تاریخ انتشار: 1396/04/25 13:49
کد خبر: 195658

حال مادر ورزش ها خوب است...

دو و میدانی ایران این روزها پس از حضور در 3 میدان بزرگ و مهم، رنگ و بوی طروات و شادی برخود گرفته و گویی رختی نو از امید بر تن کرده است.
حال مادر ورزش ها خوب است...

به گزارش فرتاک ورزشی، مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی در یادداشتی نوشت:

" حال مادر ورزش ها خوب است...

دوومیدانی ایران این روزها پس از حضور در 3 میدان بزرگ و مهم، رنگ و بوی طروات و شادی برخود گرفته و گویی رختی نو از امید بر تن کرده است.

یکی از بزرگترین کاروان های دو و میدانی ایران در قالب تیم ملی دو و میدانی نوجوانان جمهوری اسلامی ایران در دومین دوره رقابت های قهرمانی آسیا به 1 مدال نقره بهاره جهان تیغ در 1500 متر و 4 مدال برنز توسط ریحانه آرانی در پرتاب چکش، مریم محبی در 400 متر، رضا کفایتی در دهگانه و سید امیر زمان پور در 1500 متر دست یافت و موفق به شکستن 6 رکورد ملی در تایلند شد. ( مجموع 5 مدال و ارتقاء 6 رکورد ملی)

پس از این موفقیت بزرگ، تیم بزرگسالان کشورمان در بیست و دومین دوره رقابت های قهرمانی آسیا در هند دست با کار بزرگی زده و برگی نو در صفحه تاریخ ورزش دو و میدانی ایران به ثبت رساند. کسب 4 مدال طلای با ارزش توسط احسان حدادی در پرتاب دیسک، علی ثمری در پرتاب وزنه، حسن تفتیان در 100 متر، حسین کیهانی در 3000 متر بامانع و مدال برنز با ارزش مسلم نیادوست در 1500 متر منجر به کسب عنوان سومی آسیا در بخش مردان و چهارمی در مجموع تیمی، کسب 4 سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان (لندن) و کسب بهترین نتیجه تاریخ دو و میدانی ایران در رقابت های آسیایی، دستاوردی به یاد ماندنی از افتخارات جوانان ایرن مرز و بوم است.

همچنین اعزام 9 دو و میدانی کار لایق به رقابت های قهرمانی نوجوانان جهان و کسب عنوان ششمی سید امیر زمان پور در 1500 متر و صعود ارزشمند مریم محبی به دور نیمه نهایی 400 متر در کنیا از دیگر ارزش های دو و میدانی ایران در این سال است که همگی نشان دهنده حال خوش این روزهای مادر ورزش هاست.

بی تریدی لطف خداوند متعال و دعای دست اندر کاران ورزش کشور نیز در کسب این موفقیت دخیل بوده و خواهد بود.

برخود لازم می دانم تا شما را نیز در این افتخار ملی سهیم بدانم.

مجید کیهانی

رییس فدراسیون دو و میدانی"

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jzmgl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کاراته قهرمانی آسیا-قزاقستان؛ مهدی زاده و حسن نیا به فینال رسیدند

تیم ملی «ب» ایران مغلوب تایلند شد
والیبال ساحلی زیر 21 سال جهان