تاریخ انتشار: 1395/08/10 10:29
کد خبر: 251814

مسی:‌ سبک بازی بارسلونا پس از پپ کمی تغییر کرده است؛ منچسترسیتی با گواردیولا پیشرفت می کند

فوق ستاره آررژانتینی بارسلونا مصاحبه مفصلی به نشریه سان انگلیس انجام داده است.
مسی:‌ سبک بازی بارسلونا پس از پپ کمی تغییر کرده است؛ منچسترسیتی با گواردیولا پیشرفت می کند

به گزارش سرویس خارجی فرتاک ورزشی، لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا در آستانه دومین دیدار تیمش مقابل منچسترسیتی و پپ گواردیولا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به مصاحبه با نشریه Sun انگلیس پرداخته و در آن درباره موضوعات مختلفی اظهارنظر کرده است.

 اولین سوال از مسی درباره تفاوت بارسلونای کنونی با تیم پپ گواردیولا بود. مسی اعتراف کرد که برخی چیزها حالا عوض شده است:در واقعیت، سبک بازی بارسلونا همان چیزی‌ست که همه می دانند. می‌توانم به جزات بگویم که ما یکی از معدود باشگاه‌های دنیا هستیم که چنین سبکی داریم. با این حال، هر مربی ایده‌های متفاوتی نسبت به دیگری دارد و تلاش می‌کند آن‌ها را در تیم نهادینه کند. ما تغییر چندان بزرگی نداشته‌ایم اما بله. در برخی چیزها کمی متفاوت‌تر عمل می‌کنیم. مثلا سرعت حمله‌هایمان بیشتر است و از ضدحملات نیز بیشتر و بهتر استفاده می‌کنیم. اتفاقی که در زمان پپ کمتر رخ می‌داد. 

موضوع بعدی درباره بهترین بازی‌های مسی و بارسلونا بود. لئو با بیان اینکه بهترین‌ گل‌هایش در بارسلونا دو گلی بود که در دو فینال چمپیونزلیگ به منچستریونایتد زد، مدعی شد برخی مواقع نمی‌توان در مقابل بارسلونا مقاومت کرد:بازی‌هایی بودند که تیم خارق العاده بازی کرد و حریف، تقریبا هیچ شانسی برای ضربه زدن به ما را نداشت. فینال چمپیونزلیگ 2009 در رم مقابل منچستریونایتد یکی از آن بازی‌ها بود که تیم عملکرد بی‌نقص از خود برجای گذاشت. گل‌هایم به یونایتد؟ توضیح احساسم در آن لحظه غیرممکن است اما واضح است که گلزنی در چنین دیدارهایی متفاوت از دیگر بازی‌هاست. در واقع وقتی در یک بازی بزرگ گلزنی می‌کنید، هیجان مردم و هواداران، هواداران شما و شادی که به هواداران خودی می‌دهید، فقط باید از این لحظات همان موقع لذت برد نه بیشتر.

مسی از تیم‌های پایه آرژانتین دوستی قدیمی و صمیمانه‌ای با سرخیو آگوئرو،فوق ستاره خط حمله منچسترسیتی دارد. او درباره این بازیکن و مقایسه‌اش با لوئیس سوارز می‌گوید:آگوئرو انسانی بسیار ساده و برقراری رابطه دوستانه با او بسیار آسان است. به عنوان یک انسان، فوق العاده است و به عنوان یک مهاجم، از بهترین‌هاست. درست مانند لوئیس (سوارز). آن‌ها متفاوت از یکدیگر هستند اما هر دو می‌توانند در یک بازی سرنوشت‌ساز بوده و تفاوت‌ها را رقم بزنند.

مقایسه بعدی میان منچسترسیتیِ پپ گواردیولا با تیم مانوئل پیگرینی بود. جایی که مسی دو بار در مراحل حذفی با آن رو به رو شد و سیتیزن‌ها را حذف کرد. بارسلونا و مسی اگر در بازی فرداشب بار دیگر موفق به شکست سیتی شوند، گواردیولا و تیمش را برای صعود به مرحله حذفی با دردسری بزرگ مواجه خواهند کرد. اگرچه مسی به حمایت از مربی سابق خود پرداخت و مدعی شد سیتی زیرنظر پپ افتخارات زیادی به دست خواهد آورد:سیتی تیم فوق العاده‌ای‌ست. یعنی هر بار که مقابل آن‌ها بازی کرده‌ایم، تیم فوق العاده‌ای بودند اما حال، با پپ، قطعا پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را تجربه خواهند کرد. 

پنج سال پیش فوق ستاره بارسا موفق شد در مقابل یک تیم انگلیسی (آرسنال) در یک بازی چهار گل به ثمر برساند. اتفاقی که به راحتی می‌توانست در بازی چند هفته پیش مقابل سیتی تکرار شود اما مسی پنالتی‌ای که خودش گرفته بود را به نیمار داد تا فوق ستاره برزیلی آن را خراب کند. مسی می‌گوید نکته اصلی موفقیت‌های بارسلونا به عنوان یک ابرتیم همین است که هیچ‌کس مغرور و خودخواه نیست:ما یک تیم هستیم و همه با هم برای پیروزی تلاش می‌کنیم. در این باشگاه هیچ‌ بازیکنی مغرور و خودخواه نیست.همواره تلاش می‌کنیم تا از بازی در کنار یکدیگر لذت ببریم و طبیعتا اگر گل‌زنی هم با آن همراه شود، به شما اعتماد به نفس می‌دهد. بنابراین، وقتی بازی را تحت کنترل داشته باشیم، سعی در لذت بردن از بازی خواهیم داشت. نیمار؟ نی هم کسی‌ست که با ما بسیار نزدیک و صمیمی‌ست و بسیار مورد تحسین و تمجید ما قرار دارد. او شخصیتی شادی دارد. همه با او رابطه خوبی دارند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3no6qx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آمادگی آردا توران برای بازی مقابل منچستر سیتی