تاریخ انتشار: 1395/11/09 16:54
کد خبر: 232945

کی روش گزینه هدایت تیم ملی آفریقای جنوبی شد

رسانه های آفریقای جنوبی بار دیگر از «کارلوس کی روش» سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به عنوان یکی از نامزدهای هدایت تیم ملی فوتبال این کشور نام بردند.
کی روش گزینه هدایت تیم ملی آفریقای جنوبی شد

رسانه های آفریقای جنوبی در چند سال گذشته بارها از سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به عنوان یکی از گزینه های هدایت تیم ملی فوتبال این کشور نام برده بودند. این اقدام رسانه های آفریقای جنوبی در سال های اخیر هم زمان با بروز تنش در فوتبال ایران انجام شد و هر بار نیز پس از مدتی مسکوت ماند.


به گزارش روز شنبه «کیک آف آفریقای جنوبی»، «کلود لو روی» مربی فرانسوی که تجربه زیادی در تیم های آفریقایی دارد، «کارلوس کی روش» پرتغالی، «استوارت باکستر» اسکاتلندی و «روی هاجسون» سرمربی سابق انگلیس جزو گزینه های جانشینی «شیکس ماشابا» در تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی هستند.


این تارنمای خبری به نقل از مقام های ارشد فدراسیون آفریقای جنوبی نوشت: این چهار مربی تنها اسامی در فهرست کنونی کمیته فنی فدراسیون فوتبال کشور هستند.


تارنمای خبری اسپورت 24 آفریقای جنوبی نیز در گزارشی، شرایط بسیار دشواری را برای سرمربی جدید تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی بعد از برکناری «شیکس ماشابا» پیش بینی کرده است.


ماشابا به برکناری خود اعتراض کرده و اخراج او در انتظار رای دادگاه عالی آفریقای جنوبی است.


نخستین مسابقه تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی در مرحله مقدماتی جام ملت های آفریقا 2019 خارج از خانه مقابل نیجریه رقیب دیرینه این کشور است. پس از آن، دیدار مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه برابر جزایر کیپ ورده خواهد بود.


پیروزی در این دو دیدار سرمربی جدید تیم فوتبال آفریقای جنوبی را به سرعت به یک قهرمان ملی تبدیل می کند و حتی ممکن است شایسته دریافت پاداش هنگفتی از وزیر ورزش آفریقای جنوبی باشد که مایل است حضور او احساس شود و موفقیت های ورزشی کشورش را ارج می نهد.


اما شکست در این دیدارها برای فوتبال آفریقای جنوبی فاجعه بار خواهد بود و اعتبار فدراسیون این کشور را برای رویای چشم انداز 2022 نابود می کند.


در همین حال بعد از اخراج ماشابا، در حالی که یک نامزد پرتغالی تبار (راجر دی سا) برای نیمکت مربیگری تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی کنار گذاشته شده است، یک مربی پرتغالی با تجربه تر و جذاب تر وارد ماجرا شد. دی سا هدایت تیم ماریتزبورگ یونایتدکارلوس را به عهده گرفت.


این گزارش می افزاید: کی روش سرمربی سابق پرتغال و آفریقای جنوبی و دستیار سابق الکس فرگوسن در منچستریونایتد، استعفای خود را از سرمربیگری تیم ملی ایران ارائه کرد.
فدراسیون فوتبال ایران خدمات مربی که هدایت تیم آنها را به جام جهانی 2014 برزیل به عهده داشته و در مسیر طولانی برای تکرار صعود به جام جهانی 2018 روسیه رهبری تیم را به عهده داشته ، قدر می داند و به همین علت از پذیرش استعفای کی روش خودداری کرد.


اما این امر به این معنا نیست که کی روش در صورت تمایل نمی تواند کار خود را پیش ببرد و بر این اساس امکان حضور دوباره او روی نیمکت تیم آفریقای جنوبی وجود دارد. کی روش با تیم آفریقای جنوبی در جام جهانی 2002 ژاپن و کره جنوبی حضور یافت.


این گزارش با اشاره به زیرکی کارلوس کی روش می نویسد: مشخص نیست کی روش شانس خود را به امید موافقت ایرانی ها با برنامه های او برای جام جهانی 2018می آزماید،‌ یا اینکه او درواقع به بازگشت به آفریقای جنوبی علاقه بیشتری دارد.


شانس صعود ایران به جام جهانی روسیه برای دومین دوره متوالی در این مرحله از مسابقات، بسیار بیشتر از آفریقای جنوبی است. اما کی روش سرمربیگری آفریقای جنوبی یا هر فدراسیون ملی دیگری را که خواهان به خدمت گرفتن او باشد، یک افتخار می داند.


یک عامل بالقوه کلیدی در این تصمیم گیری، مادر، دختر و نوه های کی روش هستند که همگی در حال حاضر در آفریقای جنوبی اقامت دارند و ظاهرا همین موضوع می تواند او را به این کشور بازگرداند.


در حال حاضر، برنامه های فدراسیون آفریقای جنوبی برای انتصاب سرمربی تیم نامشخص است. بحث حقوقی که ماشابا بعد از اخراج از سرمربیگری تیم ملی آفریقای جنوبی مطرح کرد، این موضوع را پیچیده تر کرده است. قرار است روز هفتم فوریه به این موضوع رسیدگی شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xv5mq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ملی پوشان پرسپولیسی‌ به دنبال ملاقات سرنوشت‌ساز کی روش و برانکو