تاریخ انتشار: 1396/03/19 18:47
کد خبر: 204943

به بهانه بازگشت لوکاکو به چلسی/ این پنج بازگشت رویایی!

در شرایطی که روملو لوکاکو اصلی‌ترین گزینه چلسی برای خرید در فصل نقل و انتقالات است، این بازیکن می‌تواند یکی دیگر از بازیکنانی باشد که با مبلغی هنگفت به تیم سابقش بازگشته؛ او 3 سال پیش از چلسی جدا شده است.
به بهانه بازگشت لوکاکو به چلسی/ این پنج بازگشت رویایی!
 زمانی که لوکاکو از این تیم جدا شد در ازای 28 میلیون پوند به اورتون رفت و در شرایطی که 2 سال از قراردادش با تیمش مانده، انتظار می‌رود با رقمی بسیار بیشتر به چلسی بازگردد. اما او اولین بازیکنی نخواهد بود که تیمش را ترک کرده و بعد در ازای رقمی بیشتر به تیمش بازگشته است.
پوگبا یکی از نمونه‌ها برای این موضوع است که بازیکنی از تیمی برود و در ازای رقمی بیشتر از رقمی که برایش باشگاه را ترک کرده، دوباره بازگردد. او که از یونایتد به یوونتوس رفته بود تابستان گذشته در ازای 89 میلیون پوند دوباره به این باشگاه بازگشت و رکورد نقل و انتقالات را هم جا به جا کرد. این در حالی است که 4 سال قبل به عنوان بازیکن آزاد از یونایتد به یووه رفته بود. در تیم تورینی در این مدت او خوش درخشید و توانست به تیم ملی فرانسه هم راه پیدا کند. در ماه آگوست تائید شد که او گران‌ترین بازیکن دنیا است.
 
سسک فابرگاس/ بارسلونا
فابرگاس یکی دیگر از بازیکنانی بوده که در سنین جوانی از تیمش جدا شده و چند سال بعد ده‌ها میلیون پرداخت شده تا بازگردانده شود. در سال 2003 و وقتی 16 ساله بود فابرگاس از بارسلونا به آرسنال رفت و 8 سال در لندن ماند و بعد از در ازای 24.5 میلیون پوند به نیوکمپ بازگشت. 3 سال در بارسلونا ماند و بعد آبی و اناری‌ها در ازای 30 میلیون پوند او را به چلسی فروختند.
 
نمانیا ماتیچ/ چلسی
ماتیچ وقتی بازیکنی معمولی بود چلسی را ترک کرد و وقتی رشد زیادی کرده بود بازگشت. در ژانویه 2011 چلسی برای جذب داوید لوئیز به عنوان بخشی از معامله او را به اضافه پول واگذار کرد. در آن انتقال ماتیچ در ازای 4.5 میلیون پوند فروخته شد و 3 سال بعد وقتی از پست بازی‌ساز به یک هافبک دفاعی فوق‌العاده تبدیل شده بود در ازای 21 میلیون پوند به چلسی بازگشت. در رقابت‌های فصل گذشته هم او در کنار انگولو کانته نقشی مهم در قهرمانی تیمش داشت.
 
نیکولا آنلکا/ پاری سن ژرمن
در سال 1997 آنلکا که 17 سال سن داشت از پی اس جی در حالی جدا شد که همه می‌گفتند او پتانسیل خوبی دارد. اما 28 گل او در دو فصل و نیم باعث شد او هایبری را در سن 20 سالگی ترک کند. جذب او برای رئال مادرید 23 میلیون پوند هزینه داشت. او کمتر از دو سال در برنابئو دوام آورد و پی اس جی با پیشنهادی 22 میلیون پوندی او را در جولای 2000 بازگرداند.
 
پیتر کراوچ/ تاتنهام و پورتسموث
کراوچ دوبار بازگشت داشت.  هر دو بار هم بازگشتش برای تیمی که به آن بازمی‌گشت بیشتر از چیزی بود که در ازایش او را فروخته بودند. در سال 2000 او در ازای 60 هزار پوند از تاتنهام جدا شد و 9 سال بعد در ازای 9 میلیون پوند به این تیم بازگشت. در این 9 سال اما او یک بار دیگر هم به تیمی رفته بود و بازگشته بود. در سال 2001 او به پورتسموث پیوسته بود و سال بعد در ازای 5 میلیون پوند به استون ویلا رفته بود و در سال 2008 در ازای 11 میلیون پوند به پورتسموث بازگشته بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v8ppj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گرانترین بازگشت‌های تاریخ فوتبال اروپا