تاریخ انتشار: 1395/12/14 15:05
گزارش تخلفات در باشپاه پاس؛
کد خبر: 225328

چشم هیئت مدیره روشن/ پاس از صعود بازماند

با توجه به پرداخت پول به بازیکن جاعل برزیلی توسط مدیرعامل وقت اعتراض باشگاه پاس به حکم کسر ۶ امتیاز از این تیم رد شد و این باشگاه از ادامه مسابقات لیگ ۲ بازماند.
چشم هیئت مدیره روشن/ پاس از صعود بازماند

به گزارش فرتاک ورزشی، در اواسط بهمن ماه امسال 3 هفته مانده به پایان مرحله مقدماتی مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور خبر کسر 6 امتیاز از تیم فوتبال پاس همدان به حکم فدراسیون بین‌المللی فوتبال و به دلیل تعلل در پرداخت طلب 75 هزار دلاری یک بازیکن برزیلی به نام کریستین کوتو رسانه‌ای شد خبری که در اوج حساسیت مسابقات و تغییر و تحول در کادر فنی پاس یک شوک بزرگ برای نماینده فوتبال همدان در لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور علی لطیفی سرمربی جدید تیم بازیکنان و به ویژه هواداران پاس بود.

با این شرایط تیم پاس حتی اگر 3 بازی آخر خود را در مرحله مقدماتی این مسابقات با برد پشت سر می‌گذاشت از صعود به مرحله بعدی مسابقات باز می‌ماند و این احتمال وجود داشت در صورت از دست دادن امتیاز در این 3 بازی حتی قهرمان اسبق آسیا به لیگ دسته 3 نیز سقوط کند.

‌رمزگشایی قرارداد جعلی بازیکن برزیلی توسط مدیرعامل پاس

ساعتی بعد از رسانه‌ای شدن حکم کسر 6 امتیاز از باشگاه پاس مدیرعامل این تیم در گفتگو با رسانه‌ها به تشریح دلایل صدور این حکم پرداخت و از احتمال لغو آن خبر داد.

محمد تقی رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با بیان این که این بازیکن به عنوان بازیکن تستی در زمان مدیرعاملی کاظم اولیایی در تمرینات تیم پاس شرکت کرده و نتواسته رضایت کادرفنی وقت باشگاه را جلب کند از جعلی بودن قرارداد 75 هزار دلاری کریستین کوتو با باشگاه خبر داد و اظهار داشت: کوتو حتی یک بازی هم برای پاس انجام نداده و هیچ قراردادی از سوی باشگاه با این بازیکن برزیلی منعقد نشده است.

وی افزود: از ابتدای پذیرش مسئولیت در باشگاه پاس این پرونده را با جدیت دنبال و با اتکا به مستنداتی از جمله درج آدرس اشتباه و لوگوی دستکاری شده در قرارداد بازیکن جعلی بودن این قرار داد را اثبات کردم.

رحیمی با اشاره به این که جعل و سندسازی این بازیکن برای پلیس بین‌الملل و دادگاه بین‌المللی محرض شده و کریستین کوتو تحت تعقیب پلیس بین‌الملل است عنوان کرد: تاییدیه جعل قرارداد از سوی پلیس بین‌الملل و دادگاه و همچنین حکم جلب این بازیکن از سوی پلیس بین‌الملل را برای کمیته انظباطی فیفا ارسال کردیم و انتظار داریم با استناد به این مدارک حکم کسر 6 امتیاز از باشگاه پاس توسط فیفا لغو شود.

امیدوار کردن هوادار و خلق یک شگفتی بزرگ

اگر چه  برای خبرنگاران ورزشی و کارشناسان حوزه فوتبال محرض بود که ارگانی به عریض و طویلی فیفا هیچگاه با استناد به یک قرارداد جعلی له یا علیه یک تیم یا بازیکنی حکم صادر نخواهد کرد و بی‌شک تغییری در این حکم ایجاد نخواهد شد، اما صحبت‌های مدیرعامل باشگاه پاس امید تازه‌ای را در دل کادرفنی، بازیکنان تیم و هواداران باشگاه زنده کرد تا در 3 بازی باقیمانده اتحاد عجیبی بین باشگاه، بازیکنان، کادر فنی و هواداران تیم شکل بگیرد و پاس با قدرتی مثال زدنی به کار خود در بازی‌های باقیمانده ادامه دهد چنان که تیم پاس در یک اتفاق کم سابقه در سال‌های اخیر هر 3 بازی باقیمانده خود را در دور برگشت مسابقات با برد پشت سر گذاشت و بدون احتساب کسر 6 امتیاز در جدول مسابقات، در بین 4 تیم صعود کننده به مرحله دوم مسابقات قرار گرفت.

