تاریخ انتشار: 1398/07/27 21:50
لیگ برتر انگلیس؛
کد خبر: 83906

جدال مرگ و زندگی اوله گونر در تئاتر رویاها؛ شیشه عمر سولشیر در دستان کلوپ!

تیم های منچستریونایتد و لیورپول در هفته نهم لیگ برتر انگلیس در شهر منچستر به مصاف هم خواهند رفت.
جدال مرگ و زندگی اوله گونر در تئاتر رویاها؛
شیشه عمر سولشیر در دستان کلوپ!

دیدار دوتیم منچستر یونایتد و‌لیورپول که به داربی انگلستان شهره است، یکشنبه شب ۲۸مهرماه ۱۳۹۸، ازساعت۱۹ به وقت ایران در ورزشگاه اولدترافورد برگزار میشود. لیورپول برای تثبیت صدرنشینی و فاصله گرفتن از سیتی زن های سمچ و منچستر یونایتد میزبان برای فرار ازکمرکش جدول و رها شدن از منطقه نزدیک سقوط، دیداری فوق العاده حساس و حیاتی را برگزار می کنند.

 

سولسشر پس از شکست مقابل نیوکاسل قعرنشین ،باعث شد که بدترین شروع ۳۰ سال اخیر منچستر یونایتد در لیگ فوتبال انگلستان را رقم بزند.

شیاطین سرخ پس از پشت سرگذاشتن ۸ هفته  با قرار گرفتن در رتبه دوازدهم جدول، با چنین رویه ای حتی شانسی برای قرار گرفتن درتاپ سیکس نیز ندارند، چه رسد به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برای فصل آتی!!  

 شرایط و نتایج ابتدایی سرخ های شهر منچستر پس از اخراج ژوزه و حضور سولسشر در اولدترافورد  در اواسط فصل گذشته، همه را غافلگیر کرد. نتایج فوق العاده ای که او بهمراه بازیکنانی که از چارچوب تاکتیک های خشک وخشن مورینیو رها شده بودند، همه را شگفت زده و انگشت به دهان کرد.

  نتایج چند هفته ابتدایی مرد نروژی، چنان شگفت انگیز بودند که حتی وودوارد بی مصرف را وادار کرد، قرارداد موقت و شش ماهه  مرد خونسرد نروژی را چند ساله ببندد.اوله با آن نتایج عالی ،همه را به آینده منچستر یونایتد امیدوار کرد.بویژه هنگامی که در اف ای کاپ،آرسنال و چلسی را در زمین خانگی شان ازگردونه جام حذفی خارج کرد. حذف کردن پی .اس. جی از لیگ قهرمانان، در پارک دو پرنس اوج کار سولسشر در ادامه همان نتایج عالی اش در فصل گذشته بود ؛ اما ناگهان ورق به کلی برگشت و شوک روانی اش درتیم کارایی خود را ازدست داد تا روزهای تاریکش از راه رسید. نتایج ناامیدکننده یکی پس ازدیگری گریبان او وتیمش را گرفت و او راهی برای برون رفت از آن نتایج فاجعه بار،پیدا نکرد و همه چیز را به فصل بعدی واگذار کرد.

 تا سرانجام  اوله و من یونایتد هم جام حذفی را ازدست دادند و هم سهمیه لیگ قهرمانان را کسب نکردند.او درانتظار فصلی دیگر نشست تا تیمی بسازد بر اساس ایده های مرادش سرالکس.او برخی از بازیکنان نامدارش را به فروش رساند و روی بازیکنان کم سن وسال آکادمی حساب ویژه ای باز کرد و ریسک بزرگی را به جان خرید. او فصل را عالی آغاز کرد و چلسی را اولدترافورد با چهار گل له کرد با کپی رایت از ژوزه،اما تیمش پس آن شروع طوفانی و از دست دادن دو پنالتی حیاتی در دو دیدار متوالی مقابل وولز و کریستال پالاس، اندک اندک روزهای شوم آخر فصل گذشته از راه رسیدند و فاصله امتیازی با صدرجدول  روز بروز بیستر شد.زیرا تیم های بزرگی مانند من یونایتد که رقبای سر سختی درلیگ برتر را مقابل خود می بیند، نیاز به ترکیبی دارد که بازیکنانش، تلفیقی از بازیکنان باکیفیت و با تجربه ای بالای سطح جهانی و جوانان جویای نامی از دل آکادمی  اش.

 بازی های تیم کنونی اوله دقیقا ادامه همان روند، سبک وسیاق نیم فصل دوم و اواخر  فصل گذشته است و در چند بازی اخیرش به دلیل خیل مصدومانش، شاید هم بدتر ازفصل پیش.

