تاریخ انتشار: 1396/07/01 15:26
کد خبر: 181500

علیرضا بیرانوند صدتایی شد

دروازه بان شماره یک تیم ملی فوتبال کشورمان به حدنصاب صد بازی در تاریخ لیگ برتر دست یافت.
علیرضا بیرانوند صدتایی شد

علیرضا بیرانوند دروازه بان شماره یک تیم ملی و پرسپولیس در دیدار برابر سپاهان اصفهان صدمین بازی خود را در روز تولد ۲۶ سالگی اش انجام داد. بیرانوند این تعداد بازی را در دو تیم نفت تهران و پرسپولیس و زیر نظر مربیانی چون منصور ابراهیم زاده، یحیی گل محمدی، علیرضا منصوریان و برانکو ایوانکوویچ انجام داده است. این دروازه بان ملی پوش با ثبت آماری فوق العاده توانسته در نیمی از بازی های خود در لیگ برتر کلین شیت کرده و آمار ۵۰ بازی بدون گل خورده را به جای بگذارد.

علیرضا بیرانوند در هفته پنجم از لیگ برتر دوازدهم اولین بازی خود در لیگ برتر را انجام داد؛ البته بیرانوند در لیگ برتر دوازدهم همین یک بازی را انجام داد اما از فصل بعد به عنوان دروازه بان اول نفت بازی کرد. این دروازه بان ملی پوش طی سه فصل حضور در نفت تهران ۶۹ بار در دروازه این تیم قرار گرفت و موفق شد ۳۰ بار کلین شیت کند. سپس بیرانوند به پرسپولیس پیوست و دروازه بان اول این تیم شد و در اولین فصل حضورش در جمع سرخپوشان ۱۷ بار کلین شیت کرد. بیرانوند در هفت بازی ابتدایی این فصل هم ۳ بازی را بدون گل خورده پشت سر گذاشت تا جمع بازی های بدون گل خورده او به عدد ۵۰ برسد.

با وجودی که بیرانوند آمار بسیار خوبی در بسته نگه داشتن دروازه تیمش ثبت کرده، اما منتقدان زیادی هم دارد و بسیاری معتقدند که وجود یک خط دفاعی بسیار خوب و هماهنگ نقش بسزایی در ثبت این آمار داشته است. به عقیده آنها وجود یک دژ دفاعی مستحکم مانند سیدجلال حسینی در تیم ملی و تیم باشگاهی، یکی از عواملی بوده که موقعیت های کمتری روی دروازه بیرانوند خلق شود و این دروازه بان، گرچه نمایش بسیار خوبی داشته، اما عملکرد او در حدی که آمار نشان می دهد نبوده و گواه این ادعا را برخی از گل های تیم های حریف به بیرانوند می دانند که برخی از آنها بسیار ساده بوده و این دورازه بان ملی پوش نتوانسته واکنش مناسبی نسبت به آنها نشان دهد. گرچه به سادگی نمی توان شایستگی های بیرانوند را نادیده گرفت، اما پرواضح است که وی هم ضعف های آشکاری دارد و حضور سیدجلال حسینی در مرکز خط دفاعی تیم ملی و پرسپولیس نقش انکارناپذیری در شکل گیری این آمار فوق العاده داشته است.

دروازه بان سابق نفت تهران در صورتی که با همین روند درخشان به کار خود ادامه دهد، طی چند فصل آینده می تواند به رکورد بیشترین کلین شیت در تاریخ لیگ برتر دست یابد. رکورد بیشترین کلین شیت در تاریخ لیگ برتر، با بیش از ۴۰۰ بازی و ۱۶۵ کلین شیت در اختیار سیدمهدی رحمتی قرار دارد و فاصله زیادی با نفر دوم این رده بندی دارد. نفر دوم این رده بندی رحمان احمدی است که ۹۸ کلین شیت در لیگ برتر به نام خود ثبت کرده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45p5rx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تصمیم برانکو برای بازی با نفت تهران چیست؟