حالا تیم پاس امتیازات لازم برای صعود به دور دوم مسابقات را جمع کرده بود و همه در انتظار نتیجه مکاتبات باشگاه و فدراسیون فوتبال ایران با فیفا بودند. در این فاصله رئیس فدراسیون فوتبال ایران نیز برای برگزاری مجمع انتخابات هیئت فوتبال استان سفری به همدان داشت و صحبت‌های وی در مورد وضعیت باشگاه پاس علاقه‌مندان به این تیم را بیش از پیش امیدوار کرد.

ابراز امیدواری رئیس فدراسیون فوتبال ایران در رابطه با لغو حکم فیفا

مهدی تاج در حاشیه مجمع انتخابات ریاست هیئت فوتبال استان همدان در جمع خبرنگاران با بیان این که فدراسیون فوتبال ایران موظف است احکام صادره از سوی فیفا در مورد تیم‌های ایرانی را اجرا کند به استثنایی بودن وضعیت پاس همدان اشاره کرد و گفت: با توجه به این که  پلیس بین‌الملل و دادگاه جعل قرارداد از سوی این بازیکن را تایید کردند ما با مکاتبه با فیفا تلاش خواهیم کرد این رای را بشکنیم.

وی با گلایه از مسئولان سابق تیم پاس به خاطر اهمال در اثبات سندسازی بازیکن شاکی عنوان کرد: فدراسیون فوتبال ایران بدون اجازه فیفا حق تعلیق این رای را ندارد، اما اگر مسئولان باشگاه بتوانند جعل و سندسازی این بازیکن را در فیفا اثبات کند حکم کسر 6 امتیاز از پاس باطل خواهد شد.

تاج تاکید کرد: من به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران به لغو این حکم و بازگشت تیم پاس به ادامه مسابقات لیگ 2 امیدوار هستم.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران همچنین در بین خبرنگاران و در حضور مسئولان باشگاه پاس قول داد در صورت لغو این حکم توسط فیفا تا پیش از آغاز مرحله دوم مسابقات لیگ 2 اجازه بازگشت تیم پاس به کورس مسابقات را صادر خواهد کرد؛ قولی که در آیین قرعه کشی مرحله دوم مسابقات لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور توسط نماینده فدراسیون فوتبال بر آن تاکید شد و این مقام مسئول در فدراسیون به مسئولان باشگاه هف سمنان که بعد از کسر 6 امتیاز از نماینده همدان به جای تیم پاس از گروه خود صعود کرده بودند هشدار داد در صورت لغو حکم فیفا بر علیه پاس تا قبل از آغاز مسابقات این تیم جایگزین هف سمنان در جدول مسابقات مرحله دوم خواهد شد.

رد اعتراض باشگاه در جمعه سیاه پاس

حالا همه برای اعلام نتیجه این اعتراض از سوی فیفا لحظه شماری می‌کردند و با توجه به وعده‌ها و قول‌های مسئولان باشگاه و رئیس فدراسیون فوتبال به پذیرفتن این اعتراض و لغو این حکم از سوی فیفا امیدوار بودند، اما با با رد این اعتراض و تایید دوباره حکم کسر 6 امتیاز از سوی فیفا در روز جمعه کاخ آرزوهای هواداران و مسئولان تیم پاس یک شبه فرو ریخت و جمعه‌ای سیاه برای نماینده فوتبال همدان در لیگ دسته 2 فوتبال باشگاه‌های کشور رقم خورد.

