تاریخ انتشار: 1402/04/28 10:00
کد خبر: 2437

وظایف متخصص روانشناسی بالینی

متخصصان این رشته بعد از تشخیص بیماری مریض موظف به تشکیل جلسات مشاوره هستند.
وظایف متخصص روانشناسی بالینی

متخصصان این رشته بعد از تشخیص بیماری مریض موظف به تشکیل جلسات مشاوره هستند. در این جلسات باید به طرز رفتار صحیح و روند و پیشرفت در بهبود بیمار بپردازند. متخصصان روانشناسی بالینی می توانند بعد از فارغ التحصیل شدن در یکی از چهار موارد زیر شروع به کار کنند:

  • کشف و شناسایی بیماری های روانی و درمان آن: متخصص روانشناسی بالینی در این زمینه به خاطر تجویز دارو برای بیمار در طول دوره درمان باید به با روان پزشک همکاری کند تا دوره درمان با موفقیت سپری شود. راهکارهای درمان در این زمینه روانکاوی،  رفتار درمانی و شناخت درمانی می باشد.
  • شناخت و آنالیز کردن خصوصیات و رفتار افراد به کمک تست: در این زمینه متخصص روانشناسی بالینی رفتار و خصوصیات بیمار را از طریق تست تشخیص می دهد. تست های روانشناسی زیادی وجود دارند که می توان به کمک آن  انواع بیماری های روانی را تشخیص و درمان کرد.
  • صحبت کردن درباره خصوصیات و رفتار بیماران و پیدا کردن دلایل آن: روانشناس در این زمینه از طریق گفت وگو با فرد بیمار و تاریخچه بیماری دلایل و زمان بیماری را پیدا می کند.
  • شناسائی علائم بیماری و راه های درمان: روش های تشخیص و درمان بیماری زیادی وجود دارد که، متخصص روانشناسی بالینی باید به همه آن ها مسلط باشد. شناخت درمانی، روانکاوی و درمان رفتاری جزء روش های درمانی است که متخصص باید به آن تسلط داشته باشد است. متخصصین روانشناسی بالینی می توانند در خانه سالمندان، مهد کودک، مدارس، زندان، بیمارستان، کارخانه ها، ندامتگاه، استخدام و شروع به کار کنند.
  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mo5y3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


درمان حملات پانیک به کمک طب سنتی