تاریخ انتشار: 1401/12/05 20:10
رابطه جنسی در پریودی
کد خبر: 10189

آیا برقراری رابطه جنسی در پریودی صحیح است؟

رابطه جنسی در پریودی وهمه چیز درباره آن باید بدانید
آیا برقراری رابطه جنسی در پریودی صحیح است؟

داشتن رابطه جنسی بخش مهمی از رابطه زناشویی است که می‌تواند به تحکیم رابطه و همچنین بهبود عملکرد طبیعی بدن کمک کند. اما رابطه جنسی در پریودی یکی از آن مسائلی است که اطلاعات ضد و نقیضی در مورد آن وجود دارد و همین امر موجب شده تا بسیاری از افراد در مورد این موضوع دچار شبهه شوند. برخی مطالعات پزشکی نشان می‌دهد که رابطه جنسی در دوره پریودی می‌تواند فوایدی را برای بدن داشته باشد، اما حقیقت این است که برقراری رابطه در این دوران برای همه خانم‌ها لذت‌بخش نیست و گاهی می‌تواند به‌شدت آزاردهنده باشد. به علاوه نزدیکی در دوران قاعدگی می‌تواند عوارضی را برای خانم‌ها به دنبال داشته باشد که قطعاً هیچکس دوست ندارد آن را تجربه کند. در این مقاله با خطر رابطه جنسی در پریودی آشنا شوید.

عوارض رابطه جنسی در دوره قاعدگی

داشتن رابطه جنسی در دوران پریودی برای برخی افراد می‌تواند با عوارضی آزاردهنده همراه باشد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین عوارض نزدیکی در دوره قاعدگی اشاره شده است.

جاری شدن خون حین نزدیکی

بزرگ‌ترین مشکلی که در مورد رابطه جنسی در پریودی وجود دارد، جریان خون است که می‌تواند سبب آلوده شدن محیط اطراف شود. از طرف دیگر معمولاً خانم‌ها به دلیل تجربه خونریزی در این دوران در زمان رابطه جنسی احساس اضطراب و آشفتگی را تجربه می‌کنند و این موضوع موجب می‌شود تا هیچ لذتی از رابطه نبرند.

انتقال بیماری‌های مقاربتی

از نگرانی‌های دیگری که در مورد برقراری رابطه جنسی در دوران پریودی وجود دارد، انتقال عفونت‌های مقاربتی است. این ویروس‌ها که در خون زندگی می‌کنند، به راحتی در دوران قاعدگی قابل‌انتقال هستند. بنابراین توصیه می‌شود در صورتی که در این دوران رابطه جنسی برقرار می‌کنید، حتماً از کاندوم استفاده کنید.

افزایش خون قاعدگی

یکی دیگر از عوارض رابطه جنسی در دوره قاعدگی افزایش خونریزی است. در زمان قاعدگی رگ‌های رحم دچار احتقان می‌شوند و از همین رو در معرض پارگی و آسیب قرار دارند. بنابراین فرد طی 1 تا 2 روز بعد از رابطه خونریزی شدیدتری را تجربه می‌کند و قاعدگی او زودتر از حالت معمول متوقف خواهد شد.

کاهش میل جنسی

حقیقت این است که در مورد عوارض تحریک شدن در دوره قاعدگی هیچ شواهد علمی وجود ندارد. میل جنسی در خانم‌ها در دوران پریودی به میزان ترشح هورمون استروژن در بدن بستگی دارد و از همین رو برخی خانم‌ها در این دوران میل جنسی پایین و برخی دیگر میل جنسی زیادی را تجربه می‌کنند. اما از طرفی برقراری رابطه جنسی با حجم زیادی از خون و ترشحات می‌تواند میل جنسی را در مردان کاهش دهد. به علاوه بسیاری از خانم‌ها در این دوران فشارخون پایین، کاهش دما و اضطراب را تجربه می‌کنند و همه این‌ها می‌تواند روی کیفیت رابطه جنسی مؤثر باشد.

عوارض رابطه مقعد در دوره پریودی

رابطه مقعدی به‌طورکلی یکی از بدترین روش‌های برقراری رابطه جنسی است که می‌تواند در هر زمانی خطرآفرین باشد. داشتن رابطه مقعدی در دوره پریودی می‌تواند آسیب‌ها و عوارض جبران‌ناپذیری به بدن وارد کند و موجب پارگی مقعد، بی‌اختیاری مدفوع و مشکلات روده‌ای شود. بنابراین چه در دوران قاعدگی و چه در سایر زمان‌ها از برقراری رابطه از مقعد اجتناب کنید.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qjrn2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دلایل کاهش میل جنسی چیست؟ روحی یا جسمی، مشکل کجاست؟
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی

قبل از رابطه جنسی این کارها ممنوع است!/ رعایت واجب!
رابطه جنسی| مشکلات جنسی| دانستنی‌های جنسی