مدیرعامل باشگاه پاس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با تایید رد اعتراض باشگاه پاس به حکم کسر 6 امتیاز از این تیم در مورد دلیل رد این اعتراض اظهار داشت: مدیریت وقت باشگاه مبلغ 50 هزار دلار به این بازیکن پرداخت کرده است و فیفا معتقد است اگر این بازیکن مرتکب جعل قرارداد و سندسازی شده چرا مدیریت وقت درصدی از قرارداد وی را پرداخت کرده است.

محمد تقی رحیمی افزود: از سوی دیگر یکی از عوامل وقت باشگاه طی تفاهمنامه‌ای به این بازیکن قول داده است از وی شکایتی در مراجع بین‌المللی صورت نخواهد گرفت که همین تفاهمنامه نیز در رد اعتراض ما از سوی فیفا دخیل بوده است.

وی عنوان کرد: این بازیکن تخلف بزرگی مرتکب شده بود و نباید پولی از بیت المال به این بازیکن پرداخت می‌شد و نباید تفاهم نامه‌ای نیز با وی منعقد می‌گردید تا فیفا با استناد به این پرداخت پول و تفاهمنامه اعتراض ما را رد کند.

رحیمی با بیان این که کریستین کوتو متخلف است و حکم جلب او را در اختیار داریم تاکید کرد: از مسببان این پرونده که باعث خسارت جبران ناپذیری به باشگاه پاس شده‌اند و پول بیت المال را به این بازیکن متخلف پرداخت کردند شکایت خواهیم کرد.

مسبب اصلی این اتفاق کیست؟ مدیرعامل وقت یا هیئت مدیره

به این ترتیب پرونده تیم پاس همدان در این فصل از رقابت‌های لیگ دسته 2 فوتبال باشگاه‌های کشور بسته شد و تیم هف سمنان به جای نماینده فوتبال همدان به مرحله دوم مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال باشگاههای کشور صعود کرد.

حالا قرار است مدیرعامل باشگاه پاس از مسببان این اتفاق تلخ شکایت کند، اما جای سوال است مسببان اصلی این اتفاق چه کسانی هستند؟ آیا مدیرعامل و سرپرست وقت باشگاه که دانسته یا ندانسته بخشی از قرارداد یک بازیکن جاعل را از بیت المال پرداخت کردند مقصرند یا رئیس و اعضای هیئت مدیره باشگاه که پای چنین افراد ناکارآمدی را به مجموعه پاس باز کردند و برخلاف مسئولیت خود هیچگونه نظارتی بر اعمال و رفتار آنها نداشتند؟

جای سوال است که چرا رئیس هیئت مدیره باشگاه با وجود نیروهای کارآمد همدانی و با سابقه در استان با سرپرستی فردی غیربومی که به عنوان راننده وارد مجموعه باشگاه پاس شده بود موافقت می‌کند؟

چرا زمانی مدیرعامل وقت باشگاه مرتکب تخلف شد و 50 هزار دلار پول از بیت المال را به یک بازیکن جاعل داد رئیس هیئت مدیره باشگاه او را به خاطر این تخلف بازخواست نکرد؟ آن 50 هزار دلار می‌توانست باعث پیشرفت چند فوتبالیست همدانی شود که هیئت مدیره باشگاه و رئیس آن به سادگی از آن گذشتند؟

آیا طبق معمول مسببان اصلی ناکامی باشگاه پاس و در نگاهی گسترده‌تر مقصران تحقیر و ناکامی ورزش همدان این بار نیز قسر در می‌روند و افراد درجه چندم مقصر جلوه داده خواهند شد؟ چه کسی باید مسئولیت این اتفاق را برعهده بگیرد و از هواداران و بازیکنان پاس عذر خواهی کند؟

نه تنها شکست و تحقیری دیگر در کارنامه ورزش همدان ثبت شد بلکه این بار بیت المال نیز در بی‌توجهی و بی‌تفاوتی هیئت مدیره باشگاه پاس توسط یک بازیکن جاعل خارجی به تاراج رفت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39eb7e

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فیفا مدارک را رو کرد و پاس نابود شد
اختصاصی| پایان قصه پاس در لیگ دو؛

فرصت 48 ساعته فدراسیون فوتبال به پاس
اختصاصی| کار ناممکن همدانی ها در فیفا؛