خود ایجاد کنند و هم از این مسیر اقدام به شوتزنی کنند و یا پاسی کلیدی به هم تیمی‌های خود در اطراف و درون محوطه جریمه حریف ارسال کنند تا موراتای باتجربه از آنها جهت گلزنی استفاده کند‌.

دو مدافع  کناری اسپانیا یعنی کوکوریا و کارواخال که هم اکنون  بهترین دوران فوتبالی خود را پشت سر می گذارند، نیز در دائما در حملات فعالانه شرکت می‌کنند.

اما عمق خط دفاعی اسپانیا چنانچه تحت فشار قرار گیرد، آسیب پذیر بنظر می رسد،اما چون تیم دلافونته از بالا پرس می‌کند، عمق دفاع اسپانیا هنوز امتحانش را پس نداده و یقینا مقابل تیم سازمان یافته ناگلزمن به چالش کشیده می‌شود.

اسپانیا ازنیمکت بسیار متوازنی برخوردار است و این مسأله می تواند دست دلافونته را باز نگه دارد.

درآن سوی زمین، آلمان میزبان قرار دارد که از مدل پایه ۱-۳-۲-۴ استفاده می‌کند. آلمانی‌ها در هنگام  بازیسازی از زمین خودی،کروس نزدیک یکی از دو مدافع میانی میشود و رائوم یا میلشتات. روی خط کناری زمین و  بطرف جلوتر قرار می گیرد. تا تیم آلمان موقتا خط دفاعی سه نفره‌ای را تشکیل دهند.آنها  پس از بردن اسکاتلند و مجارستان در دیدار سوم به صخره‌ای بنام سوئیس برخورد کرد تا مشخص شود که شاگردان ناگلزمن که تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوانی را تشکیل می دهند نیز ممکن است درمقابل اسپانیای سرحال و شاداب به مشکل برخوردند.

حضور مهندس کروس باتجربه در میانه زمین، نقطه اطمینان ژرمن‌هاست، هرگاه بازیکنان آلمانی به مشکل می‌خورند، کافی فقط توپ را به کروس بسپارند تا او با یک پاس بلند و  دقیق،منطقه بازی را عوض کند مشکل بازی تغییر پیدا کند.

کروس ریتم و ضرب آهنگ بازی تیم آلمان را دردست دارد و از طرفی دوندگی فراوان و بازی درگیرانه و شوتزنی‌های گاه و بیگاه آندریش  نیز کار کروس را در بازیسازی از خط دفاعی و بویژه میانه زمین را راحت کرده است. سانه و موسیالا بعنوان دو وینگر سرعتی - تکنیکی قادرند که هر مدافعی را از سر راه بردارند، هرچند موسیالا درکارهای دفاعی کمتر شرکت می کند و گاها بیش از اندازه اقدام به دریبل می کند تا بدین شکل، سرعت بازی آلمانی‌ها را بگیرد‌. موسیالا از جمله مهره‌های تاثیرگذار آلمانی‌ها درفاز تهاجمی است که هرحرکتش بوی گل می‌دهد.

تاکنون از کمیش آنگونه که انتظار می‌رفت، دیده نشد، ازطرفی رائوم مدافع چپ نیز، نسبت به میلشتات برتری محسوسی ندارد. هرچند آلمانی‌ها در طول تاریخ فوتبال خود، همیشه مدافعین کناری بسیار بزرگی را به ویژه در سمت چپ درترکیب‌شان داشتند‌‌.

گوندوغان بعنوان بازیکن پست ده ، وظیفه دارد که با تحرک و جابجایی‌های فراوان هاورتز که درنقش نوک کاذب بکار گرفه میشود، وظیفه دارد تا مدافعین میانی حریف را از مکانشان  بیرون کشد تا گوندوغان و موسیالا به عمق خط دفاعی حریفان بزنند، تا از این برنامه اقدام به گلزنی کنند، هر چند موسیالا تاکنون در این برنامه  موفق بوده، اما گوندوغان هنوز موفق نبوده، هرچند به خوبی خود را بدان منطقه مورد نظر ناگلزمن می رساند، اما فعلا گلی به ثمر نرسانده است.

چنانچه ناگلزمن از زوج رودیگر و تاه درمرکز خط دفاعی خود، استفاده کند، آلمان با مشکلات جدی روبرو میشود، زیرا سرعت، جابجایی، تحرک زیاد و دریبلینگ منحصر بفرد بازیکنان  اسپانیایی‌ها آنهم در یک سوم دفاعی آلمان، تاه کنُد وسنگین را با چالشی جدی مواجه می‌کنند، اما چنانچه از اشلوتربک جوان و باکیفیت استفاده کند، می‌تواند جلوی اسپانیایی‌ها قدعلم کند‌، ازطرفی رودیگر به ویژگی‌های فنی و‌نوع بازی مهاجمین اسپانیایی آشنایی کاملی دارد، چون به همراه رئال با آنها روبرو شده است‌.

هنگامی که ناگلزمن در مسیر گلزنی به بن بست می‌خورد یک تعویضی تکراری دارد، گوندوغان بیرون کشیده میشود، فولکروگ که یک مهاجم نوک سنتی است، وارد بازی می‌شود و هاورتز پشت فولکروگ به بازی گرفته می‌شود‌ و ویرتس بجای سانه یا موسیالا وارد بازی می‌شود‌.

ویرتس نیز تاکنون درحد و اندازه‌هایش ظاهر نشده،اما می‌تواند در بازی مقابل اسپانیا می  تاثیرگذار باشد.

نیمکت آلمان همانند اسپانیا غنی از بازیکن تاپ نیست.عدم دعوت گورتسکا و  یولیان برانت،جای سوال دارد.

اگر ناگلزمن بتواند ،اسپانیایی‌ها را در زمین خودشان پرس کند و ارتباط خط دفاعی آنها را با رودری قطع کند، می‌تواند اسپانیا را به چالش بکشد، اما چنانچه بخواهد عقب نشینی کند، کار آلمانی بسیار سخت و طاقت فرسا می‌شود.

امیدوارم یک فینال زودرس جذابی را شاهد باشیم تا از آن در راستای دانش افزایی، درس های فراوانی بیاموزیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/dj5led

آخرین اخبار