تاریخ انتشار: 1402/03/27 08:00
کد خبر: 4345

درمان خانگی گرفتگی بینی در بارداری

روش های درمان خانگی گرفتگی در بارداری می توانید مشاهده کنید.
درمان خانگی گرفتگی بینی در بارداری

برای درمان کیپ شدن بینی در بارداری در خانه می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

۱. استفاده از روغن اکالیپتوس برای رفع گرفتگی بینی در بارداری

روغن اکالیپتوس می‌تواند به کاهش التهاب بینی شما کمک کرده و راحت‌تر نفس خواهید کشید. برای این کار باید مقداری روغن اکالیپتوس را روی دستمال بمالید و آن را در کنار بینی خود بگیرید. با استنشاق روغن اکالیپتوس راحت‌تر تنفس خواهید کرد و خواب بهتری خواهید داشت. همچنین می‌توانید چند قطره روغن اکالیپتوس را داخل قوری آب جوش بریزید و بخار آن را استنشاق کنید.

۲. درمان گرفتگی بینی در بارداری با کمپرس آب گرم

کمئرس آب گرم می تواند مخاط داخل بینی را روان کرده و راه تنفسی را باز کند. برای این کار می‌توانید کیسه آب گرم خریداری کنید یا یک حوله را داخل آب گرم خیس کرده و سپس آن را تا کنید و روی بینی یا پیشانی خود قرار دهید. گرمای کیسه یا حوله می‌تواند التهاب و درد را تسکین دهد. این کار را می‌توانید روزانه دو الی سه بار انجام دهید و تا هر زمانی که لازم بود، ادامه دهید.

۳. برای رفع گرفتگی بینی در بارداری دوش آب گرم بگیرید

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که در زمان سرماخوردگی، دوش آب گرم گرفته‌اید و پس از آن احساس خوبی به شما دست داده است. همچنین اگر بینی شما گرفته باشد، بختر حمام می‌تواند التهاب درون بینی را کاهش دهد و گرفتگی بینی از بین می‌‌رود. با این اوصاف، حتی شده به طور موقت اما دوش آب گرم می‌تواند گرفتگی بینی را کاهش دهد.

بخور دادن هم می‌تواند همین تأثیر را داشته باشد. برای بخور دادن می‌توانید ظرفی را پر از آب کرده و روی گاز بگذارید تا جوش بیاید. ظرف را از روی گاز بردارید و صبر کنید تا حالت جوشیدن آب از بین برود؛ اما حواستان باشد که آب سرد نشود. سپس حوله‌ای را روی سر خود بیندازید و سرتان را روی ظرف آب گرم بگیرید. حال نفس بکشید تا بخار موجود به کاهش تنگی نفس و گرفتگی بینی در بارداری کمک کند.

۴. تغییر حالت خوابیدن

برای درمان گرفتگی بینی در هفته اخر بارداری در هنگام خواب، یکی دو بالش اضافه زیر سر خود قرار دهید تا سرتان کمی بالا بیاید. این کار می‌تواند به کاهش گرفتگی بینی کمک زیادی کند.

۵. استفاده از ویتامین C برای رفع گرفتگی بینی در بارداری

درمان خانگی گرفتگی بینی در بارداری با ویتامین ث

برای درمان آبریزش و گرفتگی بینی در بارداری می‌توانید از ویتامین C استفاده کنید که احتمال خون‌ریزی بینی را هم کاهش می‌دهد. شما می‌توانید قرص ویتامین C تهیه کرده و مصرف کنید یا اینکه خوراکی‌هایی مانند گوجه فرنگی، پرتقال، کیوه، فلفل دلمه‌ای و … میل کنید که غنی از ویتامین C هستند. با این وجود، قبل از مصرف هرکدام از این خوراکی‌ها یا قرص ویتامین بهتر است با دکتر زنان و زایمان خود مشورت کنید.

۶. آب‌رسانی به بدن در بارداری برای رفع گرفتگی بینی

با آب‌رسانی صحیح به بدن خود می‌توانید رینیت بارداری یا همان گرفتگی بینی را کاهش دهید. مصرف آب به مقدار زیاد می‌تواند خلط موجود در سینوس‌ها را کاهش دهد و سیسنوس‌ها را تخلیه کند. زمانی که خلط از سینوس‌ها تخلیه می‌شود، شما راحت‌تر می‌خوابید و دیگر گرفتگی بینی اذیت‌تان نخواهد کرد.

علاوه بر آب، باید مایعات دیگر هم به مقدار زیاد مصرف کنید، زیرا مایعات باعث افزایش حجم خون شده و به کودک خون‌رسانی بیشتری می‌شود که در نتیجه رشد بهتری خواهد داشت. مایعاتی مانند آب همراه با آبلیمو، چای گیاهی، آب معدنی گاز دار و آب میوه‌های ارگانیک می‌توانند گزینه‌ای ایده‌آل برای شما باشند.

۷. استنشاق بخار برای درمان گرفتگی بینی در بارداری

همان‌طور که گفتیم، استنشاق بخار می‌تواند راه حل گرفتگی بینی در بارداری باشد. با استنشاق بخار می‌توانید مخاطی که باعث گرفتگی بینی شده را از بدن خارج کنید.

۸. استفاده از زنجبیل برای رفع گرفتگی بینی در بارداری

زنجبیل یکی دیگر از روش‌های درمان خانگی گرفتگی بینی است که می‌تواند کمک بزرگی به شما کند. زنجبیل عناصر ضدالتهابی دارد که به کاهش التهاب بینی و تخلیه مخاط سینوس‌ها کمک می‌کند. تنها کافی است یک قاشق چای‌خوری زنجبیل را داخل یک فنجان آب گرم یا چای بریزید و آن را میل کنید. زنجبیل علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن شما، به از بین بردن گرفتگی بینی هم کمک می‌کند.

۹. استفاده از سرکه سیب برای درمان گرفتگی بینی در بارداری

سرکه سیب هم یک داروی مناسب برای درمان رینیت بارداری است. سرکه سیب یک ضدانعقاد طبیعی است که به کاهش گرفتگی بینی کمک می‌کند.

۱۰. استفاده از ویکس برای گرفتگی بینی در بارداری

ویکس هم درست مانند روغن اکالیپتوس عمل می‌کند و می‌تواند به رفع گرفتگی بینی شما کمک کند. برای این روش باید ویکس را در مقابل بینی خود بگیرید و آن را استنشاق کنید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xxbq2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گرفتگی بینی در بارداری به چه دلیل است؟