تاریخ انتشار: 1402/04/31 21:00
کد خبر: 2258

سوالات جنسی کودکان از چه زمانی شروع می‌شود؟

در رابطه با سوالات جنسی کودکان لازم است بدانید از همان دوران کودکی، کودکان علاقه‌مند به یادگیری در رابطه با بدن خود هستند.
سوالات جنسی کودکان از چه زمانی شروع می‌شود؟

در رابطه با سوالات جنسی کودکان لازم است بدانید از همان دوران کودکی، کودکان علاقه‌مند به یادگیری در رابطه با بدن خود هستند. آن‌ها متوجه تفاوت بین دختران و پسران می شوند و به طور طبیعی کنجکاو هستند. کودکان نوپا اغلب وقتی برهنه هستند، مانند وقتی که در وان قرار دارند یا هنگام پوشک کردن، دستگاه تناسلی خود را لمس می کنند. در این مرحله آن ها هیچ شرم و احساس خاصی در رابطه با این کار ندارند. بلکه تنها از روی کنجکاوی این کار را انجام می دهند.

در رابطه با سوالات جنسی کودکان لازم است بدانید آکادمی اطفال آمریکا (AAP) می گوید، چنین رفتارهایی نشانه کنجکاوی طبیعی است، و نه فعالیت‌های جنسی، و نباید در چنین شرایطی کودک تحقیر یا مجازات شود. بنابراین وقتی کودک نوپا شروع به لمس کردن خودش می کند، چه کاری باید انجام دهید؟ هر خانواده با توجه به ارزش‌ها، سطح راحتی و سبک خود به روش خود به این مسئله برخورد می کند. اما به خاطر داشته باشید که واکنش شما نسبت به کنجکاوی فرزندتان بیانگر این است که آیا این اقدامات “قابل قبول” هستند یا “شرم آور” هستند.

کودکانی که به دلیل کنجکاوی طبیعی خود مورد سرزنش و احساس بد قرار می گیرند، ممکن است تمرکز بیشتری بر روی قسمت های خصوصی خود داشته باشند یا احساس شرم کنند. برخی از والدین تصمیم می‌گیرند که این کنجکاوی کودک را نادیده بگیرند یا توجه کودک را به سمت چیز دیگری معطوف کنند. برخی دیگر از والدین ممکن است بخواهند این رفتار کودک را تصدیق کنند که باز این رفتار هم پیامدهای خوبی ندارد.

  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jmoe4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علل ابتلا به اختلالات شخصیتی