تاریخ انتشار: 1396/04/07 13:12
کد خبر: 200249

ملی‌پوش بسکتبال جوانان: جام جهانی هندوانه سربسته است

احسان صمدی با اشاره به شرایط خوب تیم ملی بسکتبال جوانان پیش از جام جهانی مصر گفت: شرایط جام جهانی قابل پیش‌بینی نیست اما آماده‌ایم تا عملکرد خوبی در این تورنمنت بزرگ داشته باشیم.
ملی‌پوش بسکتبال جوانان: جام جهانی هندوانه سربسته است

به گزارش فرتاک ورزشی ،ملی‌پوش تیم بسکتبال جوانان ایران  درباره شرایط تیم ملی قبل از اعزام به جام جهانی مصر اظهار کردند: به نظرم اکنون که در آستانه اعزام هستیم شرایط خیلی خوبی داریم. از روزی که اردوهایمان برای جام جهانی شروع شد روند رو به رشدی داشتیم و گام به گام پیش رفتیم و اکنون در نقطه ایده آل قرار گرفته‌ایم. ما در ایران تمرین‌های خوبی داشتیم و اردوی صربستان هم واقعا در کارمان تاثیرگذار بود و حالا آماده‌تر شده‌ایم و امیدوارم که در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشیم.

صمدی با اشاره به اردوی صربستان بیان کرد: این اردو واقعا عالی بود. بازی‌های خیلی خوبی داشتیم. درست است که در پنج مسابقه باختیم اما هدف ما در این کمپ برد و باخت نبود بلکه سعی شد تا شبیه‌سازی مناسبی از جام جهانی ایجاد شود. حریفان قدرتمندی داشتیم که فشار خوبی به تیم وارد کردند و بازیکنان در شرایط مسابقه قرار گرفتند. همچنین از نظر زمان مسابقه نیز به ما خیلی کمک کرد.

او افزود: جام جهانی بازی‌ها پیاپی است و فشار زیادی روی تیم می‌آید و کمپ صربستان برای ما همین طور بود. صبح تمرین داشتیم و عصر مسابقه پرفشاری داشتیم و باعث شد تا خودمان را برای مصر آماده کنیم. نکته مهم دیگر این بود که ترسمان از باخت ریخت و حالا از نظر روانی هم برای جام جهانی آماده شدیم. به هر حال ما بعد از قهرمانی آسیا بازی تدارکاتی نداشتیم و این پنج مسابقه خیلی به تیم و کادرفنی کمک کرد. 

ملی‌پوش بسکتبال جوانان ایران با اشاره به تیم ملی گفت: بازیکنان تیم جوانان در این سالی که گذشت در لیگ دسته یک و لیگ برتر بودند اما خیلی‌ها زمان زیادی برای بازی نداشتند و بازی نکردن یکی از دغدغه‌های اصلی بود. باید این ترس از بازی ریخته می‌شد که در صربستان این اتفاق افتاد. ما قبل از این اردو هم مسابقه دوستانه ای با تیم بزرگسالان داشتیم که واقعا به ما کمک کرد تا بدون ترس به مصاف حریفان برویم. در صربستان هم بازی‌ها را واگذار کردیم اما با نتیجه نزدیک که این اعتماد به نفسمان را هم بیشتر کرد. 

او در پاسخ به این سوال که به نظرش بازیکنان تیم ملی جوانان به اندازه کافی در لیگ‌های کشور بازی کردند یا نه؟ تصریح کرد: آقای نوری همیشه اعتقاد دارد که اگر بازیکن بازی نکند پیشرفت نمی‌کند. بازیکنان تیم ملی جوانان در تیم‌های مختلف حضور داشتند و هر کدام زمانی برای بازی بدست آوردند اما خب شرایط فرق می‌کرد. مثلا لیگ برتر با لیگ دسته یک متفاوت است. من خودم سال اول بود که در تیم حضور داشتم و شاید می‌توانستم بیشتر بازی کنم اما این اتفاق نیفتاد با این حال تلاش می‌کردم که افت نکنم. قطعا اگر ما بیشتر در لیگ‌ها بازی می‌کردیم شرایطمان بسیار بهتر می‌شد. 

