تاریخ انتشار: 1396/04/10 13:41
کد خبر: 199465

مهماندوست: پتانسیل خوبی داریم اما فشار بیرونی تمرکز تیم ایران را گرفت

  سرمربی تیم ملی آذربایجان گفت: تکواندو ایران با پتانسیل بالای مربی و تکواندوکار در صورت تغییر در بخش مدیریتی می تواند با وفاق و همدلی به سکوی نخست جهان بازگردد.
مهماندوست: پتانسیل خوبی داریم اما فشار بیرونی تمرکز تیم ایران را گرفت

به گزارش فرتاک ورزشی ،سرمربی تیم ملی آذربایجان گفت: رقابت‌های قهرمانی تکواندوی جهان سطح بسیار بالایی داشت علی‌الخصوص از دور سوم به بعد که شاهد مبارزه نفرات برتر دنیا و دارای رنکینگ بالا بودیم.

 

وی ادامه داد: در این رقابت‌ها شاهد شکست و بعضا حذف بسیاری از قهرمانان عنوان‌دار کشورهای مختلف بودیم که برخی‌ها هم از دست‌یابی به مدال بازماندند. از مردان طلایی تکواندو در المپیک فقط نماینده چین در وزن ۵۸- کیلوگرم، اینجا در ۶۳- کیلوگرم موفق شد به مدال طلا برسد و باقی دستشان از رسیدن به طلا کوتاه ماند.

 

سرمربی ایرانی تیم ملی آذربایجان در مورد نتایج این تیم هم گفت: من در این تیم با تعدادی محدود از تکواندوکاران کار می‌کنم که دستم خالی است و نمی‌توانم برای هر تورنمنتی یک ترکیب جدا استفاده کنم. بعد از رقابت‌های جام ریاست فدراسیون جهانی در یونان، با همان ترکیب در بازی‌های کشورهای شرکت کرده و سپس به کره آمدیم. خستگی، آسیب دیدگی، فشار تمرینات و مسابقات متعدد کار را برای ما سخت کرده بود.

 

وی افزود: دلایلی که در بالا ذکر کردم نمی‌تواند توجیه مناسبی برای این نتیجه باشد. معتقدم این‌ها همه‌اش بهانه است. نفرات تیم ما اشتباهات زیادی داشته و در جریان مبارزه برخی‌ها به حرف من گوش ندادند. «رادیک» با طلای دوره قبل و المپیک، در حالی که ۶ بر صفر از گابن پیش بود، اگر حرف گوش می‌کرد خیلی راحت می‌توانست پیروز باشد، ولی او فکر کرد پیروز است و کار خودش را پیش برد و باخت. ۵ تکواندوکار را به همین دلایل پای سکو از دست دادیم.

 

مهماندوست ادامه داد: معقدم می‌توانستیم جایگاه بهتری نسبت به عنوان چهارمی و حتی قهرمانی را کسب کنیم. افسوس می‌خورم که لیاقت کسب یکی از سکوهای برتر را داشتیم اما نشد آن هم به دلیل همین مسائل و اشتباهات کوچک، با این دست مسائل برخورد کرده و در بازگشت به باکو برخی از این نفرات که برای تیم «سم» هستند را کنار می‌گذارم. آن‌ها که خوب بودند را برای رفع مشکلات فنی کمک می‌کنیم.

 

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو کشورمان در خصوص نتایج تیم تکواندو ایران در مسابقات گفت: تکواندو پیشرفت بسیار زیادی نسبت به سال‌های گذشته داشته و همه کشورها مانند ما در حال کار و تلاش هستند. اینکه ما قهرمان جهان بودیم مربوط به گذشته است. و یا کره روز جمعه قهرمان جهان شد، دلیلی نیست بر قدرت مطلق بودن این کشور، دیدیم که در دو دوره کره از رسیدن به قهرمانی مرحوم ماند.

 

وی ادامه داد: در همین رقابت‌ها هشت مدال طلای بخش مردان را شش کشور کسب کردند. متاسفانه به تیم ایران مدال طلا نرسید ولی این چیزی از ارزش‌های تیم ایران کم نمی‌کند. اعضای تیم ایران و کادر فنی همه تلاش خود را کردند. من فکر می‌کنم فشار بیرونی مانع از تمرکز اعضای تیم شده بود. با انتقادات سازنده باید تاثیر مثبتی روی عملکرد تیم بگذارند.

 

مهماندوست افزود: با تمام این تفاصیل ما ایرانی هستیم و باید حاشیه را جمع کرده و بیشتر تمرین و تلاش کنیم تا دو گام از همه کشورها جلوتر باشیم. اینقدر باید قوی و خوب ظاهر شویم که شاهد چنین اتفاقاتی نبوده و همیشه روی سکوی نخست جهان باشیم. استعداد لازم، مربیان با تجربه و فنی و از همه مهمتر تکواندوکاران خوب داریم. پس می‌توانیم. معتقدم آینده خوبی پیش روی تکواندو ایران و آذربایجان است.

 

این مربی ایرانی در مورد درخواست مردم در فضای مجازی برای بازگشت به ایران گفت: من خاک پای همه مردم ایران هستم و همیشه قدردان محبت هموطنان خود بوده‌ام، همه می‌دانند که در شرایط فعلی این کار غیر ممکن است. نمی توانم با فضای فعلی فدراسیون تکواندو کار کنم. اعتمادی به مسئولان فدراسیون ندارم. دین خود را به تیم ملی ایران ادا کردم و مردم دیدند که با من و خانواده‌ام چگونه برخورد شد. زندگی من را نابود کردند. دو سال خانه نشین بودم. نمی‌خواهم خاطرات تلخ گذشته را تکرار کنم، هر موقع سیستم مسموم فعلی پاک شد، در خدمت خواهم بود و دست بوس مردم ایران هستم.

 

وی در مورد برخورد با مسئولین فدراسیون در طول برگزاری مسابقات جهانی گفت: با مسئولان فدراسیون هیچ برخورد و صحبتی نداشتیم و اصولا نمی‌خواهم برخوردی داشته باشم. ولی با اعضای تیم و مربیان که دوستان من هستند صحبت می‌کردیم و مشکلی هم نبود.

 

مهماندوست در پایان گفت: نباید فکر کنیم که ما بهترین هستیم. با این پتانسیل بالای مربیگری و تکواندوکار می توان بهترین نتایج را کسب کرد. بهترین کار اتحاد و یکدلی است. نداشتن انسجام بزرگترین ضربه را به تکواندو زده است. وزارت ورزش باید میانجی گری کرده و در راس فدراسیون تغییر ایجاد کند. تا تکواندو از این وضعیت خارج شود. با رفت و آمد مربیان و بازیکنان چیزی درست نمی شود و مسابقه بعدی هم همین شرایط تکرار می شود. تا دلها به هم نزدیک نشود اتفاقی نمی افتد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qlowa

اخبار مرتبط



آخرین اخبار