تاریخ انتشار: 1396/02/15 19:56
کد خبر: 212691

بازاریابی به سبک منصوریان!

سرمربی جوان استقلال بعد از استارت ناامیدکننده‌اش در این تیم، از میانه‌های راه توانست میخش را بکوبد و یک استقلال جوان، جذاب و موفق بسازد.
بازاریابی به سبک منصوریان!

 دستاوردهایی مثل پیروزی در داربی تهران، برتری برابر السد قطر و سپس موفقیت در مرحله گروهی لیگ قهرمانان و البته صعود غافلگیرکننده تا پله دوم جدول رده‌بندی باعث شده حالا هواداران مثل روز اول خاطر «داش علی» را بخواهند. همه چیز اما همین نیست. به نظر می‌رسد بخشی از موفقیت علیمنصور در جلب اعتماد عمومی را هم باید پای توانایی‌های تبلیغاتی او گذاشت؛ جایی که سرمربی استقلال با شاخ و برگ دادن به برخی اتفاقات مثبت تیم و هواداران، دل آنها را به دست می‌آورد. به نظر می‌رسد منصوریان اگر فوتبالیست و مربی نمی‌شد، می‌توانست یک «بازیاب» حرفه‌ای و موفق باشد، چراکه مهارت زیادی در بزرگنمایی ارزش‌های مربوط به خودش، خدماتش و اتفاقات پیرامونش دارد!
  تمجید از یک اخراجی
روزهای اولی که منصوریان به استقلال آمد، با سروصدای زیاد یک بدنساز انگلیسی به اسم استیون جونز به این تیم آورد. او کلی از جونز تعریف کرد و گفت این مربی بادانش بدنسازی، ارزش هرگونه معطلی را داشته است. در نهایت اما چنان که می‌دانید جونز در میانه‌های راه از استقلال جدا شد و هفته‌هاست که این تیم بدون مربی بدنساز به کارش ادامه می‌دهد و از قضا بهتر هم نتیجه گرفته!
  داربی تهران بزرگ‌تر از ال‌کلاسیکو!
داربی برگشت لیگ شانزدهم بعد از پیروزی مهم استقلال برابر السد قطر برگزار می‌شد. بنابراین به نظر می‌رسد جو حسابی منصوریان را گرفته بود؛ طوری که سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از بازی گفت: «حساسیت داربی تهران از ال‌کلاسیکو بیشتر است.» به نظر شما الان ما باید این جمله را نقد کنیم؟ اصلا لازم است؟
  میخکوب ایسلندی
در بازی با ذوب‌آهن اصفهان بود که سرانجام طلسم شکست و استقلال نخستین پیروزی فصلش را به دست آورد. این مسابقه بعد از داربی رفت برگزار می‌شد و آن دسته از هواداران استقلال که در روز بازی با پرسپولیس سکوهای ورزشگاه آزادی را خالی گذاشته بودند برای جبران مافات راهی استادیوم شدند. در پایان مسابقه منصوریان برای این گروه از هواداران سنگ تمام گذاشت و مثلا گفت: «تشویق ایسلندی تماشاگران میخکوبم کرد.» این در حالی است که تشویق ایسلندی از ابتدای فصل در همه ورزشگاه‌های کشور رواج داشت و مثلا خود منصوریان هفته قبل‌ترش بارها اجرای آن را توسط هواداران پرسپولیس در حاشیه داربی تهران دیده بود!
  در حد اروپا
در بازی رفت استقلال و سیاه‌جامگان، مهدی رحمتی یک سیو خوب در لحظات پایانی داشت که 3امتیاز را برای آبی‌ها نگه داشت. بعد از این بازی منصوریان آن‌قدر از کسب پیروزی خوشحال بود که مدعی شد مهدی رحمتی بالاتر از سطح آسیا و در حد اروپاست؛ هرچند او چند هفته بعد همین گلر اروپایی را به طور موقت از تیمش کنار گذاشت!
  مشهد، پایگاه استقلالی‌ها؟
پیروزی اخیر برابر پدیده مشهد و بازگشت روی پله دوم جدول رده‌بندی به شدت علیرضا منصوریان را ذوق‌زده کرد؛ تا جایی که او پس از مسابقه به تمجید از هواداران تیمش در استادیوم ثامن پرداخت و از مشهد به عنوان پایگاه استقلالی‌ها نام برد. این اولین بار نیست که منصوریان چنین مصادره‌هایی انجام می‌دهد. البته در اینکه استقلال فوق‌العاده تیم محبوبی است و همه جای ایران طرفدار دارد تردیدی نیست اما فراموش نکنیم اگر برای بازی اخیر آبی‌ها با پدیده 8هزار نفر راهی ورزشگاه شدند، بازی همین فصل پرسپولیس با تیم خراسانی گوش تا گوش استادیوم را پر کرد. آن مسابقه هم در یکشنبه بسیار سرد زمستانی و بعد از تعویق 24ساعته بازی به دلیل یخبندان برگزار می‌شد اما استقبال فوق‌العاده‌ای از آن به عمل آمد.
  از طراحی تمرینات تیم ملی تا پیشنهاد انگلیسی
علیرضا منصوریان البته در «بولد» کردن خودش و توانایی‌هایش هم حسابی تبحر دارد. چندی پیش او در ادعایی که بسیار هم جنجالی شد، گفته بود: «طراحی تمرینات تیم ملی دست ما بود»؛ آنچه اگر با کی‌روش مطرح شود احتمالا می‌تواند واکنش جالب مربی پرتغالی را به دنبال بیاورد. منصوریان همچنین چند ماه پیش مصر بود که از برایتون انگلیس پیشنهاد مربیگری دارد که این اصرار او کار را به استعلام اینترنتی رسانه‌ها از باشگاه مزبور کشاند، هرچند پاسخ طرف مقابل زیاد برای سرمربی استقلال خوشایند نبود! برایتون امسال بدون منصوریان پس از مدت‌ها به لیگ برتر صعود کرد. حالا ببینید اگر «داش علی» به کادرفنی اضافه می‌شود چه اتفاقی برای این تیم رخ می‌داد!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v6v7z

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 استقلال و کار سخت در دربی