صمدی درباره حضور نناد ترونیچ مربی صرب در کنار تیم جوانان اظهار کرد: آقای نناد مربی خوبی است و حضورش واقعا در کنار تیم اتفاق خوبی بود. با آمدنش فشار زیادی به تیم وارد کرد که این فشار تمرین برای جام جهانی لازم بود. قطعا او به آقای نوری می‌تواند کمک کند تا در جام جهانی بهتر باشیم. 

بازیکن جوان بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که جام جهانی را چطور می‌بینید؟ بیان کرد: جام جهانی مثل یک هندوانه سر بسته است. ما از بسکتبال کشورها شناخت داریم نه از تیم‌های جوانانشان به همین دلیل باید خیلی مراقب باشیم. شاید خیلی‌ها بگویند آنگولا کجای بسکتبال است اما به یکباره می‌بینیم که بهترین تیم تاریخشان را آورده‌اند و نتیجه می‌گیرند. درباره گروه خودمان معتقدم که آمریکا شرایط جدایی دارد و یک تجربه خوب برای ما خواهد بود اما فکر می‌کنم برابر ایتالیا و آنگولا حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم و برنده شویم. 

او با اشاره به توقع بالا از تیم ملی افزود: ایران به عنوان قهرمان آسیا در جام جهانی شرکت می‌کند و می‌دانیم توقع‌ها از ما بالا است. آقای نناد و آقای نوری همیشه می‌گویند مثل قهرمان آسیا بازی کنید. همیشه به ما می‌گویند طوری باشید که بگویند قهرمان آسیا آمده و در زمین است. بر همین اساس ما هم تمام تلاشمان را می‌کنیم که عملکرد شایسته‌ای داشته باشیم.

صمدی در پاسخ به این سوال که اگر از او بخواهند پست یک بازی کند آمادگی بازی در این پست را دارد؟ بیان کرد: مهم این است که مربی از من چه بخواهد. هرجا که تشخیص بدهند به میدان می‌روم. در جام جهانی هم اگر مثل مسابقات آسیایی مربی تشخیص بدهد، در پست یک بازی خواهم کرد. در این مدت هم کادرفنی به من گفته‌اند که سیستم‌ها را یاد بگیرم و در تمرین‌ها پست یک هم بوده‌ام تا اگر لازم شد در این منطقه به میدان بروم. احتمال این هست که در پست یک باشم و آماده‌ام اما خب اکنون تیم ملی گارد راس‌های بسیار خوبی دارد که قطعا در جام جهانی می‌درخشند. مگر اینکه حریفی گاردهای بلند قد داشته باشد که کادرفنی دست به تغییراتی بزند.

او در پایان به این سوال ایسنا مبنی بر این که ترجیح می دهد سال آینده در کنار بازیکنان و مربیان خوب لیگ برتر تمرین کند یا دوست دارد در تیمی باشد که بیشتر به میدان برود؟ اظهار کرد: امسال این فرصت را داشتم که در کنار بازیکنان خوبی باشم و زیر نظر یکی از مربیان خوب لیگ کار کنم و واقعا هم رشد کردم.ان‌شاءالله سال آینده در تیمی خواهم بود که بازیکنان و مربیان خوبی مثل امسال داشته باشد و بیشتر به میدان بروم. من هردوی این شرایط را برای بسکتبالم لازم می بینم.

به گزارش ایسنا، تیم ملی بسکتبال جوانان از دهم تیرماه کارش در جام جهانی را آغاز می‌کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36vrl7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



پایان مرحله مقدماتی معرفی هشت تیم برتر
بسکتبال جوانان آسیا و انتخابی جهان؛