تاریخ انتشار: 1401/09/22 22:53
کد خبر: 12897

هافبک ازبک و معادلاتی که تغییر داد؛ «آمانوف» سورپرایز دربی؟

هافبک ازبکستانی استقلال امیدوار است تا پیش از نقل‌وانتقالات زمستانی، نظر «ریکاردو سا پینتو» را به خود تغییر بدهد.
هافبک ازبک و معادلاتی که تغییر داد؛ «آمانوف» سورپرایز دربی؟

استقلالی‌ها روز گذشته در آخرین مسابقه تدارکاتی پیش از برگزاری مسابقه دربی پایتخت مقابل پرسپولیس، در دیداری دوستانه برابر ملوان بندرانزلی به میدان رفتند که این دیدار یک چهره غیرمنتظره داشت که قرار گرفتن نامش در فهرست گلزنان باعث غافلگیری هواداران استقلال شد و او کسی جز عزیزبک آمانوف نبود. هافبک 25 ساله ازبکستانی که در نقل‌وانتقالات زمستانی فصل گذشته به فهرست استقلال اضافه شد اما با وجود اعتماد فرهاد مجیدی، شرایط در لیگ بیست‌ودوم و در غیاب مجیدی، برای او خوب پیش نرفت.

آمانوف که با هدف رفع خلأ هافبک بازی‌ساز به جمع بازیکنان استقلال اضافه شد، در انجام وظیفه خود چندان موفق نبود. البته که او با ارسال پاس‌های کلیدی نشان داد که شمه‌ای برای درخشش در ترکیب آبی‌پوشان پایتخت دارد اما می‌توان گفت که هافبک جوان ازبکستانی در میان هافبک‌های آبی‌پوش تقریباً آخرین انتخاب ریکاردو سا پینتو است و همین مسئله باعث شده تا او فصلی دشوار را بگذراند.

تاثیرگذاری که به چشم نیامد

عزیزبک آمانوف در طول لیگ بیست‌ودوم تنها در یک مسابقه فرصت حضور در ترکیب استقلال را به‌دست آورده که آن‌هم مصاف با گل‌گهر سیرجان است. آمانوف در شرایطی در دقیقه 88 به جای مهدی مهدی‌پور وارد میدان شد که استقلالی‌ها در آستانه از دست دادن 2 امتیاز حساس بیرون از خانه بودند اما بعد از ورود آمانوف به میدان مسابقه شرایط به سود آبی‌پوشان تغییر کرد و 2 پاس کلیدی او باعث شد تا هم استقلالی‌ها صاحب یک ضربه پنالتی شوند و هم اینکه یک موقعیت طلایی برای رضا میرزایی خلق شد که او ناکام در استفاده از فرصت به وجود آمده بود.

آمانوف با وجود درخشش در مصاف حساس با گل‌گهر نتوانست در بازی‌های بعدی به ترکیب استقلال راه پیدا کند و همواره در طول لیگ بیست‌ودوم بازیکنی نیمکت‌نشین و حتی سکونشین بوده است. بازیکنی که هواداران استقلال برخلاف سرمربی این تیم معتقدند که می‌تواند در میان بازیکنانی مثل آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور و سعید مهری فرصت بازی بیشتری در ترکیب آبی‌پوشان پایتخت به‌دست آورد اما سا پینتو نشان داده چندان تمایلی به استفاده از آمانوف در ترکیب تیمش ندارد. 

درخشش در آستانه دربی؛ خبری در راه است؟

سرمربی استقلال نشان داده که آمادگی در تمرینات برای او مهم‌تر از نام بازیکنان تیمش است، همان‌طور که رضا میرزایی توانست در هفته نهم با درخشش خود مهدی قایدی را نیمکت‌نشین کند و به جای او در ترکیب اولیه آبی‌پوشان پایتخت قرار بگیرد. همین مسئله باعث شده تا عزیزبک آمانوف امیدوار به تجدیدنظر سا پینتو شود و با تلاش مضاعف به دنبال آن است تا ذهنیت سرمربی پرتغالی را نسبت به عملکرد خود تغییر بدهد.

آمانوف روز گذشته در دیدار تدارکاتی مقابل ملوان صلاحدید ریکاردو سا پینتو برای آبی‌پوشان پایتخت به میدان رفت و موفق شد یکی از 5 گل تیمش را به‌ثمر برساند تا نشان بدهد در آستانه دربی در سطح آمادگی ایده‌آلی قرار گرفته اما باید دید واکنش سرمربی استقلال نسبت به آمادگی بالای آمانوف چیست. آیا برای اولین‌بار هافبک ازبکستانی شانس بازی در ترکیب اصلی استقلال را به‌دست می‌آورد یا همچون بازی‌های قبلی عزیزبک آمانوف شانسی برای حضور در ترکیب استقلال ندارد.

اولین خروجی احتمالی آبی‌ها در زمستان

عزیزبک آمانوف شرایط عجیبی را در جمع آبی‌پوشان پایتخت می‌گذراند و اوضاع آن‌طوری که باب‌میل او می‌تواند باشد، نیست و همین مسئله باعث شده تا با وجود فرصت یک‌ماهه تا شروع به کار بازار نقل‌وانتقالات زمستانی، نام آمانوف در حوالی در خروجی باشگاه استقلال به گوش برسد. البته که ریکاردو سا پینتو و مدیران باشگاه استقلال همواره سعی داشته‌اند تا وجود لیست خروج در نقل‌وانتقالات زمستانی را کتمان کنند و مدعی شوند که هنوز لیستی تهیه نشده اما همچنان آمانوف گزینه نخست خروج از استقلال است.

هافبک ازبکستانی هم سهمیه بزرگسالان به حساب می‌آید و هم یک سهمیه از میان 4 سهمیه خرید بازیکن خارجی استقلال است و همین مسئله باعث شده تا شرایط برای ادامه همکاری او با آبی‌پوشان پایتخت دشوارتر هم شود. البته که هنوز 4 بازی دیگر تا زمان آغاز به کار بازار نقل‌وانتقالات تابستانه مانده و آمانوف امیدوار است بتواند با درخشش در تمرینات و البته بازی‌های دوستانه خود را به ترکیب اصلی استقلال برساند و از خارج شدن نامش از فهرست آبی‌پوشان پایتخت جلوگیری کند!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36d994

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سورپرایز این فصل پرسپولیس به دربی می‌رسد؟/ حساب ویژه یحیی روی یک بازیکن مقابل استقلال