تاریخ انتشار: 1395/12/16 11:52
کد خبر: 224916

ثروتمندان بازنشسته دنیای ورزش/ پول روی پول

در دنیای ورزش برخی از ورزشکاران بازنشسته بیش از شاغلان پول درمی‌آورند.

ثروتمندان بازنشسته دنیای ورزش/ پول روی پول

مردان موفق روزگار معمولا به شیوه‌ای زندگی می‌کنند که حتی وقتی دیگر در چشم نیستند و روزهای بازنشستگی را طی می‌کنند هم از ثبات مالی و اجتماعی برخوردار باشند.

 در حیطه پردرآمد ورزش هم بزرگان  قاعده بزرگی در پیش می‌گیرند و در دوران اوج بسته به میزان اشتهارشان برای خود آذوقه جهت روز مبادا جمع‌آوری می‌کنند. برای برخی از ورزشکاران اما این آذوقه گاهی بیش از اندازه به نظر می‌رسد. کافی است به لیست پردرآمدترین ورزشکاران بازنشسته دنیا نگاهی بیندازید تا مصداق عینی جملات بالا را دریابید. 10 چهره برجسته سابق در حال حاضر عنوان پردرآمدترین ورزشکاران جهان را در اختیار دارند.

مایکل جوردن( 52 ساله- صد میلیون دلار در سال)

اسطوره بسکتبال آمریکا در روزهای بازی برای تیم شیکاگو بولز درآمد فوق‌العاده‌ای داشت و محاسبات از دریافت دقیقه‌ای 6 دلار از سوی او حکایت داشت. دنیا پس از بازنشستگی هم برای جوردن جذاب بود و او در حال حاضر با 52 سال سن سالی صد میلیون دلار درآمد دارد.

 دیوید بکام(40 ساله- 75 میلیون دلار در سال)

 ستاره اهل مد و تیپ فوتبال انگلیس درست مانند روزهای بازی از کارهای جانبی هم درآمد زیادی به دست می‌آورد؛ گاهی اوقات حتی بیشتر از دوران بازی! کاپیتان سابق تیم‌ملی انگلیس در کشاکش تلاش برای خریدن تیم فوتبالی در میامی آمریکا سالی 75 میلیون دلار در سال درآمد دارد.

آرنولد پالمر( 85 ساله- 42 میلیون دلار در سال)

پیرمرد دنیای گلف به تحقیق از اولین پردرآمدهای تاریخ ورزش است. او که زمانی برای گلف درآمد زیادی به جیب می‌زد در آستانه 90 سالگی، سالی 42 میلیون دلار درآمد به دست می‌آورد.

جک نیکلائوس( 75 ساله- 28 میلیون دلار در سال)

 هم رشته‌ای پالمر که تنها 10 سال اختلاف سنی با او  دارد، درست مانند پیرمرد 85 ساله در دوران بازی، روزهای خوبی را برای دوران بازنشستگی‌اش رقم زد و با 28 میلیون دلار در سال، چهارمین ورزشکار ثروتمند حال حاضر جهان است.

جری ریچاردسون( 79 ساله- 23 میلیون دلار در سال)

اهالی فوتبال آمریکایی از این چهره سرشناس داستان‌های زیادی نقل می‌کنند اما شاید پولی که او در دوران بازی‌اش به دست آورده، بیش از تلاش‌هایش در زمین بوده است. به هرحال حالا هم پول دست از سر این چهره برنمی‌دارد و 23 میلیون دلار سالانه به حسابش سرازیر می‌شود.

شکیل اونیل ( 43 ساله- 21 میلیون دلار در سال)

 دومین ستاره دوران معاصر بسکتبال آمریکا پس از مایکل جردن علاوه بر دوران بازی در روزهای بازنشستگی هم پول خوبی به جیب می‌زند؛ هم‌وزن هیکل تنومندش و به اندازه 21 میلیون دلار در سال.

گری پلیر ( 79 ساله- 21 میلیون دلار در سال)

انگار ورزش گلف از قدیم‌الایام ورزش پردرآمدی بوده چون گری پلیر به عنوان یکی دیگر از بازنشستگان این عرصه در جمع10 ورزشکار ثروتمند بازنشسته دنیا قرار دارد.

اروین مجیک جانسون ( 56 ساله- 20 میلیون دلار در سال)

بسکتبالیست رویایی تیم قدرتمند لس‌آنجلس لیکرز در دهه 80 داستان پرفراز و نشیبی داشت؛ از ابتلا به ایدز گرفته تا گرویدن به دین مبین اسلام و تغییر نام از «اروین» به «مجیک». با این حال او در تمام دوران باشکوه بازی، پول خوبی به جیب زد و حتی حالا که مجسمه‌اش در وررودی استادیوم لیکرز دیده می‌شود و ایدز را هم پشت سر گذاشته، سالی 20 میلیون دلار پول درمی‌آورد.

پله ( 74 ساله- 16 میلیون دلار در سال)

مردی که از او به عنوان بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال نام برده می‌شود، مشمول  گزاره معروف« اگر سیاه‌پوست، برزیلی و ثروتمند باشید، حتما نامتان پله است»، می‌شود! ادسون آرانتس دوناسیمنتو در 74 سالگی غیر از چند جراحی کوچک، مشکل خاصی ندارد و قبراق است؛ شاید به این دلیل که 16 میلیون دلار در سال به جیب می‌زند.

گرگ نورمن( 60 ساله- 16 میلیون دلار در سال)

گلف‌باز برجسته چند دهه قبل هرچند به اندازه سلاطین هم‌دوره‌ای خود جام و افتخار به دست نیاورد اما درست مانند بیشتر گلف‌بازهای حرفه‌ای در روزهای انداختن توپ به سمت حفره پول به جیب زد و حالا هم کم ثروتمند نیست! درآمد حال حاضر نورمن، 16 میلیون دلار در سال است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4poyea

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آشپزی حرفه ای به سبک دیوید بکام + فیلم