تاریخ انتشار: 1402/04/01 13:00
کد خبر: 4009

انواع راه‌های درمان واژینیسموس

انواع راه‌های درمان واژینیسموس مشخص شد.
انواع راه‌های درمان واژینیسموس

واژینیسموس نوعی اختلال قابل درمان است و بسته به علت آن، روند درمانی ممکن است پزشکان متخصص مختلفی را درگیر کند. قبل از تمرکز روی درمان علل عاطفی واژنیسموس، لازم است هر علل زمینه‌ای احتمالی مانند عفونت درمان شود. هدف کلی در درمان این اختلال، کاهش انقباضات غیر ارادی عضلات و ترس از درد و مقابله با هر نوع ترس دیگری است که ممکن است مربوط به این مشکل باشد. به‌همین‌دلیل برنامه درمانی معمولاً شامل آموزش، مشاوره و تمرین یا ترکیبی از آن‎ها است. مواردی مانند:

  • سکس‌ تراپی و مشاوره جنسی

    این روش درمانی معمولا با ارائه اطلاعات در مورد آناتومی جنسی و چرخه پاسخ‌ها و تحریکات جنسی می‌تواند به شما کمک کند تا فرآیندها و واکنش‌های بدن خود را حین رابطه جنسی درک کنید. همچنین در مورد عضلات درگیر در واژنیسموس اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد. در این زمینه کار با یک مشاور متخصص در زمینه اختلالات جنسی واقعا عالی و مفید است. در طی سکس تراپی معمولا از شما خواسته می‌شود تا هر روز ناحیه دهانه واژن خود را بدون ایجاد درد لمس کنید. سپس به مرور به سراغ لبه‌های واژن یا لابیا بروید و در آخر با قرار دادن انگشت نفوذ خود را بیشتر کنید. بدین شکل از نظر روانی برای رابطه جنسی نیز آماده می‌شوید.

  • مشاوره روانی و عاطفی

    این روش درمانی می‌تواند به شما کمک کند تا عوامل احساسی مانند اضطراب، افسردگی و اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) که ممکن است در انقباض غیرارادی واژن نقش داشته باشند را شناسایی، بیان و حل کنید. یادگیری تکنیک‌های آرام‌سازی و هیپنوتیزم که ممکن است باعث آرامش ذهن شوند، به شما کمک می‌کنند تا در هنگام رابطه راحت‌تر باشید. حتما در این زمینه با مشاور خود مشورت کنید.

  • استفاده از گشادکننده‌های واژن

    هنگامی‌که بتوانید با آموزش‌های بالا بدون درد انگشت خود را داخل واژن کنید، می‌توانید در مرحله بعد برای نفوذ بیشتر از یک وسیله گشادکننده پلاستیکی به شکل مخروطی استفاده کنید. کافی است که فقط ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را در واژن بگذارید تا عضلات به فشار عادت کنند. می‌توانید در مراحل بعدی به سراغ وسیله‌ای با سایز بزرگتر بروید یا از شریک خود بخواهید در این زمینه به شما کمک کند. هنگامی‌که شما با این کار احساس راحتی کنید، می‌تواند به شریک زندگی خود اجازه دهید تا آلت تناسلی خود را نزدیک واژن قرار دهد، اما نه در داخل. نگران نباشید به مرور با این تکرار تمرینات می‌توانید یک رابطه جنسی موفق را تجربه کنید.

  • تمرینات کنترل عضلات کف لگن

    این تمرینات واژینیسموس شامل انقباض عضلات و فعالیت‌های آرام‌سازی یا تمرینات کگل (Kegel exercises) برای بهبود کنترل عضلات کف لگن است.

    اگر امکان این را ندارید که از گشادکننده‌های واژن استفاده کنید، به‌جای آن‎ها یک متخصص طب فیزیکی با آموزش نحوه انجام این تمرینات می‌تواند به شما کمک کند.

  • مصرف لیدوکائین یا کرم‌های ترکیبی موضعی

    ممکن است به تسکین درد مرتبط با این بیماری کمک کنند. اصولا مدت زمانی که برای درمان موفقیت‌آمیز واژینیسموس لازم است، به شخص بستگی دارد. در موارد نادری برای درمان واژینیسموس نیاز به جراحی است. علاوه‌براین مطلب، در مطلب واژینیسموس ماماسایت و واژینیسموس ویکی پدیا نیز به این نکات و روش‌های درمانی اشاره شده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gayd3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عوارض اعتیاد به رابطه جنسی