تاریخ انتشار: 1400/05/04 20:01
کد خبر: 35940

لک به تراکتور رسید، مقابل پیکان هم بازی می‌کند؟

لک به تراکتور رسید، مقابل پیکان هم بازی می‌کند؟
 داستان حامد لک و اتفاقی که برای او در ورزشگاه تبریز رخ داد مهم‌ترین مسأله پیرامون پرسپولیس در روزهای تعطیلی پایتخت بود. 
 
مهلت دو روزه یا پنج‌ روزه؟
دو روز بعد از بازی پرسپولیس مقابل ماشین‌سازی در تبریز یعنی روز پنجشنبه 31 تیرماه کمیته انضباطی رسماً اعلام کرد حامد لک چهل و هشت ساعت مهلت دارد تا دفاعیه خود را به این کمیته ارسال کند. در پی این اطلاعیه مدیران باشگاه پرسپولیس نسبت‌ به آنچه در خصوص این تیم رخ می‌دهد موضع شدیدی گرفتند و معترض شدند.
ابتدا ابراهیم شکوری این مسائل را دسیسه‌چینی‌های رقبا برای ایجاد حاشیه در تیم پرسپولیس توصیف کرد و سپس جعفر سمیعی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با مصاحبه محکم‌تری ضمن ابراز گلایه از کمیته انضباطی اعلام کرد این کمیته در تعطیلات پایتخت مهلت دو روزه‌ای برای دفاعیه پرسپولیس در نظر گرفته که آن‌هم برای خوشایند رقبا بوده‌ است. در عین‌ حال معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس با استناد به مفادی در آئین‌نامه انضباطی به این مسأله اشاره داشت که زمان واقعی دفاعی پرسپولیس در این پرونده با توجه به تعطیلات رخ داده و مواردی که در آئین‌نامه‌های انضباطی آمده پنج روز است نه دو روز.
از سوی دیگر ابراهیم شکوری سخنگوی باشگاه پرسپولیس نیز به این مسأله تأکید کرد و گفت با توجه به تعطیلات تهران و اینکه دفاعیه حامد لک باید از طریق باشگاه و اتوماسیون اداری به کمیته انضباطی ارسال شود این مسأله به بعد از پایان تعطیلات یعنی روز دوشنبه موکول خواهد شد. در واقع باشگاه پرسپولیس و مدیرانش سعی داشتند با استناد به مواردی که یافته بودند محرومیت احتمالی حامد لک را به بعد از بازی حساس یکشنبه شب مقابل تراکتور موکول کنند و در این راه مصاحبه‌های متعددی انجام داده و البته به مواردی که در آئین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال آمده بود نیز اشاره داشتند.
 
فوتبال برتر به نفع حامد لک و پرسپولیس
 با اینکه هواداران پرسپولیس و اعضای این تیم طی دو سه هفته گذشته دل‌ خوشی از برنامه تلویزیونی فوتبال برتر و مجری آن نداشته‌اند اما برنامه اخیر فوتبال برتر و تصاویری که در آن پخش شد در نهایت فضا را به سمتی برد که انگار حامد لک و پرسپولیس از آن تصاویر و گفته‌ها سود برده‌اند. در برنامه جمعه‌ شب فوتبال برتر ضمن به تصویر کشیده شدن اتفاقات حاشیه‌ای بازی پرسپولیس و ماشین‌سازی و آنچه بین حامد لک و توپ‌ جمع‌کن پشت دروازه اتفاق افتاده تصویر تازه‌ای منتشر شد که پیش‌ از این در فضای مجازی و سایت‌های خبری و ورزشی دیده نشده بود. در این برنامه ضمن به تصویر کشیده شدن فحاشی حامد لک نسبت‌ به توپ‌ جمع‌کن پشت دروازه و البته اشاره به اتفاقاتی که بین این دو نفر رخ داده بود تصویر تازه‌ای منتشر شد که نشان می‌دهد حامد لک از توپ‌ جمع‌کن مورد اشاره عذرخواهی کرده‌ است. البته عکس و ویدئوی عذرخواهی حامد لک از توپ‌ جمع‌کن تبریزی پیش‌تر در فضای مجازی منتشر شده بود اما آنچه اینجا تازگی داشت دیالوگی بود که بین لک و یک عکاس رد و بدل شد.
در این ویدئو صحبت‌های لک و عکاس پشت دروازه مشخص است؛ جایی‌ که ابتدا عکاس خطاب به گلر پرسپولیس می‌گوید که درگیری با توپ‌ جمع‌کن پشت دروازه را رها کند اما حامد لک می‌گوید مقصر خودش بوده‌ است و عذرخواهی می‌کند. در نهایت اینکه به‌ نظر می‌رسد انتشار این ویدئو کمک زیادی به حامد لک و پرسپولیس کرد تا او از محرومیت بازی با تراکتور فرار کند.
 
تلاش باشگاه جواب داد؟
روز شنبه مهلت چهل و هشت ساعته کمیته انضباطی برای ارسال دفاعیه حامد لک به پایان رسید اما خبری از محرومیت این دروازه‌بان نشد. درعین‌ حال به‌ نظر می‌رسید تلاش باشگاه پرسپولیس و مصاحبه‌های مدیران باشگاه و البته استناد به مواردی که در آئین‌نامه انضباطی آمده بود تا حدودی جواب داده و ظاهراً پرسپولیس موفق شده ارسال دفاعیه را عقب بیندازد. از سوی دیگر هم مدیران باشگاه پرسپولیس و هم یحیی گل‌محمدی در نشست خبری قبل‌ از بازی با تراکتورسازی ضمن تأکید روی اشتباه حامد لک به این مسائل نیز اشاره داشتند که ظاهراً عواملی در پی ایجاد حاشیه برای پرسپولیس هستند و استقرار و آمادگی یک فیلم‌بردار جهت تصویربرداری از اتفاق رخ داده بین حامد لک و توپ‌ جمع‌کن مورد اشاره و البته مواردی که قبلاً این توپ‌ جمع‌کن در فضای مجازی منتشر کرده بوده می‌تواند مورد توجه کمیته انضباطی قرار گیرد.
عصر شنبه رسانه‌های خبری و ورزشی اعلام کردند ظاهراً با یافته‌های تازه کمیته انضباطی احتمال محروم نشدن حامد لک برای بازی با تراکتور قوت یافته‌ است. اینچنین شد که شب گذشته بازی با تراکتور انجام شد و حامد لک در این مسابقه حضور یافت اما به‌ نظر می‌رسد چنانچه امروز دفاعیه باشگاه پرسپولیس به کمیته انضباطی ارسال شود احتمال محرومیت گلر سرخ‌ها برای بازی پایانی مقابل پیکان وجود دارد مگر اینکه یافته‌های کمیته انضباطی در خصوص تحریک این دروازه‌بان و عواملی که عمداً قصد ایجاد حاشیه داشته‌اند آنقدر قوی باشد که در نهایت حکم حامد لک از محرومیت یکی دو جلسه‌ای به مواردی مثل توبیخ و جریمه مالی کاهش پیدا کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4p9kpa

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خطر بیخ گوش حامد لک!