تاریخ انتشار: 1396/10/05 23:58
کد خبر: 167534

تلاش شفر برای تغییر نگاه فوتبال ایران به مربیان آلمانی!

سرمربی آلمانی استقلال تهران روزهای موفقی را با این تیم سپری می کند و به نظر می رسد شفر می تواند تأثیر مثبتی در نگاه فوتبال ایران به مربیان آلمانی داشته باشد.
تلاش شفر برای تغییر نگاه فوتبال ایران به مربیان آلمانی!

در طول برگزاری رقابت های لیگ برتر معدود مربیانی از کشور آلمان در لیگ برتر حضور داشته اند؛ البته عملکرد و نتایج همین چند مربی انگشت شمار هم سبب شده بود تا کمتر باشگاه ایرانی تمایل به همکاری با مربیان آلمانی داشته باشد. اما پیرمرد موسفید آلمانی که در میانه های نیم فصل جانشین علیرضا منصوریان شد، به خوبی توانست در کمترین زمان تغییرات لازم را در تیمش به وجود آورده و این تیم را به شرایط مطلوبی برساند. وینفرد شفر در ۸ بازی لیگ برتر به عنوان مربی استقلال تهران ۴ برد، ۳ تساوی و یک باخت داشته و ۱۵ امتیاز کسب کرده است. مقایسه نتایج وینفرد شفر در ۸ بازی اول لیگ برتری با سایر مربیان آلمانی نشان می دهد که سرمربی حال حاضر استقلال عملکرد بهتری نسبت به سایر هموطنانش دارد.

لیت بارسکی در ۹ بازی که به عنوان سرمربی سایپا در این تیم حضور داشت، به تنها یک برد، ۵ مساوی و ۳ باخت دست یافت. لیت بارسکی پیش از دهمین بازی به عنوان مربی سایپا از سمتش برکنار شد (۸ امتیاز). رولند کخ سرمربی آبی پوشان در دومین دوره لیگ برتر در هشت بازی اول خود در این رقابتها ۴ برد، ۲ مساوی و ۲ باخت به دست آورد. وی پس از ۱۸ هفته از استقلال تهران رفت (۱۴ امتیاز).

لورانت مربی سایپا پس از کسب ۳ برد و ۲ مساوی در لیگ برتر ششم از این تیم جدا شد (۱۱ امتیاز). یورگن گده هم ۳ برد، یک مساوی و ۴ باخت را از هشت بازی اول خود در لیگ برتر پنجم کسب کرد. این مربی تنها ۱۸ هفته روی نیمکت شهید قندی حضور داشت (۱۰ امتیاز).

انگین فیرات در لیگ برتر هشتم روی نیمکت سپاهان نشست و تنها مربی آلمانی است که پس از جدایی از لیگ ایران، بار دیگر به فوتبال ایران بازگشت؛ وی در ۸ بازی اول خود در لیگ برتر ایران به ۳ برد، ۴ مساوی و ۱ شکست دست یافت. وی پس از ۱۲ هفته از سپاهان اصفهان جدا شد (۱۳ امتیاز). ۳ پیروزی، ۳ تساوی و ۲ شکست نتایج راینر سوبل در ۸ بازی اول در لیگ برتر چهارم روی نیمکت پرسپولیس تهران بود. وی در پایان فصل از جمع سرخپوشان جدا شد (۱۲ امتیاز).

گرچه شفر از لحاظ کسب نتیجه هم برتر از سایر مربیان آلمانی تاریخ لیگ برتر ایران عمل کرده اما آنچه که در این مدت زمان اندک از کار شفر به چشم می آید این است که وی یک تیم کاملاً ورشکسته را تحویل گرفت و پس از گذشت چند هفته با متحول کردن استقلال، شخصیت بالایی به این تیم بخشیده است. علاوه بر این، کلین شیت های متوالی و عملکرد فوق العاده در خط دفاعی، آن هم در حالی که با تصمیمی شجاعانه حسین حسینی را سنگربان اول تیمش انتخاب کرد، بیش از پیش موفقیت شفر در تیم استقلال را برجسته و نمایان کرده است.

وینفرد شفر با ادامه روند این روند موفق در استقلال می تواند اعتبار از دست رفته مربیان آلمانی را به آنها بازگردانده و نگاه فوتبال ایران به مربیان آلمانی را تغییر دهد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jrebz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آقا مهدی شانس بزرگی آوردی؛شفر با منصوریان فرق دارد!