تاریخ انتشار: 1397/07/07 16:02
کد خبر: 128393

چلسی-‌لیورپول/جدال ناب و‌جذاب دو مربی نوگرا/ساری مجددا،مچ‌ کلوپ را می خواباند یا کلوپ استمفورد بریچ رافتح می کند؟

دیدار حساس تیم های چلسی و لیورپول در هفته هفتم لیگ برتر جزیره امشب ساعت 20 به وقت ایران برگزار می شود.
چلسی-‌لیورپول/جدال ناب و‌جذاب دو مربی نوگرا/ساری مجددا،مچ‌ کلوپ را می خواباند یا کلوپ استمفورد بریچ رافتح می کند؟

امین یزدانی؛ امشب شنبه هفتم مهرماه،ساعت ۲۰به وقت ایران از هفته هفتم لیگ برتر جزیره، شاگردان باطراوت و چشم نواز مائوریتزیو ساری که فوتبال کلاسیک و سنت گرای ایتالیا را طی چند سال حضورش درناپولی، دستخوش تحولات وتغییرات فراوانی کرده بود،این بار درقالب تیم چلسی و در ورزشگاه استمفوردبریچ لندن،میزبان شاگردان نابغه ای بنام یورگن کلوپ آلمانی است که از گگن پرسینگ(کانتر پرس) وحشتناکی درقالب تیم لیورپول، صدرنشین لیگ برتر جزیره،بهره می برد.

او  تا کنون با چنین تاکتیک و برنامه ای تمامی تیم هایی  که درلیگ برتر به مصافش رفته بودند را زمین گیر کرده است وتنها تیمی می باشد که هنوز هیچ امتیازی را ازدست نداده است.آیا ساری نوار پیروزی های کلوپ را پاره می کند؟

این دوتیم چهارشنبه شب نیز در جام اتحادیه درآنفیلد به دیدار هم رفته بودند که با پیروزی بلوزها همراه بود.

قطعا کلوپ برای انتقام از ساری وتثبیت صدرنشینی اش ،گام به زمین خواهد گذاشت.مثلث ویرانگر صلاح،فرمینو،مانه که بوسیله سه بازیکن خط میانی بنام های وینالدوم،میلنر(هندرسون) و نبی کیتا حمایت میشوند و همچنین با اضافه شدن وینگ بک هایی چون:آرنولد از راست  و رابرتسون از چپ ،با ۸بازیکن‌در زمین حریف با گگن پرس خاص اش،حریف را خفه می کند و بدین ترتیب درصدد به بند کشیدن بلوزها خواهد بود.

کلوپ از مدل پایه همیشگی ۳-۳-۴ استفاده خواهد کرد و از آلیسون بکر/فن دایک(لاورن)گومز،رابرتسون،الکساندرآرنولد/ وینالدوم.نبی کیتا،ملینر(هندرسون)/مانه،فرمینو،صلاح/ در ترکیب اولیه اش استفاده می کند.

بازی بدون توپ فرمینو و تحرک دائمی مانه و ایجاد فضا برای زدن به عمق محمد صلاح ،نشان از هارمونی ،هماهنگی،درک متقابل و انسجام این سه مهاجم مهار نشدنی دارد.نقس فرمینو بعنوان‌ شماره ۹ کاذب وجابجایی های دائمی اش،نقشی انکار ناپذیز در گلزنی مانه و بویژه  صلاح دارد.کندی مرکز وعمق خط دفاعی چلسی ،پاشنه آشیل آنها دربرابر مثلث ویران کننده مرسی ساید نشینان خواهد بود.شروع مجددها نیز یکی ازبرنامه های کلوپ برای فرو ریختن دروازه بلوزها در این بازی است.

در آن‌ سوی زمین شاگردان ساری قرار دارند که دراین‌‌ مدت کوتاه توانسته است سبک وتاکتیک های چلسی را به شکل باور نکردنی دچار تغییرات عمده ای کند .بازی تمام مالکانه،پرس سنگین ازجلوی زمین،بازی ترکیبی چند نفره ، تغییر پست کانته و متمایل شدن این بازیکن خستگی ناپذیر بسمت راست و دادن نقشی تهاجمی به این بازیکن سیه چرده فرانسوی ،ازجمله ی آنهاست.بنابراین کلوپ برای ضربه زدن به  چلسی و فرار از پرسینگ شدید شاگردان ساری از جلو،از تاکتیک ضدحمله ی معروفش استفاده خواهد کرد که یقینا، صلاح و مانه در متن آن قرار دارند.

سبک بازی ساری شباهت عجیبی به سبک گواردیولا دارد.او همواره پپ را الگوی مربیگری اش قرار داده است.ساری همیشه در بازی ها،فقط به یکی از مدافعین کناری اش اجازه حرکت رو به جلو وشرکت درحملات را می دهد و دیگری را برای کارهای دفاعی درعقب زمین نگه می دارد. البته ساری به نوبت به مدافعین کناری اش فرصت نفوذ می دهد و این یکی از برنامه های ثابت این مربی ایتالیایی است که در رده سوم جدول لیگ جزیره قرار دارد.بلوزها که در جام اتحادیه موفق شدند لیورپول را ببرند،از روحیه ی بالایی برای این دیدار برخوردارند.ساری نیز همچون کلوپ از مربیان وفادار به مدل پایه ۳-۳-۴ است.

او احتمالا از کپا/کیهیل(کریستنسن)دایوید لویز،آلونسو،آزپلیکوئتا/جورجینیو،کانته،کواچیچ/     آزارد،ویلیان،ژیرو(موراتا)/ در ترکیب اولیه اش سود خواهد برد.

این بازی می تواند ،یکی ازجذاب ترین وتماشایی ترین بازی های این هفته لیگ جزیره و لیگ های داخلی اروپایی باشد.هرچند بازی رئال مادرید و اتلتیکو مادرید نیز از حساسیت و جذابیت خاصی نیز برخوردار است که هردو بازی، می تواند حاوی نکات آموزشی وبار فنی بسیاری باشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xp9zw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



ترکیب دو تیم لیورپول و چلسی برای رویارویی با یکدیگر مشخص شد