تاریخ انتشار: 1397/10/05 13:17
کد خبر: 116255

بررسی عملکرد چهارتیم موفق تاریخ جام ملت ها

تنها پنج روز بعد از آغاز سال جدید میلادی مهم ترین رویداد فوتبالی آسیا آغاز خواهد شد، این مسابقات هر چهار سال یک بار برگزار و قدیمی ترین رقابت فوتبالی بعد از کوپا آمریکا محسوب می شود.
 بررسی عملکرد چهارتیم موفق تاریخ جام ملت ها

کشور های آسیایی که در چند دوره اخیر جام های جهانی روند رو به رشدی را داشتند در جام جهانی روسیه نیز کیفیت قابل قبولی ارائه دادند که نوید رقابت جذاب و زیبا در جام ملت های آسیا 2019 را می دهد، به همین بهانه عملکرد چهارتیم موفق تاریخ جام ملت ها را بررسی خواهیم کرد.

 

4-کره جنوبی

کره جنوبی تا به حال دو بار موفق به کسب عنوان قهرمانی در جام ملت های آسیا شده است. قهرمانی های کره در دو دوره نخست این جام ،سال های 1956 و 1960 به دست آمد، در هر دو دوره تنها چهار تیم شرکت کننده وجود داشت. کره ای ها در دوره گذشته نیز موفق به حضور در فینال رقابت ها شدند اما در دیدار نهایی مقابل استرالیا شکست خوردند و از کسب قهرمانی باز ماندند، با این وجود کره جنوبی امسال نیز جز یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی به حساب می آید

 

3-ایران

تیم ملی ایران سه بار عنوان قهرمانی قاره کهن را سال های 1968، 1972 و 1976 ازآن خود کرده است که دو بار آن از امتیاز میزبانی بهره مند بود. جام ملت های 1972 اولین دوره مسابقات بود که به صورت گروهی برگزار شد.

تیم ملی ایران در دوره گذشته موفق به عبور از سد عراق نشد و در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد، تیم اول رنکینگ آسیا جز امید های قهرمانی این دوره است.

 

2-عربستان

عربستان سعودی نیز مانند ایران سه بار در سال های 1984،1988 و 1996 موفق به کسب قهرمانی آسیا شد. عربستان در اولین قهرمانی موفق به شکست چین شد، چهار سال بعد کره جنوبی را در ضربات پنالتی از پیش رو برداشتند و در فینال سال 96 میزبان رقابت ها امارات متحده عربی را شکست دادند.

سعودی ها تا به حال در 9 دوره این مسابقات حضور داشتند که حاصل آن سه قهرمانی، سه نایب قهرمانی و سه حذف از مرحله گروهی بوده است.عربستان در حال حاضر رتبه 69 فیفا و پنجم آسیا قرار دارد.

 

1-ژاپن

ژاپنی ها با چهار عنوان قهرمانی موفق ترین تیم در جام ملت های آسیا به شمار می آیند، قهرمانی سامورایی ها در سال های 1992، 2000، 2004 و 2011 به دست آمده است.

ژاپن در مجموع در هشت دوره مسابقات حضور داشته چهار بار به فینال رقابت ها راه یافته که هرگز در فینال بازنده نبوده اند.آن ها برای کسب پنجمین عنوان قهرمانی باید در مرحله گروهی با تیم های ازبکستان،عمان و ترکمنستان به رقابت بپردازند

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dzvqp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


5 مربی نامدار جام ملت ها/نام کی روش هم به چشم خورد!