تاریخ انتشار: 1396/02/06 07:58
کد خبر: 214768

چرا برد 5 بر یک الوحده در مقابل الریان عجیب نیست؟

چرا برد 5 بر یک الوحده در مقابل الریان عجیب نیست؟

دوشنبه‌شب که پرسپولیس در بازی با الهلال متوقف شد، در بازی دیگر این گروه اتفاق عجیبی افتاد. الوحده امارات، تیم قعرنشین این گروه موفق شد تیم خوب و قدرتمند الریان قطر را شکست بدهد. آن‌هم با نتیجه عجیب و پرگل پنج بر یک! این نتیجه از این جهت عجیب است که الوحده در زمین خودش با نتیجه سه بر دو، مغلوب پرسپولیس شده بود. 
اما اگر آن بازی و بازی پرسپولیس- الریان را در تهران مرور کنیم به این نتیجه می‌رسیم که پیروزی پرگل الوحده نباید چندان هم عجیب باشد. پرسپولیس اگرچه در نیمه دوم بازی با الوحده به زحمت افتاد و در دقایق پایانی این تیم را شکست داد اما در نیمه اول شاهد یک بازی یکطرفه بودیم. در نیمه اول، شاگردان برانکو ایوانکوویچ می‌توانستند لااقل پنج گل به میزبان بزنند اما آن‌قدر فرصت از دست رفت تا اینکه بازی گره خورد. سرانجام در دقایق پایانی، طارمی موفق شد گل برتری پرسپولیس را بزند. اما بازی با الریان در تهران هم تقریبا همین وضعیت را داشت. پرسپولیس موقعیت‌های متعددی را در ورزشگاه آزادی از دست داد که مهم‌ترینش پنالتی چیپ مهدی طارمی بود. یک پنالتی هم روی علی علیپور رخ داد که داور آن را نگرفت اما پرسپولیس دست‌کم پنج فرصت خوب گلزنی را هم در این بازی خراب کرد. یعنی خط دفاعی الریان نمی‌توانست در مقابل حملات قرمزهای تهران مقاومت کند. این اتفاق در بازی دوشنبه‌شب هم رخ داده است اما مهاجمان الوحده فرصت‌طلب بودند و موقعیت‌ها را از دست ندادند. آنها در بازی رفت مقابل پرسپولیس هم همین کار را کردند. الوحده در مقابل پرسپولیس، موقعیت چندانی نداشت اما توانست دو بار دروازه علیرضا بیرانوند را باز کند. 
این تفاوت پرسپولیس با دیگر تیم‌های این گروه است. پرسپولیس قدر فرصت‌هایش را نمی‌داند؛ مثل بازی‌های رفت و برگشت با الهلال؛ البته دوشنبه، پرسپولیس با وجود غیبت سیدجلال حسینی و سروش رفیعی از بازی رفت هم بهتر بازی کرد و موقعیت‌های بیشتر و بهتری برای گلزنی داشت اما بازهم به گل نرسید. بازی با الوحده در تهران، آخرین فرصت است اما حتی برد در این بازی هم تضمینی برای صعود نیست. چون باید منتظر بازی الریان و الهلال باشیم. اتفاقی که به صعود پرسپولیس کمک می‌کند، پیروز نشدن الریان است اما پیش‌شرط این صعود این است که پرسپولیس، الوحده را شکست بدهد. قدر مسلم پرسپولیس در این بازی هم صاحب موقعیت‌های فراوانی برای گلزنی خواهد شد اما اینکه فرصت‌ها تبدیل به گل می‌شوند یا نه، باید منتظر باشیم. منتظر روز دوشنبه، 18 اردیبهشت. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3w75vr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نبرد غول ها برای صعود/ مسقط برای پرسپولیس بهشت می شود یا دوزخ؟