تاریخ انتشار: 1395/10/06 03:21
کد خبر: 240382

دراستقلال چه خبراست؟

در استقلال چه خبر است؟ زیر پوست پرافتخارترین تیم ایران در آسیا چه می‌گذرد؟ چه فعل و انفعالاتی پشت پرده رخ می‌دهد که علیرضا منصوریان یک روز پس از اینکه خبر آشتی‌اش با مهدی رحمتی از دل باشگاه بیرون می‌زند، ناگهان تصمیم می‌گیرد در یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل دروازه‌بان اولش را نیمکت‌نشین کند؟

دلیل آن آشتی چه بود و دلیل این نیمکت نشینی چیست؟ آیا استقلالی‌ها و در راس همه علیرضا منصوریان راه و طریق درست را گم کرده است؟ آیا سرمربی آبی‌ها دچار نوعی سر در گمی شده و نمی‌داند با انبوهی از مشکلات و موانع ریز و درشت چطور برخورد کند؟ آیا اراده‌ای به منصوریان تحمیل کرده که در بازی با سپاهان رحمتی را روی نیمکت پیچ و مهره کند؟ تصمیم‌های سرمربی استقلال از همان ابتدای فصل شگفت‌انگیز بود و به نظر می‌رسد مادامی که او روی نیمکت استقلال باشد همین رفتارها را شاهد خواهیم بود؛ یعنی تغییر پشت تغییر و جا به جایی پشت جابه جایی.

منصوریان بی‌هیچ توجیه فنی بارها و بارها ترکیب استقلال را تغییر داده است و هر بار که با این سوال مواجه شده که چرا و به چه دلیل مدام ارنج خود را دگرگون می‌کند گفته است: «به ترکیب ثابت اعتقادی ندارم.»

 او اما در مقابل نیمکت‌نشینی مهدی رحمتی هرگز نمی‌تواند بهانه‌های فنی را پیش بکشد به این دلیل که رحمتی ازنگاه منصوریان یکی از بازوهای اصلی استقلال محسوب می‌شد و او از ابتدای فصل بارها و بارها گفته بود که رحمتی و خسرو حیدری بازوان قدرتمندش در استقلال هستند اما حالا چه شده که همین نیروهای به اصطلاح ارزشی، همین مردانی که منصوریان آنها را تکیه گاه می‌دانست ناگهان در حساس‌ترین روز کاری منصوریان روی نیمکت می‌نشینند؟ بعضی‌ها تصمیم منصوریان را ناشی از همان حاشیه‌ها و اخبار ضد و نقیضی می‌دانند که حول مهدی رحمتی می‌چرخد. آنها بر این باورند که نیمکت‌نشین کردن رحمتی هرگز فنی نبوده و سرمربی استقلال به دلیل برخی مسائل درون تیمی تصمیم به نیمکت‌نشینی این دروازه‌بان گرفته است.

شاید هم منصوریان درست فکر کرده باشد اما به نظر می‌رسد که اکنون زمان و وقت مناسبی برای ایجاد این تغییرات نبود. اگر منصوریان حالا به این باور رسیده که با رحمتی نمی‌تواند استقلال را به اوج برگرداند و در سخت‌ترین بازی دست می‌گذارد روی یک دروازه‌بان جوان قطعا باید تصمیمی جدی درباره آینده‌ کاری رحمتی در استقلال اتخاذ کند و اگر به این باور رسیده که دروازه‌بانش دیگر برای او یار نیست باید در همین نیم فصل به دنبال گزینه جدید و مطمئن باشد و قفس توری استقلال را به دست کسی بسپرد که به لحاظ فنی دارای ویژگی‌های مناسب باشد.

استقلال یک نیم فصل پرالتهاب را پیش رو دارد و اگر منصوریان تصور می‌کند که با یک رحمتی نیمکت نشین می‌تواند به ساحل آرامش برسد سخت در اشتباه است چراکه بیرون ماندن این دروازه‌بان از ترکیب اصلی استقلال هم تبعات بسیاری خواهد داشت و بی‌شک مشکلاتش دو چندان خواهد شد.

شاید هم اساسا منصوریان اراده‌ای به بیرون گذاشتن رحمتی از استقلال نداشته باشد و این نیمکت‌نشینی مقطعی است و رحمتی به زودی به دروازه استقلال باز خواهد گشت. منصوریان باید هر چه زودتر پاسخ این ابهام‌ها را روشن کند و پرده از راز نیمکت‌نشینی رحمتی بردارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j8jwo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تقدیر از دایی و منصوریان و برخورد گرم رحمتی با سرمربی نفت/ اعتراض استقلالی‌ها به پنالتی نفت

عدم نتیجه گیری و رخت بستن رفاقت در بین استقلالی ها
چرا خط دفاع استقلال این قدر عصبی است