تاریخ انتشار: 1402/04/26 11:00
کد خبر: 2562

آیا حذف صبحانه برای چاق شدن راه درستی است؟

بعضی‌ها گمان می‌کنند اگر صبحانه نخورند، برای ناهار اشتهای بیشتری خواهند داشت.
آیا حذف صبحانه برای چاق شدن راه درستی است؟

بعضی‌ها گمان می‌کنند اگر صبحانه نخورند، برای ناهار اشتهای بیشتری خواهند داشت و می‌پرسند آیا صبحانه نخوردن باعث چاقی می‌شود؟ واقعیت این است که هیچ کس تا حالا با صبحانه نخوردن چاق نشده و حتی دچار دیابت، کاهش وزن و بیماری‌های دیگر هم شده است. می‌دانید چرا؟

  1. صبحانه نخوردن باعث تغییر در میزان سوخت و ساز بدن و لاغری می‌شود. وقتی یک وعده‌غذایی را حذف کنید بدن قادر نخواهد بود انرژی ذخیره کند. پس میزان متابولیسم پایه را پایین می‌آورد یا کند می‌کند تا کمبود کالری جبران شود. حالا در مورد صبحانه وضعیت چگونه است؟ وقتی از خواب بیدار می‌شوید سوخت و ساز بدن به دلیل استراحت به خودی خود کند شده است، صبحانه هم که نخورید برای انجام فعالیت در ساعات روز انرژی کافی نخواهید داشت و بدن مجبور می‌شود از سوزاندن بافت‌ها برای تامین انرژی استفاده کند و لاغری ایجاد می‌شود.
  2. با صبحانه نخوردن دچار دیابت می‌شوید. وقتی یک وعده‌ی غذایی را نمی‌خورید در ساعات بعدی روز با گرسنگی شدید مواجه می‌شوید و تمایل به پرخوری در وعده‌ی بعدی خواهید داشت. با این حساب میزان قند خون دچار نوسان می‌شود و ممکن است دچار دیابت شوید.
  3. صبحانه نخوردن بر میزان بهره‌ی هوشی تاثیر می‌گذارد. مغز برای فعالیت به گلوکز نیاز دارد و اگر صبحانه را حذف کنیم مواد مغذی کافی به مغز نمی‌رسد و سلامت آن را تهدید می‌کند.
  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nqko3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



علائم سرطان لوزه