 

شیاطین سرخ هم اکنون با  ۹ امتیاز در رده دوازدهم جدول جای دارند و تنها ۲ امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارند. چنانچه اوله به شاگردان کلوپ که دو سه فصل فوق العاده ای را سپری می کنند و با ۲۴ امتیاز  یک تنه صدرجدول را دراختیار دارند،ببازد، مطمئنا این نروژی با چهره ای معصوم گونه، راهی درب های خروجی باشگاه من یونایتد خواهد شد،زیرا بازی منچستریونایتد و لیورپول فراتر از یک بازی فوتبال است آنهم تحت هر شرایطی.آنها دشمن خونی هم هستند،طرفداران دو تیم در سالگرد کشته شدگان فرودگاه مونیخ و همچنین قربانیان ورزشگاه هیلزبورو بجای ادای احترام به قربانیان هم ،هورا می کشند و توهین و نکبت ووو،،بنابراین خودتان حدیث مفصل بخوانید ازاین مجمل. چنین دیداری به بازی مرگ وزندگی در انگلستان شهره است.

اما این دوتیم سرخ پوش، درگذر تاریخ پرافتخارترین تیم های فوتبال انگلستان هستند.وحالا ها حالاها تیمی به گردشان نمی رسد.

کلوپ دراین دیدار سنتی و کلاسیک ،قطعا از تاکتیک‌ غالبش یعنی، گگن پرسینگ  دریک سوم دفاعی یونایتد مانند سایر دیدار های گذشته اش، استفاده خواهد کرد،منطقه ای که سالهاست پس از دوران سر الکس فرگوسن به پاشنه آشیل آنها تبدیل شده است.مدافعین میانی من یونایتد به جز مگوایر،دربازیسازی و طراحی و‌گردش و‌حفظ توپ از عقب زمین  بسیار مبتدی و ضعیف عمل می کنند.آنها باکمترین فشار حریف،توپ را ازدست می دهند. بازیسازی و طراحی این خط دفاعی، پس از فردیناند و نمانیا ودیدیچ صلابت گذشته ی خود را به فراموشی سپرده است،آنها درمقابل پرسینگ سنگین حریفان قادر نیستند که از زیر چنین برنامه ای (شکستن پرس حریف) خارج شوند.حالا اگر این تاکتیک هم،گگن پرسینگ کلوپ باشد که حتی تیم های پپ را هم درآن منطقه خفه می کند.

اگر سولسشر برنامه ای اتخاذ کند که بتواند گگن پرسینگ کلوپ را بشکند،باتوجه به سرعت ویرانگر جیمز و راشفورد، این احتمال وجود دارد بلایی را که برسر لمپارد آورده بود را اینبار بر سرکلوپ آوار کند؛گرچه بنظر می آید که کاری سخت و بسیار دشوار است و کلوپ باتجربه با لمپارد جوان قابل قیاس نیست؛  اما درفوتبال همه چیز ممکن است ،و این، راز جذابیت آن درطول تاریخ است.

سولسشر با فروش لوکاکو ، دیگر نوک کلاسیکی در ترکیب تیمش ندارد تا بتواند در زمین حریف، توپ را نگه دارد تا سایرین به سرعت درفاز حمله اضافه شوند.مارسیال همیشه مصدوم است و قابل اتکا نیست و اساسا نوک کلاسیک هم نیست. راشفورد نیز یک مهاجم نوک هدف کلاسیک و حتی نوک کاذب هم بشمار نمی آید.

راشفورد نه توانایی های سوارز را دارد و نه جابجایی و تحرک وفضاسازی و تجربه بنزما را بعنوان یکی ازبهترین شماره ۹ کاذب جهان، و نه می تواند نقش همه کاره ی لواندوفسکی را دربایرن ایفا کند و نه مهاجم قهار و گلزنی چون هری کین در ترکیب آسپرزها باشد.راشفورد می تواند، فقط خودش باشد و توانایی هایش،یک وینگر راست و چپ عالی؛ کسی که تا پای جان می دوند و می جنگد،اما چارچوب شناس قهاری نیست و درمقابل دروازه حریف بشدت عجول و کم دقت است .

پوگبا هم در یونایتد همواره با نوسان بازی می کند و باری که بردوشش گذاشته اند، به تنهایی قادر به حملش نیست و یک فرمانده ذاتی همچون روی کین افسانه ای نیست،او هررا را باید درکنارش می داشت،گرچه مک تومینای را درکنار خود دارد، تنها بازیکن که بدون نوسان تا اینجای کار در فصل‌جاری، شیاطین سرخ همراهی کرده است،اما چنانچه یونایتد تا پیش از دیدار برابر لیورپول،به انسجام تیمی و بلوغ تاکتیکی وشیوه و سبک جذاب  گذشته و مورد علاقه هوادارنش درسراسر جهان دست نیابد،ستاره ها نیز در این بازی حیثیتی و تعیین کننده، چاره ساز نخواهند بود.

اما اگر خیل مصدومان من یونایتد از راه برسند و بازیکنان سولسشر به تاریخ دیدارهای مهم و‌حساس  این دوتیم ،حداقل در سه الی چهار دهه اخیر نگاهی عمیق بیندازند ،مطمئنا بازی زیبا و جذاب تری را خواهیم دید، و دست سولسشر نیز روی نیمکت بازتر خواهد بود.

دیدارهای این دوتیم‌ از دوران سرمت بازبی و بیل شنکلی آوازه ای فراتر از یک بازی فوتبال داشته و بقول شنکلی حتی فراتر از زندگی.

امین یزدانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4b5y6e

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


12 تیم برتر تاریخ لیگ برتر انگلیس