تاریخ انتشار: 1396/09/02 17:38
کد خبر: 172501

کار سخت شفر برای نجات استقلال

این مشکل را تا ابد نمی‌توان به پای منصوریان نوشت و اگر گل نزدن‌های استقلال ادامه پیدا کند شفر هم باید بابت آن پاسخگو باشد.
کار سخت شفر برای نجات استقلال

استقلال با سرمربی آلمانی و ستارگان گرانقیمتش دیروز موفق شد به سریال شکست‌های سیاه‌جامگان پایان دهد. انتظار می‌رفت استقلال بعد از تعطیلات طولانی لیگ و اردوی آماده‌سازی کیش مشکلی برای پیروزی در مشهد نداشته باشد، ولی در برابر تیمی که پنج بازی قبلی‌اش در لیگ را باخته بود و در قعر جدول قرار دارد، نتوانست به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل برسد. استقلال هرچند نسبت به حریف برتری نسبی داشت، ولی فرصت‌های زیادی را از دست داد تا با نتیجه بسیار ضعیفی به خانه برگردد. تیمی که در دوره منصوریان مشکل گلزنی داشت، با آمدن شفر هنوز هم این مشکل اساسی را دارد و سرمربی جدید هنوز بعد از شش هفته هنوز نتوانسته راه حلی برای این بحران پیدا کند.

سجاد شهباززاده که به‌عنوان مهاجم نوک در ترکیب استقلال قرار داشت، ضعیف‌ترین بازیکن این تیم بود که بهترین فرصت بازی را هم در نیمه اول از دست داد. او در موقعیت تک به تک نتوانست دروازه‌بان کم‌تجربه میزبان را مغلوب کند و تا دقیقه ۷۴ که تعویض شد، روی اعصاب هواداران استقلال بود.

استقلال یکی از گرانترین تیم‌های لیگ برتر است، ولی سه مهاجم مرکزی‌اش که با هزینه زیادی جذب شده‌اند، بعد از ۱۲ هفته حتی یک گل هم نزده‌اند. شهباززاده انتخاب منصوریان است که در اول فصل او را جانشین کاوه رضایی کرد. سرمربی وقت استقلال بر این باور بود که شهباززاده می‌توانست آمار گلزنی‌اش در استقلال را تکرار کند، ولی پس از یک فصل ناامیدکننده در آلانیااسپور و نفت تهران، خرید این مهاجم ریسک بزرگی بود. شهباززاده در نیم فصل اول تنها یک گل برای تیم ترکیه‌ای زد و برای نفت هم توانست تنها یک گل در جام حذفی بزند.

عملکرد این فصل شهباززاده نشان می‌دهد که دیگر مهاجمی در حد استقلال نیست و همانطور که نتوانست منصوریان را از برکناری نجات دهد، می‌تواند شفر را هم به آلمان دیپورت کند. او نه آمادگی سه سال قبل را دارد، نه اعتماد به نفس گلزنی و اصرار به حضورش در زمین فقط می‌تواند وضعیت تیم را بدتر کند.

انتظار می‌رود شفر در بازی مقابل گسترش فولاد از شهباززاده استفاده نکند، ولی مشکل بزرگ او این است که سایر مهاجمانش هم وضعیت بهتری ندارند. قربانی که در اواخر بازی جانشین سجاد شد هم هنوز نتوانسته گلی بزند؛ مهاجمی تک‌بعدی که تنها روی توپ‌های بلند تخصص دارد و تنها برای بازی مستقیم مناسب است.

بیت‌سعید، سومین مهاجم نوک استقلال با سر و صدای زیادی به تهران آمد، ولی در بازی‌هایی که به زمین رفته به شدت ضعیف بوده و احتمالا نخستین جدا شده نیم‌فصل خواهد بود. شفر در بازی‌های قبلی از او استفاده کرد، ولی امیدش را به این مهاجم کاملا از دست داده و دیروز حتی در دقایقی که نیاز به گل داشت هم او را به زمین نفرستاد.

تنها مهاجمی که در این فصل برای استقلال گل زده جابر انصاری است، در حالی که به دلیل مصدومیت در بازی‌های کمتری حاضر بوده. با این حال دیروز جابر هم چند فرصت خوب را از دست داد و نتوانست گره‌گشا باشد. او در نیمه دوم یک فرصت تک به تک را به آسمان زد و در آخرین لحظات بازی توپ را از نزدیکی دروازه به دستان دروازه‌بان زد.

شفر با این وضعیت خط حمله‌اش کار سختی برای نجات استقلال دارد. هنوز سه بازی تا پایان نیم‌فصل مانده و او باید با همین مهاجمان این سه بازی را پشت سر بگذارد. او چهار مهاجم در اختیار دارد که در ۱۲ بازی تنها ۲ گل زده‌اند و بعید است ناگهان متحول شوند. او برای نجات از این وضعیت باید در نیم‌فصل مهاجمان جدیدی اضافه کند، وگرنه با این روند یکی از بدترین نتایج استقلال رقم می‌خورد.

استقلال با ۶ گل زده بدترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد (تیم بعدی نفت و گسترش فولاد با ۸ گل زده هستند) که در سه دوره مختلف به ثمر رسیده. دو گل در زمان منصوریان، دو گل در تک بازی که مک‌درموت روی نیمکت بود و دو گل در چهار بازی شفر. مربی آلمانی هرچند نظم بهتری به تیمش داده، ولی برای نجات از این بحران باید بتواند راهی برای گلزنی پیدا کند.

این مشکل را تا ابد نمی‌توان به پای منصوریان نوشت و اگر گل نزدن‌های استقلال ادامه پیدا کند شفر هم باید بابت آن پاسخگو باشد. او دو راه بیشتر ندارد: اول اینکه از موجودی فعلی بتواند به فرمولی برای گلزنی برسد که کار بسیار سختی است. دوم اینکه از حالا به فکر راه حلی برای نیم فصل دوم باشد و استقلال را از مهاجم‌نماهای فعلی پاکسازی کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36xrrz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



مهاجمی که از استقلال جدا می شود بیت سعید نیست