تاریخ انتشار: 1396/01/16 16:45
بائوسا:
کد خبر: 219197

دستان پنهانی در پرونده محرومیت مسی وجود دارد/ توان ایستادگی مقابل فیفا را به تنهایی ندارم

محرومیت عجیب مسی از سوی فیفا و سکوت معنادار مقامات فوتبال آرژانتین از سوی اصحاب رسانه و جبهه بی طرف فوتبال قابل هضم نیست.
دستان پنهانی در پرونده محرومیت مسی وجود دارد/ توان ایستادگی مقابل فیفا را به تنهایی ندارم

ادگاردو بائوسا، سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین در مصاحبه با اسپورت کاتالونیا از وجود دست‌های سیاه یا آنچه در ادبیات ورزشی آرژانتین این روزها رونق زیادی دارد، دست‌های پنهان در پرونده محرومیت مسی خبر داد. این اظهار نظر ممکن است برای او دردسرساز باشد اما بیش از او، فیفا را به دردسر خواهد انداخت. اذهان عمومی پس از افشای فساد اخلاقی و مالی گسترده در فیفا و یوفا هنوز خالی از شبهه و شک و تردید نشده و بسیاری در اروپای شرقی، آمریکای جنوبی و آسیا بر این باورند که فیفا کاملا تحت تاثیر مدیریت سیاسی و اقتصادی جهان است و تنها چیزی که در این میان در محوریت امر قرار نمی‌گیرد، خود فوتبال است.

بائوسا تصریح کرد: به همین چیز مشکوکم و البته توان اثبات ادعاهای خود را نیز دارم، نمی خواهم برای فوتبال کشورم دردسرساز باشم، وگرنه اسنادی را فاش می کردم که نشان از بی عدالتی‌های ریشه‌دار در کمیته انضباطی فیفا دارد. من توان ایستادگی مقابل فیفا را به تنهایی ندارم و چون به خوبی می‌دانم که از سوی ریاست فدراسیون فوتبال آرژانتین حمایت نخواهم شد، بیهوده تن به این مبارزه بی پایان نخواهم داد.

مسی در جریان دیدار با شیلی به کمک داور مسابقه توهین کرد و بر همین اساس، فیفا او را چهار جلسه محروم کرد. ستاره باشگاه بارسلونا همچنین ۱۰ هزار فرانک سوئیس (۸ هزار و ۱۰۰ پوند) جریمه شد. مسی بدین ترتیب دیدار مقابل بولیوی، اروگوئه، ونزوئلا و پرو را از دست داد.

فیفا با تایید این مطلب دلیل محرومیت ستاره سرشناس تیم ملی آرژانتین را توهین وی به یک کمک داور در جریان دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل شیلی اعلام کرده است. فیفا اگرچه داور مسابقه در گزارش خود چیزی از توهین مسی نگفته بود، شدیدترین مجازات ممکن را برای فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا در نظر گرفت. غیبتی که در همان اولین بازی آرژانتین مقابل بولیوی تاثیر خودش را نشان داد و تیم بائوسا به یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های رقابت‌ها باخت.

در همین راستا، لوییس سوارس، هم‌تیمی مسی که به همراه اروگوئه نتایج ناامیدکننده‌ای در دو بازی اخیر کسب کرده است، درباره محرومیت مسی به خبرنگاران گفت: باورکردنی نیست که شما تنها به خاطر یک توهین چهار جلسه از همراهی تیم‌تان محروم شوید. با این حال، این تصمیم یعنی از این پس باید با یک ذره‌بین حرکات تمام بازیکنان را برای تعیین مجازات زیر نظر بگیرید.

کلودیو تاپیا، رئیس جدید فدراسیون فوتبال آرژانتین نیز تاکید کرد که همه تلاش خود را برای کاهش محرومیت مسی انجام خواهد داد.​​​​​​​

بائوسا درباره محرومیت ناعادلانه مسی و دست‌های سیاه و پشت پرده ادامه داد: نکته ای که خیلی باعث تعجب ما شد، زمان اعلام محرومیت مسی و فرصت کوتاه ما برای اقدامات قانونی بود. برای ارسال درخواست اول، ما تنها 30 دقیقه زمان داشتیم و بعد از آن در طول ساعات نیمه شب، ما باید زمان زیادی برای درخواست دوم خود انتظار می کشیدیم. بولیوی بهتر بازی کرد و پیروز شد. اما رختکن ما همچنان کیفیت صعود به جام جهانی را دارد و ما هنوز زنده هستیم. می  دانیم که جنگ بزرگی در انتظار ما خواهد بود و من در این راه از هیچ کس یا هیچ چیز ناراحت نخواهم شد زیرا می دانیم جدال بزرگی در پیش داریم.

بائوسا افزود: شایعات زیادی بر سر زبان ها افتاده و من قصد ندارم به آنها دامن بزنم اما چیزی که برای خودم روشن است این که دست‌های پنهانی وجود دارد، دستهای سیاهی که نمی‌خواهند فوتبال آرژانتین پیشرفت کند و این دست‌ها متعلق به دو نوع از آدم‌ها است، گروه اول را خیانتکارانی تشکیل می دهند که آرژانتینی هستند اما ملیت خود را فراموش کرده‌اند و گروه دوم شاید در ساختمان فیفا دور هم جمع می‌شوند، در هر حال پای حرف‌هایم می ایستم و می‌دانم که ضرر خواهم کرد اما حقیقت را می‌گویم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36lnzj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


با مسی به قهرمانی جهان فکر می کنم
ادگاردو بائوسا: