تاریخ انتشار: 1395/11/24 16:01
کد خبر: 229717

پیش بازی استقلال-پرسپولیس

امروز راس ساعت 15 ، بار دیگر در ورزشگاه بزرگ و مملو از تماشاگر آزادی و در هفته بیست و یکم از دور برگشت رقابت های لیگ برتر شانزدهم ، شاهد 1 شهرآورد تاریخی دیگر مابین تیم های سرخ آبی پایتخت خواهیم بود .
پیش بازی استقلال-پرسپولیس

امروز راس ساعت 15 ، بار دیگر در ورزشگاه بزرگ و مملو از تماشاگر آزادی و در هفته بیست و یکم از دور برگشت رقابت های لیگ برتر شانزدهم ، شاهد 1 شهرآورد تاریخی دیگر مابین تیم های سرخ آبی پایتخت خواهیم بود .

تاریخی از آن جهت که این دیدار میتواند بسیار متفاوت و پر هیجان تر از همیشه باشد . پرسپولیس که طی 2 سال اخیر ، نسبت به تمام ادوار لیگ برتر در اوج قدرت خویش قرار دارد و نزدیکترین تیم به تیم فعلی را فقط در سال اول حضور افشین قطبی دیده ایم در یک سوی میدان قرار دارد .

و اما از آن سو استقلالی پای به میدان میگذارد که همیشه و در تمام ادوار لیگ برتر جزو مدعیان قهرمانی بوده و عملکرد به مراتب بهتری چه در لیگ و چه در آسیا نسبت به رقیب خویش داشته است .

پرسپولیس که طی 2 سال اخیر به بردهای پیاپی عادت کرده ، قصد دارد بدون توجه به نام حریف ، با به رخ کشیدن توان تهاجمی و بازی با برنامه و تاکتیکی خویش ، با کنترل فشار حاکم بر این بازی با گلزنی در دقایق ابتدایی بازی یخ این بازی را شکسته و نشان دهد که نتایج و گلزنی های این فصلش اتفاقی نبوده و علی الخصوص به کارلوس کیروش زهر چشم نشان دهد . اما استقلال نیز درصدد است با پیروزی در این رقابت نفس گیر ، ضمن تکمیل کلکسیون 3 برد پیاپی و پر گل اخیر در لیگ برتر و همچنین پیروزی دلچسب آسیایی خویش مقابل السد قطر چند صد میلیاردی ، روند رو به رشد خویش را ادامه داده و به رقبای داخلی و آسیایی ثابت کند که آن استقلال ضعیف در نیم فصل اول مرده ، حتی تابوتش نیز پوسیده شده و استقلال جدیدی متولد شده که لرزه بر اندام هر حریفی با هر نام و نشانی می اندازد و میتواند هر تیمی را از لب تیغ بگذراند .

پرسپولیس به احتمال فراوان در این بازی با سیستم 442 لوزی بازی کرده و درون دروازه علیرضا بیرانوند را بکارگیری نماید و مدافعان این تیم را سید جلال حسینی ، محمد انصاری ، فرشاد احمدزاده ، صادق محرمی ، خط میانی این تیم را حسین ماهینی ، سروش رفیعی ، محسن مسلمان و رامین رضاییان و خط حمله آتشین این تیم را وحید امیری و مهدی طارمی تشکیل دهند .

اما استقلال نیز که احتمالا با سیستم 442 بازی میکند به احتمال زیاد در ترکیب خویش مهدی رحمتی را درون دروازه ، رابسون ، پادوانی ، خسرو حیدری و میلاد زکی پور را در خط دفاعی ، مجتبی حقدوست ، امید ابراهیمی ، امید نورافکن ، بهنام برزای را در میانه میدان و کاوه رضایی و علی قربانی را در خط حمله استفاده نماید .

بدون شک در این مسابقه ، تقابل اصلی مابین مهدی رحمتی دروازبان با تجربه و اسبق تیم ملی با علیرضا بیرانوند دروازبان اول تیم ملی است که بسیار دیدنی و در نتیجه بازی تاثیر گذار خواهد بود .

به احتمال زیاد پرسپولیس با بازیسازی از خط دفاعی بسمت خطوط میانی و حمله و همچنین استفاده از بازی ترکیبی و نفوذ از میانه و کناره ها به عمق دفاع استقلال ، قصد گلزنی داشته باشد و استقلال نیز با پرس شدید از یک سوم میانی ، دوندگی بازیکنان جوانش و همچنین بستن فضای بازی قصد داشته باشد ضمن ممانعت از گلزنی پرسپولیس ، با تکیه بر ارسال سانترهای مورب عرضی و طولی دفاع جلو کشیده پرسپولیس را از جریان بازی خارج کند و در ضد حملاتی مهلک صاحب گل شود و نسخه پرسپولیس را در ایستگاه بیست و یکم بچیچد .

تقابل این 2 تفکر میتواند این بازی را کاملا غیرقابل پیش بینی کند و بر هیجان و استرس بازی برای بینندگان و تماشاچیان و خصوصا کادر فنی دو تیم بیفزاید .

البته تمام پیش بینی این اتفاقات و تاکتیک ها ، قبل از به ثمر رسیدن گل اول توسط هر یک از دو تیم است و باید دید در ادامه مسابقه و پس از گل اول بازی چه میشود و کدام تیم گل اول را تحت چه شرایطی و در چه دقیقه ای به ثمر میرساند ؟

در این بازی تیمی که تمرکز ، انسجام و انضباط خویش را در تمامی دقایق حفظ کند و اسیر اتفاقات غیر قابل پیش بینی نشده و اشتباه کمتری مرتکب شود برنده این ماراتن حساس خواهد بود .

اما در روی کاغذ و طبق آنچه از آمار و احتمالات بر حسب نتایج قبلی دو تیم و قیاس عملکرد فعلی آنها بر می آید ، امکان تساوی دو تیم با گلهای کم محتملترین حالت ممکن خواهد بود .

***در این بازی 3 تا ربع ساعت بسیار مهم است : 15 دقیقه ابتدایی هر نیمه و 15 دقیقه انتهایی بازی ***

***در این مسابقه بازیکنان بسیاری از دو تیم قصد نشان دادن شایستگی های خویش به کارلوس کیروش دارند ، حتی منصوریان قصد اثبات توانایی های خویش به استاد خویش کیروش دارد و برانکو نیز با آن شال قرمز از این قاعده مستثنا نیست***

به خوانندگان محترم تاکید میکنم این بازی با تمام حساسیت های ممکنه ، فقط 3 امتیاز دارد . پس لطفا با پر و بال دادن به عواطف ، احساسات و هیجانات مخرب خویش ، سلامتی خویش را به خطر نیندازید .

نویسنده:محسن بابادی آنالیزور و تحلیلگر فوتبال ایران

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qrlkn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جابر انصاری تعویض قطعی آبی‌‎ها در دربی