تاریخ انتشار: 1396/02/06 18:18
کد خبر: 214654

آبی هابی ایران در آسیا موفق تر! / سرخپوشان پایتخت دل نگران بازی آینده

آبی هابی ایران در آسیا موفق تر!  /  سرخپوشان پایتخت دل نگران بازی آینده

صعود هیچکدام از نمایندگان فوتبال ایران به مراحل حذفی لیگ قهرمانان‌آسیا در پایان دیدارهای دیروز مسجل نشد. در هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان، ایرانی‌ها حتی یک پیروزی به دست نیاوردند و این هفته را با 3 تساوی 1 شکست به پایان رساندند.

 

 معنای این تساوی‌ها اما برای هر تیم، متفاوت بود. استقلال و استقلال خوزستان، این هفته در آستانه صعود از گروه قرار گرفتند و به نظر می‌رسد هیچ مشکلی برای عبور از این مرحله نداشته باشند. اوضاع برای پرسپولیس کمی دشوارتر است و ذوب‌آهن نیز با مجتبی‌حسینی، باید همه اشتباه‌های هفته‌های گذشته را در بازی آخر جبران کند و در انتظار نتیجه مطلوب در بازی همزمان بماند تا جواز صعود از این مرحله را به دست بیاورد.

 

پیروزی، تساوی و یا حتی شکست با 3 گل یا کمتر در برابر التعاون عربستان، صعود استقلال به جمع 16 تیم نهایی را قطعی خواهد کرد. استقلال در بازی رو در رو مقابل الاهلی شکست خورده و برای صدرنشینی در جدول نهایی گروه، باید امیدوار به توقف شوالیه‌های سرخپوش در برابر لوکوموتیو تاشکند باشد. در هر صورتی، تیم منصوریان در مرحله بعد کار سختی پیش‌رو خواهد داشت. دیگر آبی‌پوش ایرانی این مرحله نیز چند سانتی‌متر با صعود فاصله دارد. استقلال خوزستان از 5 مسابقه 8 امتیاز تصاحب کرده و با پیروزی یا تساوی در مقابل الجزیره، طعم اولین صعود تاریخ‌اش از این مرحله را خواهد چشید. الجزیره ضعیف‌ترین تیم گروه به شمار می‌رود و تنها 1 امتیاز در این 5 مسابقه به دست آورده است.

 

سرنوشت صعود ذوب از این مرحله هم هنوز در دستان خودش قرار دارد. آن‌ها با 7 امتیاز در رده سوم هستند و برای حذف‌‎نشدن، باید الاهلی 8 امتیازی را در عمان شکست بدهند. ذوب بازی رفت را در مقابل این تیم واگذار کرده و در دیدار برگشت چالش سختی را روبروی احمد سوما و هم‌تیمی‌ها پشت سر خواهد گذاشت. پرسپولیس نیز با هر نتیجه‌ای به جز شکست‌دادن الوحده، از صعود به مرحله بعد باز خواهد ماند. تیم برانکو تنها در شرایطی با کنارزدن الوحده راهی مرحله بعد می‌شود که الریان، الهلال را شکست ندهند.

 

این فصل از  لیگ قهرمانان آسیا برای ایرانی‌ها، تا این هفته به کام تیم‌های آبی‌پوش بوده. تیم‌هایی که در لیگ‌برتر به اهداف ایده‌آل‌شان نرسیده‌اند اما برای هر مسابقه آسیایی انگیزه فوق‌العاده‌ای داشته‌اند و حالا فقط یک نفس با صعود به مرحله یک هشتم نهایی این تورنمنت فاصله دارند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bkwkd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رکوردی که استقلالی ها شکستند