تاریخ انتشار: 1395/11/18 23:31
کد خبر: 230915

دست خالی، همت عالی؛ مدیریت بحران، راه آهن را نجات داد

راه اهن تهران از سه بازی گذشته خود 5 امتیاز کسب نمود تا به وضعیت نابسامان خود قدری سامان ببخشد.
دست خالی، همت عالی؛ مدیریت بحران، راه آهن را نجات داد

راه آهن تهران عصر امروز در یک بازی حساب شده با نتیجه 3 بر 1 از سد خیبر خرم آباد عبور کرد تا با کسب 3 امتیاز شیرین وضعیت خود را در جدول بهبود بخشیده و با 30 امتیاز در رده 12 جدول لیگ دسته اول جا خوش نماید.

راه آهنی ها از 3 بازی گذشته خود دارای 5 امتیاز بدست آوردند که در این راستا و در بازی با فجر سپاسی استارت احیای آنها  زده شد و در برابر شاگردان شاه غلام به نتیجه تساوی دست یافته و یک امتیاز شیرین کسب نمودند تا بعد از 4 شکست متوالی، امید را به اردوی خود بازگردانند.

شاگردان سیروس دین محمدی در برابر بادران کاری کردند کارستان و این تیم اوج گرفته را در هفته بیست و دوم متوقف نمودند تا باز هم روند امتیاز گیری را ادامه دهند . اما اوج نتیجه گیری آنها در هفته بیست و سوم بود که توانستند خیبر را شکست داده و سرمست و شادمان سه امتیاز شیرین را کسب نمایند.

نتایج بدست آمده طی چند هفته گذشته از سوی راه آهنی ها در حالی بدست آمده است که این تیم در بدترین شرایط ممکن از نظر مالی قرار دارد و اگر همت و غیرت بازیکنان و کادر فنی و تلاش های صادقانه دکتر رشیدی نبود، شاید الان راه آهن با توجه به نبود منابع مالی و در ادامه عدم حضور در مسابقات، از گردونه لیگ یک هم کنار رفته بود.

بد نیست بدانیم که این تیم از هفته هفدهم بحران های پیش روی خود را تشدید شده دید و مهدی پاشازاده و تنی چند از بازیکنان مطرح این تیم، یک هفته مانده به پایان نیم فصل باشگاه را رها کرده تا بحران در راه آهن به اوج برسد.

هفته هفدهم و هیجدهم این تیم 10 گل دریافت نمود تا اکثر کارشناسان به این نتیجه برسند که باید راه آهن را یکی از تیم های سقوط کننده دانست و استدلال آنها هم این بود که این تیم توان حضور تا پایان لیگ را نداشته و باید منتظر کنار کشیدن این باشگاه از رقابت های لیگ یک بود.

اما آنها از این موضوع خبر نداشتند که غیرت بازیکنان جوانان و درایت تنی چند از بازیکنان با تجربه و کادر فنی بدون توقع، و از همه مهم تر مدیریت پرتلاش و جهادی این تیم، هیچ گاه در برابر مشکلات پیش رو کم نیاورده و ثابت نمودند که می توان بدون پشتوانه و با کم ترین هزینه بر تیم های میلیاردی غلبه نموده و لیگ را تحت تاثیر قرار داد.

دکتر حسین رشیدی مدیرعامل بی ادعا و خستگی ناپذیر این تیم، شاید سخت ترین روزهای مدیریتی خود را پشت سرگذاشته است، اما نشان داد که مدیریت هزینه نبوده و برخلاف خیای از مدیران ، می تواند بحران را مدیریت نماید، موضوعی که الان خیلی از مدیران باشگاه های کشور حتی لیگ برتری از آن بی بهره هستند و علی رغم داشتن منابع مالی متعدد باز هم نمی توانند نتایج لازم را کسب نمایند.

جان کلام این که شاید دکتر رشیدی و بازیکنان و کادر فنی با غیرت و همتی مثالزدنی تا اینجای کار  پیش آمده اند، ولی قبول کنیم ادامه راه بدون پشتوانه مالی بسیار سخت و شاید غیر ممکن باشد و اگر دادستانی که در حال حاضر مالکیت این تیم را بر عهده دارد چاره ای نیندیشد ممکن است بحران دوباره بر سر راه این باشگاه حاضر شده و دیگر نشود مانع آن شد و به فاجعه ای تبدیل شود که نشود کاری کرد.

ذکر این نکته ضروریست که آقای تورگ نماینده دادستانی که خود نیز در حال حاضر در فدراسیون فوتبال حضوری فعال داشته و از نزدیک با هزینه کرد تیم ها آشنایی داشته و می داند چه رقم هایی در ورزش فوتبال ردوبدل می شود، می تواند نقش مهمی در رفع مشکلات راه آهن داشته باشد که امیدواریم این مدیر پرتلاش و دلسوز به این موضوع توجه نموده و راهی برای برون رفت از مشکلات مالی راه آهنی ها پیدا نماید.

 

نویسنده: نادر دارستانی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2onn6d

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیش بازی بادران-راه آهن؛ ربیعی به دنبال هت تریک در پیروزی