تاریخ انتشار: 1396/06/31 18:27
کد خبر: 181642

حقیقی آماده‌ در کمین بیرانوند

شاید در حال حاضر در لیگ برتر ایران هیچ دروازه‌بانی مطمئن‌تر از بیرانوند نداشته باشیم اما از آن سو هم شاید بشود گفت که کمتر دروازه‌بانی در برابر گل‌هایی که بیرانوند می‌خورد تسلیم می‌شود. با این حال آمار و ارقام می‌گوید که او همچنان بهترین دروازه‌بان حال حاضر ایران است. حتی اگر بخواهید این خوب بودن را به مدافعان مقابلش ارتباط دهید فرقی به حال آمار و ارقام ندارد. آنها حرف خودشان را می‌زنند.
حقیقی آماده‌ در کمین بیرانوند

حرف‌های دیگری هم البته از گوشه و کنار شنیده می‌شود. حرف‌هایی که نه براساس آمار است و نه براساس واقعیت اما زمزمه‌هایش شنیده می‌شود. زمزمه‌ها بعد از بازی تیم ملی و تساوی مقابل روسیه آغاز شد و بیرانوند را بیش از پیش زیر ذره‌بین منتقدان قرار داد. بیرانوند هم در تمام بازی‌های بعدی آنها را بدون سوژه نگذاشته است تا این زمزمه که شاید کی‌روش به دنبال آلترناتیوی برای بیرانوند باشد کمی جدی‌تر به گوش برسد.

اما چه کسی قرار است آلترناتیو بیرانوند در تیم ملی باشد؟ در میان دروازه‌بانان داخلی، بیرانوند همچنان در صدر ایستاده و اگرچه این فصل چند دروازه‌بان دیگر در تعداد کلین‌شیت و میانگین گل‌خورده در نزدیکی بیرانوند قرار داشته باشند اما بعید به نظر می‌رسد نام‌شان قرار باشد به عنوان آلترناتیو مطرح شود. کی‌روش نشان داده که درون دروازه هم مانند بقیه پست‌ها، لژیونر بودن برایش امتیاز ویژه‌ای محسوب می‌شود حتی اگر مثل علیرضا حقیقی در جام‌جهانی در تیمش سکونشین باشد.

دروازه‌بان‌های لژیونر ایران در حال حاضر چه وضعیتی دارند؟

علیرضا حقیقی نسبت به روزهای سکونشینی اوضاع بسیار بهتری دارد. او در نیم فصل دوم در تمام بازی‌های تیمش درون دروازه قرار گرفته است. ۱۱ بازی و یک کلین‌شیت و ۱۶ گل خورده آمار حقیقی در نیم فصل دوم است. میانگین ۱،۴ گل خورده شاید برای هر دروازه‌بانی آمار خیلی بدی باشد اما جالب است که آمار گل‌های خورده تیم اسکیلستونا با حقیقی پیشرفت چشم‌گیری داشته است. این تیم در نیم فصل اول در ۱۳ بازی، ۲۸ گل دریافت کرده بود یعنی میانگین هر بازی ۲،۱ که با حضور حقیقی، بسیار کمتر شده است.

نه تنها اسکیلستونا با حقیقی، گل‌های کمتری دریافت کرده که حقیقی هم در اسکیلستونا بهترین عملکردش را در میان تیم‌های باشگاهی‌اش به نمایش گذاشته است. او در تیم‌های پنافیل و کوویلیا به صورت میانگین در هر بازی ۱،۹ و ۱،۶ گل دریافت کرده بود و آمار او در ۷ بازی که برای پرسپولیس انجام داد هم ۱،۷ گل در هر بازی بود.

البته حقیقی در نیم فصل دوم خوب اسکیلستونا و بهترین فصل خودش هم همچنان آمارش به بیرانوند نرسیده است چون بیرانوند در تیم‌های باشگاهی‌اش یعنی نفت تهران و پرسپولیس همیشه میانگین گل‌های خورده‌اش زیر یک بوده است.

بهترین آمار حقیقی اما در هیچ تیم باشگاهی رقم نخورده و به تیم ملی مربوط می‌شود. او در ۲۳ بازی که برای تیم ملی در رقابت‌های مختلف انجام داده، ۱۵ گل خورده یعنی میانگین ۰،۶ گل خورده در هر بازی. تیم ملی تنها تیمی است که آمار گل‌های خورده حقیقی در آن به زیر ۱ می‌رسد. البته در این جا هم نمی‌تواند گوی سبقت را از بیرانوند برباید چون این دروازه‌بان آمارش در تیم ملی ۰،۱۳ گل در هر بازی است.

دیگر دروازه‌بان لژیونر تیم ملی هم سوشا مکانی است. دروازه‌بانی که به واسطه حضور در لیگ دسته دوم نروژ از لحاظ سطح فوتبالی قابل مقایسه با دیگر گزینه‌ها نیست. سوشا تازه دروازه‌بان اصلی تیمش شده و نمی‌توان در همین سطح هم در مورد او قضاوت کرد. سوشا در ۶ بازی، ۵ کلین‌شیت داشته است که شاید آمار فوق‌العاده‌ای باشد اما در یک بازی باقی‌مانده، ۵ گل دریافت کرده تا میانگین گل‌های خورده‌اش به ۰،۸۳ گل در هر بازی برسد. او در تیم ملی هم ۴ بازی انجام داده و یک گل خورده است.

 بیرانوند برای باقی ماندن به عنوان دروازه‌بان شماره یک تیم ملی کار راحت‌تری دارد تا راضی کردن کی‌روش برای نیمکت‌نشین کردنش. البته او اگر بخواهد به همین روند ادامه دهد بعید نیست که در طولانی مدت، بتواند کار سخت را انجام داده و شماره یک را به راحتی از دست بدهد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2r5egw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


در بازی های لیگ، باید رحمتی را یک گام جلوتر از بیرانوند دانست