تاریخ انتشار: 1397/12/16 20:42
کد خبر: 107439

دفاع اتوبوسی قشقایی با سیستم ۵-۴-۱؛ وینگو غافلگیر شد

تیم قشقایی در هفته‌ی گذشته مسابقات لیگ یک، توانست تیم مدعی گل گهر را در سیرجان متوقف کرده و رقابت در صدر جدول را به اوج خود برساند.
دفاع اتوبوسی قشقایی با سیستم ۵-۴-۱؛ وینگو غافلگیر شد

این بازی توسط گروه تحلیل فنی فرتاک، آنالیز شده و شما در مطلب زیر میتوانید با رمز تساوی گرفتن قشقایی ها از گلگهری ها در سیرجان آشنا شوید.

-استراتژی قشقایی: دفاع-ضد حمله

تیم قشقایی در این مسابقه با جمع شدن در زمین خودی و بستن روزنه های نفوذ، بازی را به سمت یک دروازه‌ای شدن پیش برد و هر 11 بازیکن قشقایی با دوندگی بسیار و بستن فضاها و تجمع در زمین خودی کار را برای گل گهری ها سخت کرده بودند. مالکیت توپ، تعداد پاسها، تعداد شوت های در چار چوب و تعداد موقعیت های خطرناک، رای به برتری میزبان میداد اما یک پنالتی برای قشقایی تمام برنامه های وینگو را بهم ریخت. قشقایی ها در این بازی بدون حفظ توپ و از هر نقطه ای که توپ قطع میشد اقدام به انجام ضد حمله با استفاده از فضای پشت مدافعین گل گهر میکرد. با 11 نفر دفاع کردن و ضد حملات سریع با 3 تا 4 نفر خلاصه ای از پلن تاکتیکی قشقایی در سیرجان بود.

-دفاع اتوبوسی با سیستم ۵-۴-۱

تیم قشقایی در این بازی با تغییر سیستم، روی به بازی با پنج نفر در خط دفاع آورد و با گذاشتن سه دفاع مرکزی و دو پیستون با وظایف دفاعی، عمق و عرض زمین را به خوبی پوشش داد و چهار هافبک جلوی خط دفاع اجازه نفوذ و شوت زنی به گل گهری ها را نداد. خط دفاع پنج نفره قشقایی برای اولین بار در این فصل توسط قشقایی ها مورد استفاده قرار گرفت. در رقم خوردن این نتیجه شانس، خراب کردن پنالتی توسط گل گهری ها و سرعت کم گردش توپ و عدم جابجایی سریع بازیکنان گل گهر نیز بسیار تاثیر گذار بود.

این سیستم بدلیل کم خطر ایجاد کردن، تماشاگر پسند نیست و در دراز مدت آسیب جدی به ساختار هجومی تیم وارد میکند و بعد از خوردن گل،تقریبا تمام اهداف این سیستم متلاشی میشود.

حال باید دید برای بازی این هفته قشقایی مقابل گل ریحان نتیجه تدابیر تاکتیکی مربیان دو تیم چه نتیجه ای را رقم خواهد زد؟


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2olp9v

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دایی: همان نیمه اول می‌توانستم فولاد را شکست دهیم