تاریخ انتشار: 1395/10/16 18:33
مسؤول آکادمی علمی فدراسیون ورزش های رزمی کشور؛
کد خبر: 237918

شناسایی مناسب ترین کفش برای دویدن توسط ورزشکاران

مسؤول آکادمی علمی فدراسیون ورزش های رزمی کشور گفت:ورزشکاران باید مناسب ترین کفش برای دویدن را انتخاب کنند.
شناسایی مناسب ترین کفش برای دویدن توسط ورزشکاران

باقر اسدی، ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار فرتاک ورزشی، اظهار داشت:پوشیدن کفش‌هایی با قوس کف پایی مسطح و با اندازه نامناسب پاشنه، به دلیل عدم جذب کافی فشارهای وارده به هنگام برخورد پا با زمین می‌تواند باعث ایجاد عارضه شود.

 وی افزود:جنس کفش باید به گونه‌ای باشد که سبک وزن، با دوام و انعطاف پذیری لازم را داشته باشد، به طوری که انگشتان پا در حین دویدن بتوانند به راحتی خم و نیازی به فعالیت و کار بیش از حد عضلات ساق پا نباشد.

این مقام مسؤول ورزشی در ادامه خاطرنشان کرد:بخش محافظ پاشنه باید به اندازه‌ای سفت باشد که به پایداری پا کمک کند.

مسؤول آکادمی علمی فدراسیون ورزش های رزمی کشور، عنوان  کرد:نرمی لایه داخلی کفش باید در حدی باشد که از اصطکاک بیش از حد پا جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه کفش ورزشی استاندارد باید پس از پیمودن مسافت تقریبی 800 تا 1000 کیلومتر و یا هر هشت الی ده ماه تعویض شود، اظهار داشت:افرادی که دچار صافی کف پا هستند باید از کفی‌های طبی مناسب استفاده نمایند.

 

اسدی ادامه داد:کفشی برای دویدن خوب است که در کفه کفش، پنجه و پاشنه‌اش به وضوح قابل تشخیص باشد، لذا در حین دویدن زمانی که روی پنجه‌ بلند می‌شوید و روی پاشنه‌ پا فرود می‌آیید کفش‌ها در قسمت پاشنه لِژ یا فوم محافظ قطورتری دارند.

وی بیان کرد:یک کفش مناسب دویدن باید هم انعطاف خیلی بالایی داشته باشد و هم سبک باشد و تا حدی در قسمت پاشنه ضربه گیر داشته باشد.

به گزارش فرتاک، اسدی در پایان گفت:برای پیشگیری از بروز عارضه، ورزشکار باید از دویدن‌های طولانی مدت و بیش از چهار روز در هفته‌ اجتناب کند.

 

خبرنگار: فرزانه حسنی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rkoaz

آخرین اخبار